اشتها را شدیدا کم کن!

به گزارش رکنا، یکی از موثرترین ترکیبات برای کاهش اشتها را در ادامه معرفی کرده ایم که هیچ ضرری برای بدن ندارد.

نصف لیوان گلاب را با نصف لیوان عرق نعناع و یک قاشق مرباخوری عسل و نیز یک قاشق مرباخوری بارهنگ ترکیب کنید و روزانه از آن میل کنید. این ترکیب موجب می شود که دیرتر احساس گرسنگی کنید.

علت دائم گرسنه بودن کاملا مشخص است؛ تامین نشدن نیازهای بدن. شاید شما حتی بیش از کالری مورد نیاز روزانه تان مصرف کنید اما همیشه بدن به دلیل اینکه به دنبال تامین آن نیازهاست شما را مجبور می کند تا بیشتر بخورید که در چنین شرایطی چاق تر می شوید.

ترکیب بارهنگ و عرق نعنا و گلاب برای لاغری

 یکی از بهترین راه‌های درمان طبیعی و گیاهی برای رفلاکس معده مصرف مخلوطی از یک لیوان عرق نعناع با تخم بارهنگ به اندازه یک قاشق چای خوری و مقداری عسل است. برای بهره مندی از خواص این ترکیب بهتر است آن را یک ساعت بعد از خوردن وعده غذایی خود استفاده کنید.

مصلح بارهنگ، عرق نعنا است که طبع گرمی دارد و شربت بارهنگ و عرق نعناع یک ترکیب عالی و متعادل است که فرادی با طبع سرد و گرم هر دو می‌توانند مصرف کنند و از خواص بارهنگ و عرق نعناع بهره ببرند. ترکیب بارهنگ و عرق نعناع برای لاغری و کاهش وزن نیز مفید و موثر است.

خواص بارهنگ و عرق نعناع برای لاغری

به دلیل خاصیت کاهش اشتها و ادرارآوری بارهنگ و عرق نعنا همچنین رفع یبوست و درمان سردی مزاج براثر چاقی است.

برای درمان زخم معده گاز روده کولیت ملین و نرم کننده روده جهت رفع یبوست یک قاشق مرباخوری تخم بارهنگ در یک لیوان عرق نعناع ۵ دقیقه جوشانده بعداز ولرم شدن با یک قاشق مرباخوری عسل شیرین کنید و روزی یک لیوان میل شود به مدت چهل روز. افرادی که یبوست دارند یک استکان گلاب و عرق نعناع ترکیب کنند و با تخم بارهنگ طبق دستور بجوشانند و مصرف کنند استفاده از این ترکیب در نوزادان روزانه ۳ تا ۵ قاشق چایخوری بدون عسل در خردسالان روزانه یک استکان تحت نظر طبیب باید مصرف شود.

 میکروب موجود در معده ، میکروب هلیکوباکتر است. از بهترین راه‌های درمانی میکروب معده استفاده از ترکیب عرق نعنا و بارهنگ است. مقداری تخم بارهنگ را حرارت دهید، وقتی که رنگ بارهنگ شروع به تغییر کرد و از آن بویی خارج شد، تخم بارهنگ بو داده شده است. این تخم بارهنگ بو داده شده را آسیاب کنید و با عرق نعنا ترکیب کنید. به مدت دو هفته هر روز یک لیوان از این ترکیب را پیش از خوردن وعده غذایی، بنوشید.

کدخبر: 901350 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟