علت خطای شماره موبایل هنگام ثبت نام سهام عدالت چیست؟

به گزارش رکنا، سهام عدالت برای اولین بار در سال 1384 توسط دولت وقت برای کمک به اقشار کم درآمد مانند بهزیستی و کمیته امداد مطرح شد و سهام 60 کارخانه و شرکت دولتی به این قشر واگذار شد.

سهام عدالت هر نفر ارزشی معادل 450 تا 600 تومان داشت و سه دوره نیز سود آن پرداخت شد. پس از چندسال امکان افزایش سهم تا 1 میلیون تومان برای هر دارنده برگه سهام عدالت فراهم شد.

تا سال گذشته این سهام قابلیت معامله نداشتند ولی در سال گذشته با موافقت رهبر انقلاب اسلامی این امکان فراهم شد و افراد می توانند پس از آزادسازی سهام شان نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنند.

آزادسازی سهام به چه معناست؟

اولین سود سهام عدالت در حدود سه سال پیش به حساب سهامداران واریز شد و وظیفه مدیریت این سهام ها بر عهده شرکت های تعاونی استانی قرار داشت و امکان تغییر این سیستم از طرف سهامداران فراهم نبود . از زمان اجرایی شدن طرح آزادسازی سهام های عدالت دو امکان برای سهامداران فراهم شده است .

اول آنکه روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کنند و همچنان اداره سهام عدالت و واریز سود بر عهده شرکت های تعاونی استانی قرار داشته باشد . برای انتخاب روش مدیریت غیر مستقیم سهام عدالت نیازی به انجام هیچ اقدامی از جانب سهامداران وجود ندارد .

دومین راهی که پیش روی سهامداران عدالت قرار دارد انتخاب روش مستقیم برای مدیریت سهام می باشد . در این روش سهامدار ابتدا باید به سایت سهام عدالت به آدرس samanese.ir مراجعه کرده و سهام خود را آزاد سازد . از آنجا که امکان خرید و فروش سهام های عدالت صرفا در بازار بورس واوراق بهادار فراهم است ، سهامدار عدالت بعد از آزاد کردن سهام خود لازم است نسبت به دریافت کد بورسی اقدام کند .

براساس خبرهای قبلی امکان مشاهده دارایی سهام عدالت از طریق آدرس اینترنتی sahamedalat.ir برای افرادی که روش مستقیم را برای آزادسازی سهام خود انتخاب کرده اند، امکان پذیر شد که با این قابلیت افراد می توانند جزئیات سهام عدالت خود را مشاهده کنند. اما بسیاری افراد با وجود اینکه در فهرست مشمولان سهام عدالت قرار دارند برای ورود به سامانه و مشاهده دارایی با مشکل مواجه شده اند.

بنابراین بعد از اعتراض متعدد سهامداران برای حل این مشکل اطلاعیه ای صادر شد که در آن از سهامدارانی که با این مشکل مواجه هستند درخواست شد تا اطلاعات خود را بروز رسانی کنند. با توجه به اینکه از اجرای طرح اولیه ثبت نام سهام عدالت چند سال میگذرد، لازم است افراد با مراجعه به سایت www.samanese.ir برخی از اطلاعات خود مانند شماره تلفن، شماره حساب، شماره شبا را بروز رسانی کنند تا مشاهده دارایی واقعی سهام عدالت برای آنها امکان پذیر شود.

سهام عدالت

چرا هنگام ثبت نام سهام عدالت با خطای شماره موبایل مواجه می‌شوم؟

در صورتی که شما با خطای شماره موبایل مواجه می شوید، نشان می دهد شما دارنده سهام عدالت می باشید ولی اطلاعات شماره موبایل شما هنوز مورد تایید قرار نگرفته و یا از موبایلی استفاده کرده اید که به نام دارنده سهام عدالت نبوده است.

طبق بررسی های صورت گرفته، تمامی اطلاعات هویتی ثبت شده در سامانه سهام عدالت مورد بررسی هوشمند قرار می گیرد و چنانچه موبایل به نام دارنده صاحب سهام نباشد، احراز هویت مورد تایید قرار نمی گیرد.

البته بزودی قرار است روشی برای اصلاح شماره موبایل در دسترس قرار گیرد که از طریق همین سایت اطلاع رسانی خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 576217 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟