با غذایمان چه بخوریم تا لاغر شویم؟

به گزارش رکنا، اگر شما هم چاقی و اضافه وزن از دغدغه های ذهنی تان شده است باید بدانید که یک پیاله سالاد شیرازی رژیمی است و 30 کالری دارد و در کنار غذا عالی است. یک پیاله ماست پرچرب 150 کالری دارد و پرچرب است و چاق کننده است. یک پیاله ترشی مخلوط که بسیاری از ما ایرانی ها در کنار غذا مصرف می کنیم 70 کالری دارد و اشتها آور و چاق کننده است!

ترشی هم مانند مربا باعث افزایش اشتها و درنهایت پرخوری می‌شود که این عامل مهمی در چاق شدن افراد است. اگر چاق هستید و می‌خواهید وزن خود را پایین بیاورید، بهتر است در مصرف ترشی دقت کنید؛ اما در صورتی که دچار کمبود وزن هستید، می‌توانید در کنار غذا ترشی مصرف کنید، زیرا ترشی اشتها را زیاد می‌کند.

اگر سالاد شما شامل خیار، گوجه، کاهو یا سالاد شیرازی با چاشنی ترش مانند آبلیمو هم باشد، نه تنها لاغر نمی‌شوید، بلکه دچار استپ وزنی یا حتی تشدید سوء مزاج سرد و تر و کاهش سوخت و ساز در بدن می‌شوید.

 آن دسته از افرادی که لاغر هستند و به دنبال یک راه برای چاقی می گردند بهتر است در هنگام خوردن غذا از ماست پرچرب نیز استفاده نمایند زیرا به دلیل مواد موجود در این کالا می توان به بدن افراد کمک بسیار کرده و حتی در چاق شدن آنها هم می تواند تاثیر گذار واقع شود.

کدخبر: 932265 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟