دولت برای حمایت از مصرف‌کنندگان گوشت مرغ یارانه پرداخت می‌کند

کریم صدیقیان در بازدید از کشتارگاه صنعتی اکبری در شهرستان اهر، اظهار کرد: جوجه ریزی، کارخانه خوراک طیور و دام، محل پرورش گوشت و کشتارگاه یک زنجیره کامل تولیدی را فراهم می‌کند و به‌طور مثال اگر زنجیره تولید کشتارگاه‌های مرغ و گوشت تکمیل شود یقیناً در کاهش هزینه‌های تولید تأثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از نظر گوشت مرغ توان رقابت با دیگر کشورها را نداریم، افزود: متأسفانه هزینه تولید در کشور و به‌تبع در آذربایجان شرقی به‌مراتب بیشتر بوده چراکه در بنادر کشور قیمت مرغ منجمد برزیلی شاید نصف قیمت در ایران است به‌طوری که اگر زنجیره تولید در شهرستان‌ها و استان‌ها تشکیل یابد منجر به کاهش هزینه‌های تولید خواهد شد و این امر نیز به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام آذربایجان شرقی ادامه داد: چنانچه اگر تولیدکنندگان زنجیره تولید را تشکیل دهند که باعث کاهش قیمت تمام‌شده شود دیگر نیازی به ورود نهادهای حاکمیتی جهت تنظیم بازار Store نخواهیم داشت و با افزایش تقاضا و رقابت بازار توسط خود تولیدکنندگان تنظیم می‌شود.

صدیقیان بابیان اینکه مهم‌ترین محورهای تمرکز کشورهای توسعه‌یافته بر روی بخش‌های کشاورزی و دام‌پروری است، گفت: در کشورهای توسعه با کاهش هزینه‌های تولید خود به خود رقابت بین تولیدکنندگان همان کشورها و بازار بین‌المللی به وجود آمده ولی متأسفانه تولیدکنندگان گوشت مرغ کشورمان تاکنون نتوانسته‌اند در بازارهای بین‌المللی رقابت کنند و دلیل آن‌هم بالا بودن قیمت تمام‌شده و هزینه‌های تولید است.

وی اضافه کرد: این‌که گفته می‌شود امنیت غذایی مردم را تأمین کنیم یعنی اینکه به دست مردم محصولات بدون سم و کود برسانیم البته که سلامت مردم از هر چیزی بالاتر است و به اعتقاد بنده باید تولیدات را به سمت مسیر سبز ارگانیک سوق دهیم و اگر اکبری زنجیره تولید را تکمیل و مرغ سبز تولید کند بدون شک می‌تواند در بازار بین‌المللی با همتایان خود رقابت کند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه دولت در راستای حمایت از مصرف‌کنندگان گوشت مرغ برای هر کیلوگرم گوشت مرغ 2 هزار تومان یارانه پرداخت می‌کند، ابراز داشت: خوشبختانه اکنون با ظرفیت‌هایی که از سوی مرغداری‌ها به وجود آمده دیگر حتی یک کیلو هم گوشت مرغ به کشور وارد نمی‌شود و از نظر گوشت مرغ به خودکفایی رسیده‌ایم.

صدیقیان در پایان یادآور شد: تاکنون تنها به دست مردم غذایی بداشتی رسیده و باید سعی کنیم تا با تولید و عرضه تولیدات ارگانیک غذایی سالم به دست مردم برسانیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 329997 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟