افزایش نرخ ارز بر قیمت عینک تاثیر نداشت

رکنا اقتصادی :حمید ثابت قدم با تاکید بر اینکه افزایش قیمتی روی کالاهای قدیمی در صنف عینک صورت نگرفته است، افزود: البته مبنا بر این است که برای کالاهای خریداری شده در زمانِ افزایش نرخ ارز با توجه به صدور حواله و ترخیص آن از گمرک نرخ گذاری انجام شود اما روی کالاهای قدیمی افزایش قیمتی صورت نپذیرفته است.
وی در مورد اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق Contraband در این اتحادیه نیز ضمن اشاره به این که در زمینه عینک تولید داخلی نداریم و عینک های موجود  در بازار از خارج وارد کشور می شود، افزود: عینک های برند بازار از کشورهای ایتالیا، آلمان و فرانسه وارد کشور می شود اما بخش زیادی از مصرف ما در حوزه ی عینک از کشور چین صورت می گیرد که در واقع برترین و با کیفیت ترین محصولات وارد می شود.
وی حجم بالای قاچاق در کشور را در نتیجه تعرفه های بالای گمرگی عنوان کرد و افزود: متاسفانه تا زمانی که تعرفه های گمرکی در کشور به صورت غیرمنطقی بالا باشد، سودجویان به صورت غیرقانونی و با صرف هزینه های سرسام آور اقدام به واردات کالاهای قاچاق می کنند.
ثابت قدم به همکاری با گشت های مشترک مبارزه با کالای قاچاق و بازرسان اصناف برای برخورد با کالای قاچاق اشاره کرد و در خصوص حجم عینک های قاچاق در بازار گفت: مشخص نیست که به چه میزان عینک قاچاق وجود دارد چون بخشی از عینک های قاچاق توسط دستفروشان و واحدهای فاقد پروانه کسب به فروش می رسد.
وی گفت: واحدهای صنفی دارای جواز کسب عینک دارای برگ سبز و فاکتور خرید هستند و تاکنون در اجرای طرح برخورد با کالای قاچاق مشکلی از این حیث با واحدهای صنفی نداشتیم. 
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

منبع:میزان

کدخبر: 236035 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟