زندگی سالم در گروی انتخاب محله‌ای سالم!

سلامتی با پیگیری روزانه، خوردن غذای سالم و ورزش مداوم به دست می‌آید. داشتن زندگی سالم یک فاز گذرا نیست بلکه یک لایف‌استایل است. شما هم اگر می‌خواهید زندگی سالم داشته باشید باید عادت‌های غذایی خود را تغییر دهید و ورزش را به فعالیت‌های روزانه خود اضافه کنید. با افرادی که عادت‌های مشابه دارند بیشتر معاشرت و محله‌ای را برای زندگی انتخاب کنید که با سبک زندگی‌تان هم‌راستا باشد. آلونک در این مقاله به بررسی ویژگی محله‌هایی خواهد پرداخت که امکانات و خدمات شهری مناسب را برای داشتن زندگی سالم دارند.

خیابان‌هایی برای پیاده‌روی

دوست دارید زندگی سالمی را تجربه کنید؟ بهتر است محله‌ای را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی در آن پیاده‌روی کنید. خیابان‌ها را خوب بررسی کنید. معابری که زیرساخت مناسب و مسیر سبز دارند برای پیاده‌روی مناسب‌تر هستند. نزدیک‌بودن به خدمات شهری مانند رستوران، فروشگاه، وسایل حمل و نقل عمومی و پارک به شما انگیزه می‌دهد تا برای رفع نیازهای روزانه به جای استفاده از وسایل نقلیه شخصی پیاده‌روی کنید.

باشگاه ورزشی محلی

نزدیک‌بودن به یک باشگاه ورزشی ارزان‌قیمت می‌تواند یکی از اولویت‌های شما در انتخاب محله باشد. بهتر است باشگاهی را انتخاب کنید که علاوه بر برگزاری کلاس‌های متنوع از آمادگی‌جسمانی گرفته تا یوگا با برنامه روزانه شما مطابق باشد. سعی کنید سالن ورزشی متناسب با بودجه خود انتخاب و قبل از ثبت‌نام با همسایگانی که تجربه استفاده آن را دارند مشورت کنید.

تفریحات در فضای باز

هنگام جستجو و انتخاب محله به فضاهای باز توجه کنید. شاید بخواهید در فضای باز به توپ ضربه بزنید، پیاده‌روی کنید، تنیس بازی کنید یا با همسایگان خود وقت بگذرانید. دور بودن از ترافیک و پیاده‌روی در مسیرهای پوشیده شده از درخت بسیار لذت‌بخش است. گذراندن وقت در چنین فضاهایی می تواند حال‌تان را خوب و روحیه‌تان را عوض کند.

طراحیِ شهری پایدار

محله‌ای را انتخاب کنید که اصول شهرسازی پایدار در آن رعایت شده باشد. بهتر است به مدیریت پسماند و آب‌های سطحی و وضعیت فضاهای سبز محله توجه کنید.

محله‌هایی که باید از زندگی در آن‌ها اجتناب کنید

محله‌ای که انتخاب کرده‌اید زندگی شما را کاملا تحت تاثیر قرار خواهد داد. همان‌طور که پیاده‌روی تاثیر مثبت در زندگی‌تان می‌گذارد، وجود خانه‌های رهاشده تاثیر منفی بر آن دارد. محله‌ای را انتخاب کنید که فضای شهری تمیز داشته و اصول بهداشتی در آن رعایت می‌شود.

سبک زندگی در محله‌های مختلف متفاوت است. بهتر است لیستی از محله‌های مورد علاقه‌تان تهیه کنید. زمان زیادی را برای بررسی آن‌ها صرف کنید و محله‌ای را انتخاب کنید که زندگی در آن شما را خوشحال‌تر می‌کند.

کدخبر: 308955 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟