پیام تسلیت وزیر اقتصاد و صدور دستورات ویژه برای رسیدگی به وضعیت زلزله‌زدگان

به گزارش رکنا، مسعود کرباسیان، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پیامی حادثه Incident وقوع زمین لرزه خسارت در استان‌های غربی کشور را تسلیت گفت. در پیام وزیر اقتصاد آمده است:


انا لله و انا الیه راجعون
حادثه غم بار، دردناک و تالم برانگیز وقوع زمین لرزه در استان‌های خطه غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه که خسارات بسیاری در پی داشت، درد و غم بزرگی است که بنده را همانند همه مردم عزیز کشورمان سوگوار کرد. اینجانب ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با آسیب دیدگان و بازماندگان عزیزانی که جان خود را در این حادثه از دست دادند همانند همه دولتمردان و خدمتگزاران مردم بر خود و مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی فرض می‌دانیم که همه تلاش، توان و همتمان را برای خدمت رسانی به آسیب دیدگان و کاهش آلام ناشی از این حادثه بکار گیریم. از خداوند متعال برای درگذشتان رحمت و غفران واسعه، برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای آسیب دیدگان بازگشت هر چه سریعتر سلامتی Health را خواهانم.
بر پایه این گزارش، وزیر اقتصاد همچنین با اشاره به دستور رییس جمهور و معاون اول وی در نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به معاون امور بانکی و بیمه، رییس کل سازمان امور مالیاتی و خزانه‌داری کل کشور، دستورات ویژه‌ای به منظور رسیدگی فوری و مساعدت به زلزله زدگان صادر کرد.
در نامه کرباسیان خطاب به معاون امور بانکی و بیمه آمده است: مقتضی است با همکاری بیمه مرکزی و بانک‌ها و بیمه‌های دولتی و نیمه دولتی ضمن تشکیل کمیته ویژه پیگیری و رسیدگی نسبت به تسریع در ارائه خدمات و اعطای تسهیلات لازم به آسیب دیدگان اقدام عاجل بعمل آورد. همچنین بانک‌های عامل مشمول این دستور مکلفند در خصوص افراد و شرکت‌هایی که در این حادثه دچار ضایعه جانی و یا خسارت مالی شده‌اند تا بازگشت به حالت عادی نسبت به هر گونه اقدام پیگیری جهت وصول مطالبات و یا موارد مشابه دستور توقف صادر کنند.
در نامه وزیر اقتصاد خطاب به رییس کل سازمان امور مالیاتی آمده است: مقتضی است در خصوص مودیانی که به تایید نهادهای ذیصلاح دچار خسارت شده‌اند و امکان عمل به تعهدات خود را ندارند تا بازگشت به حالت عادی دستور توقف عملیات پیگیری صادر کند.
همچنین در نامه کرباسیان خطاب به خزانه‌داری کل کشور آمده است: با عنایت به دستور معاون اول محترم رئیس جمهور و ضرورت رفع تنگناهای مالی برای کمک به حادثه دیدگان از سوی مراجع مسئول دولتی، خزانه داری کل کشور مکلف است به محض وصول ابلاغ تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص جبران خسارات ناشی از زلزله اخیر به قید فوریت اقدام شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 327425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟