لیست جدید یارانه‌بگیران معیشتی ۹ اسفند اعلام می‌شود + جزئیات

به گزارش رکنا، به گفته سخنگو ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی برای واریز یارانه اسفند ماه امسال لیست جدیدی با تایید درخواست متقاضیانی که این یارانه را تا به حال دریافت نکرده‌اند، اعلام می‌شود.

پرداخت یارانه معیشتی که به دنیال گران شدن بنزین در آبان ماه آغاز شد، از همان ابتدا به اعتراضات فراوانی مواجه شد و بسیاری از کسانی که این یارانه را در آبان و آذر دریافت نکرده یودند درخواست خود را در سامانه اعلامی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مجری این طرح ثبت کردند.

در دور دوم واریز یارانه‌ها که در روز ۱۰ دی ماه انجام شد، درخواست برخی از متقاضیان دریافت یارانه معیشتی تایید شد.

در این مرحله ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار دیگر که درخواست بررسی مجدد آنها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید حمایت معیشتی مرحله اول و دوم را همزمان دریافت کردند.

برای واریز یارانه اسفند ماه نیز که طبق برنامه‌ریزی وزارت کار در روز ۱۰ اسفند ماه انجام می‌شود، سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی اعلام کرده است: لیست جدید یارانه بگیران حمایت معیشتی، ۹ اسفند اعلام می‌شود.

به گفته وی، اطلاعات این افراد در سایت hemayat.mcls.gov.ir ثبت شده است که مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در صورتی که مشمول یارانه حمایت معیشتی شوند مبلغ یارانه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

وی در این خصوص افزود: طلاعاتی که در سایت hemayat.mcls.gov.ir بارگذاری شده است از ۵ اسفند بر اساس ضوابط بررسی می‌شود و لیست جدید تهیه و در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار خواهد گرفت و از طریق پیامک به نیز به خانواده‌ها اطلاع رسانی خواهد شد و سپس یارانه حمایت معیشتی به حساب آنها واریز می‌شود علاوه بر اینکه پیامک اشاره شده یک روز زودتر از زمان واریز یارانه‌ها در روز نهم اسفند ارسال می‌شود.

وی درباره زمانی بررسی اعتراضات جدید نیز عنوان کرد: پس از این اعتراضات در دو بازه زمانی خرداد و آذر سال آینده بررسی خواهد شد.

یارانه معیشتی به تناسب بعد افراد خانوار پرداخت می‌شود به گونه‌ای که برای خانوار‌های تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهارنفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز انجام می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 544692 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟