قیمت دلار ، پوند و قیمت یورو در بازار امروز چهارشنبه 29 مرداد 99

قیمت دلار /صرافی‌ها بانکی امروز، قیمت خرید و فروش دلار را نسبت به روز کاری قبل کاهش دادند و برهمین اساس هم اکنون قیمت دلار در صرافی‌های بانکی برای فروش ۲۲ هزار و ۴۵۰ تومان است.

قیمت یورو

طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها نیز با 100 تومان کاهش نسبت به قیمت‌های پایانی روز کاری قبل 26 هزار و 650 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو در این صرافی‌ها 26 هزار و 550 تومان درج شده است.

بسیاری از بازاری‌ها پیش‌بینی می‌کنند که به‌زودی ریزش شدید قیمت‌ها در بازار ارز رخ خواهد داد و این موضوع حتی در کانال‌های دلالی ارز نیز مطرح شده است و به خریداران هشدار می‌دهند که فعلاً در قیمت‌های بالا خرید ارز نداشته باشند چراکه حتماً ریزشی سنگین در راه است.

5 صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند. این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

دلار ضعیف به نفع طلاست

قیمت طلا در بحبوحه کاهش ارزش دلار تا پایین ترین رقم طی دو سال گذشته، یک درصد در روز سه شنبه افزایش یافت و به بالاتر از 2000 دلار در هر اونس رسید. تحلیلگران انتظار دارند افزایش قیمت این فلز گرانبها ادامه داشته باشد.

قیمت طلا 1.1 درصد افزایش یافته و به 2015 دلار در هر اونس رسیده است. طلای آمریکا هم با 0.5 درصد افزایش 2007.60 دلار معامله می‌شود.

تحلیلگران عقیده دارند فضای آسیب پذیر ارزی و آمار ضعیف اقتصادی در آمریکا موقعیت دلار به عنوان یک ارز ایمن را از بین برده است. با توجه به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و حجم بالای محرک های مالی، خرید طلا به عنوان یک سرمایه ایمن ادامه خواهد داشت.

قیمت طلا در روز دوشنبه 2.4 درصد افزایش داشت که بیشتر نتیجه خرید سهام شرکت معدنکاری طلای «باریک گلد» توسط شرکت آمریکایی «برکشایر هاتاوی» با مدیریت وارن بافت بود.

تحلیلگران می گویند پس از افزایش قیمت طلا در روز دوشنبه، 200 دلار در هر اونس می تواند یک سطح کلیدی برای قیمت طلا در این هفته باشد. به نظر می رسد این فلز گرانبها وارد یک دوره جدید تثبیت قیمت شده باشد. دلار ضعیف آمریکا و کاهش سود اوراق قرضه شرایط مناسبی برای طلا به وجود آورده است.

متخصصان همچنین عقیده دارند افزایش درگیریهای ژئوپلیتیکی بین چین و آمریکا از جمله محدودیت های سختگیرانه واشنگتن بر هواوی، یک سناریوی برد-برد برای بازار طلا ایجاد می‌کند.

نرخ پوند دوباره افزایش یافت

ارزش پوند برای پنجمین روز پیاپی افزایش یافت و شکست آن در برابر دلار در سال جاری میلادی را جبران کرد.

ارزش پوند 0.2 درصد بالا رفته و به 1.3265 دلار رسیده است. شاخص دلار بلومبرگ حدود 10 درصد از اواخر ماه مارس کاهش یافته است یعنی زمانی که فدرال رزرو آمریکا برای تامین نقدینگی دلار در بازار جهانی آسیب دیده از ویروس کرونا اقدام کرد.

جیمز اتی، یک مدیر مالی در موسسه سرمایه گذاری ابردین استاندارد گفت: «دلار خودش مسئول افزایش ارزش پوند است. پوند هنوز هم ارزان است. همه با مشکلاتی مواجه هستند و مشکل برخی بسیار بزرگتر است ولی به نظر می‌رسد عملکرد جامعه اقتصادی انگلیس بهتر از بقیه باشد».

ارزش پوند در ماه مارس به پایین‌ترین رقم طی سه دهه گذشته رسید و حالا این یک موفقیت قابل ملاحظه برای این ارز است. علی رغم بیرون رفتن انگلیس از اتحادیه اروپا بدون بسته شدن یک قرارداد تجاری، جریان بالای دلار باعث افزایش ارزش ارز این کشور شده است.

سایر ارزها در گروه 10 ارز برتر دنیا، زودتر از اینها در سال جاری میلادی ضعف خود در برابر دلار را جبران کرده بودند. یورو و دلار استرالیا حالا با ارزش تر از دلار آمریکا هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 597314 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟