ساده ترین لک بر موثر پوست

به گزارش رکنا، شما عزیزان هم دارای لک پوستی هستید و هر راهکاری را امتحان کردید تا از شر این لک ها خلاص شوید موفق نشده اید می توانید راهکار زیر را هم تست کنید.

یک قاشق چای خوری آرد برنج را با 2 قاشق چای خوری شیر ترکیب کنید تا خمیر مناسبی حاصل شود. این خمیر را روی پوست تمیز بزنید و بعد از 20 دقیقه با ماساژ پوست تان را بشویید. سلول های مرده پوست از بین می رود و پوست تان نرم و شاداب می شود. این ماسک به رفع لک کمک می کند.

زیبا دیده شدن و حفظ جذابیت‌های ظاهری دغدغه همیشگی انسان بوده و هست. به‌خصوص که این سال‌ها حفظ اصول ظاهری و استانداردهای ظاهری بخشی از فرهنگ اجتماعی و منش اخلاقی افراد محسوب می‌شود. زیبا دیده شدن و جذاب بودن دارای المان‌ها و فاکتورهای متفاوتی هستند که پوست و مو بخشی از آن‌ها است. بهره‌بردن از پوستی شاداب و بی‌نقص یکی از اصلی‌ترین معیارهای زیبایی شناسانه است. چراکه پوست خوب از مواردی است که می‌توان به راحتی با رعایت برخی از روش‌های مراقبتی و صرف کمی وقت و توجه از آن بهره برد.

بنابراین شخصی که پوستی لک‌دار و آکنه زده دارم، مورد قضاوت قرار گرفته و به عنوان فردی بی‌توجه به مراقبت‌های شخصی شناخته می‌شود. لک‌های پوستی از جمله معضلاتی هستند که بسیاری را به خود درگیر می‌کند و همواره یکی از دغدغه‌های زیبایی شناسانه مرد و زن محسوب می‌شود. تنها مهم است کمی سلامت زیبایی برای‌تان مهم باشد، بدون شک نمی‌توانید از کنار هیچ لکی روی پوست‌تان به‌راحتی بگذرید.

مخصوصا که لک‌های پوستی گاهی ممکن است خود علائم بیماری‌های دیگر پوستی باشند. اکنون قصد داریم کمی بیشتر درمورد انواع لک پوستی، چرایی ایجادشان و چگونگی درمان آن‌ها صحبت کنیم. همچنین به این مهم اشاره نماییم که چه زمان لازم است برای درمان لک‌ها به پزشک مراجعه کنید و چه لک‌هایی باید شما را نگران کند.

لک پوستی چیست؟

لک پوستی به بخش‌هایی از پوست گفته می‌شود که به دلایل مختلف دچار تغییر رنگ شده و متفاوت از رنگ معمول پوست هر شخص دیده می‌شوند. لک‌های پوستی طیف وسیعی از عارضه‌های پوست را دربر می‌گیرند و می‌توان گفت از شایع‌ترین بیماری‌ها و مشکلات پوستی محسوب می‌شوند. لک‌های پوستی به صورت مادرزادی با نوزاد متولد نمی‌شوند، بلکه دراثر عوامل مختلف روی پوست تشکیل شوند.

این تفاوت عوامل ایجاد لک‌های پوستی در شکل، رنگ و تعداد آن‌ها تاثیر مستقیم داشته و معمولا درمان‌شان را نیز متفاوت می‌کند. لک‌ها در قسمت‌های مختلف بدن ایجاد می‌شوند و دلیل تشکیل آن‌ها تکثیر بیش از حد ملانین ها است. ملانین‌ها سلول‌ها رنگدانه‌ای پوست هستند که به پوست رنگ می‌دهند. وقتی تعداد آن‌ها در یک بخش بیشتر از حد نرمال باشد، این بخش تیره‌تر یا در موارد نادری روشن‌تر دیده می‌شود. به این ترتیب لک پوستی ایجاد می‌شود. لک پوست ممکن است به دلایل زیبایی پسندانه یا به دلایل پزشکی نیاز به درمان داشته باشد.

کدخبر: 918243 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟