شکم تخت با دارچین در یک هفته

به گزارش رکنا، دارچین ادویه معطری است که نقش بسزایی در کاهش چربی های بدن به ویژه چربی شکم دارد. در ادامه به شما می گوییم که چگونه دارچین موجب کاهش وزن می شود.

تاثیر دارچین بر چربی بدن

کاهش و ثابت نگه داشتن قند خون و انسولین

کاهش اشتها و احساس سیری

چربی سوزی شکم و پهلو

از بین بردن چربی های موضعی زیر پوست و سلولیت

کاهش‌ وزن با دارچین

دارچین سرشار از فیبر است. بنابراین می‌تواند با ایجاد احساس سیری به کاهش هوس غذایی کمک کند: دارچین می‌تواند متابولیسم را تقویت کند، زیرا بدن انرژی بیشتری برای پردازش و هضم ادویه، نسبت به سایر غذاها مصرف می‌کند و چربی‌های رسوب‌شده در ناحیه شکم را هدف قرار می‌دهد. تحقیقات می‌گوید که مکمل دارچین می‌تواند منجر به بهبود قابل توجهی در تمام اجزای سندرم متابولیک شود. سندرم متابولیک شامل شرایط متعددی است که به طور همزمان وجود دارند، مانند مقاومت به انسولین، فشار خون بالا و افزایش سطوح غیر طبیعی کلسترول خون. دانشمندان دریافته‌اند عصاره دارچین به افزایش چربی قهوه‌ای در سلول‌های چربی زیرجلدی (لایه چربی زیر پوست) کمک می‌کند.

چربی قهوه‌ای به‌عنوان چربی خوب در بدن شناخته شده و حاوی قطرات چربی و میتوکندری‌های حاوی آهن است که به تبدیل غذا به منبع انرژی قابل استفاده کمک می‌کنند. همچنین چربی قهوه‌ای با تولید گرما در محیط‌های سرد به گرم نگه‌داشتن بدن کمک می‌کند. این موضوع برای افرادی که چربی شکم دارند، مفید است. چربی شکم یک چربی سفید است. مصرف دارچین می‌تواند به قهوه‌ای‌شدن چربی شکم (چربی سفید) کمک نموده و به حفظ دمای بدن و افزایش چربی‌سوزی کمک کند. از آنجایی که دارچین طعم شیرینی دارد، میل ‌به غذاهای شیرین را کاهش داده و به این طریق به کاهش ‌وزن به ویژه در بیماران دیابتی کمک می‌کند. دارچین اثر تنظیمی بر سطح قندخون دارد و به‌طور همزمان سطح انسولین را در بدن افزایش می‌دهد. این ادویه فعالیت بیولوژیکی انسولین را تقلید نموده و متابولیسم گلوکز را بالا می‌برد.

از آنجایی که سطوح بالای قندخون می‌تواند منجر به افزایش ذخیره چربی در بدن شود، دارچین به جلوگیری از افزایش ذخیره چربی و کاهش‌وزن کمک نموده و از تبدیل قند به چربی نیز جلوگیری می‌کند. دارچین همچنین عبور غذا از معده به روده را به تاخیر می‌اندازد و باعث می‌شود فرد به مدت طولانی‌تری احساس سیری کند. این ادویه همچنین به بدن کمک می‌کند تا کربوهیدرات‌ها را به‌ طور موثرتری پردازش کرده و به کاهش ‌وزن کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد چربی شکم نسبت به چربی‌های سایر قسمت‌های بدن، نسبت به اثرات دارچین، حساس‌تر است.

کالری دارچین

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، یک قاشق چای‌خوری (۲.۶ گرم) پودر دارچین حاوی مواد مغذی زیر می‌باشد:

یک گرم کربوهیدرات

۲۶ میلی گرم کلسیم

۲ میلی گرم منیزیم

۲ میلی گرم فسفر

ویتامین C

ویتامین A

ویتامین B

و ویتامین K

کدخبر: 929379 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟