میوه و سبزی تازه رکوددار گرانی در هفته گذشته/ مرغ و تخم مرغ ارزان شد/ برنج و روغن ثابت ماند

رکنا اقتصادی: در هفته مورد بحث درمیادین زیر نظر شهرداری دو میوه نارنگی و انار عرضه کمی داشت اما سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظرکیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند به میزان کافی و به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه گردید. در میوه فروشی های سطح شهر که اقلام میوه و سبزی تازه عرضه می شد در گروه میوه های تازه بهای تمام اقلام این گروه بین 4.4 درصد تا 28.4 درصد افزایش داشت و در گروه سبزی تازه با وجود کاهش 26.5 درصدی قیمت کدو سبز بهای سایر اقلام این گروه بین 3.0 تا 24.6 درصد افزایش یافت.

گزارش هفتگی متوسط قیمت بانک مرکزی نشان می دهد مرغ و تخم مرغ با کاهش قیمت 4.0 و 2.2 درصدی بیشترین کاهش قیمت را در بین کالا و خدمات مصرفی داشت و پس از چند هفته افزایش صعودی قیمت، روند کاهشی را تجربه کرد. همچنین برای شکر با 2.4 درصد و قند با 1.9 درصد بیشترین کاهش قیمت در بین محصولات مصرفی پس از مرغ و تخم مرغ ثبت شد. لبنیات و چای خارجی با 0.2 و 0.4 دو محصول دیگری بود که در هفته مورد بحث با کاهش قیمت رو به رو شد، بطوری که در گروه لبنیات بهای کره پاستوریزه معادل 2.4 درصد نسبت به هفته مشابه ماه قبل کاهش داشت.

اما در این هفته گوشت گوسفند معادل 0.3 و گوشت تازه گاو گوساله معادل 0.2 درصد افزایش داشت و در گروه حبوب نیز شاهد افزایش 0.1 درصدی در قیمت ها بودیم، هر چند در این گروه قیمت عدس و لوبیا بدون تغییر بود و بهای لوبیا چشم بلبلی 0.1 درصد و لوبیا سفید 0.4 درصد کاهش داشت اما سایر حبوب بین 0.3 تا 0.4 درصد افزایش قیمت داشت.

در هفته مورد بررسی با وجود افزایش قیمت برنج وارداتی غیر تایلندی معادل 0.5 درصد در مجموع قیمت دو کالای مهم مصرفی برنج و روغن نباتی ، ثابت بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 303785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟