افزایش وزن با طب سنتی

 افزایش وزن و کاهش وزن موضوعی است که اغلب افراد درگیر آن هستند. افزایش وزن باید اصولی انجام شود. برخی از افراد از لاغری بیش از حد خود ناراضی هستند و دوست دارند افزایش وزن داشته باشند. روش های مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد. روش‌های افزایش وزن در طب سنتی را در ادامه بخوانید.

به گزارش رکنا، برای رسیدن به وزن ایده آل دنبال مواد شیمیایی نباشید چرا که در دراز مدت متوجه عوارض جانبی آن می شوید. با نسخه های ما در طب سنتی در این مقاله آشنا شوید.

لاغری علل و دلایل زیادی دارد اما چاقی بیش از حد نیز یک نوع بیماری است. برای درمان لاغری دنبال قرص و سرخود درمان خوردن نباشید چونکه در دراز مدت دچار عوارض برگشت ناپذیر می شوند. برای درمان لاغری ابتدا دنبال علت آن باشید سپس در مان آن.

اگر لاغر هستید و به دنبال افزایش وزن هستید با طب سنتی همراه ما باشید.

چرا بدنی لاغر داریم؟

همانگونه که قبلا توضیح دادیم برای درمان لاغری ابتدا باید دنبال  علت آن باشیم که در زیر به این دلایل اشاره می کنیم:

1-نا آرامی اعصاب و بی اشتهایی عصبی

بی اشتهایی عصبی در نتیجه انجام کارهای سنگین و پر تنش ایجاد می شود. به نظر متخصصان طب سنتی، استرس و فشار عصبی، اندوه و ناراحتی می توانند از دلایل کاهش وزن و لاغری باشند چرا که تنش ها مانع جذب مواد به بدن می شود.

2-اخلاط نامناسب در بدن

اگر مواد غذایی ترکیبی از مواد غذایی ناسالم باشد سبب اختلاط نامناسب در بدن می شود که این اختلاط از جذب مواد مغذی جلوگیری می کند.

3-مشکل سوخت و ساز بدن

وجود اختلاط در روند سوخت و ساز و متابولیسم بدن تاثیر بسیاری در کاهش وزن دارد چرا که مشکل در دستگاه گوارش منجر به عدم هضم و جذب مواد غذایی می شود که در این حالت فرد روز به روز لاغرتر می شود.

4- نامناسب بودن حجم غذا در مقایسه با انرژی لازم

حجم غذای مصرفی باید متناسب با فعالیت روزانه باشد. مظور از فعالیت های روزانه فقط فعالیت های بدنی نیست گاهی فعالیت های ذهنی بیشتر انرژی می طلبند.

میزان انرژی که بدن برای فعالیت های جسمی و ذهنی مصرف می کند از طریق سوخت  ساز مواد غذایی است که مصرف می کند پس اگر این انرژی تامین نشود بدن از طریق بافت های بدن این انرژی را تامین خواهد کرد که منجر به لاغری می شود.

5-وجود انگل در روده

انگل ها از مواد غذایی که انسان مصرف می کند تغذیه می کنند یعنی قبل از جذب این مواد غذایی توسط بدن انگل ها از آن استفاده کرده و در نتیجه باعث کاهش وزن می شود.

6-خواب

خواب متعادل و کافی یکی از راه های درمان لاغری است به طوری که افرادی که برای کاهش وزن به پزشک تغذیه مراجعه می کنند باید اول ساعات خواب خود را تنظیم کنند.

7-بیماری کبدی

مواظب کبد خود باشید و رژیم مناسب غذایی داشته باشید چرا که افراد مبتلا به بیماری کبدی یا بیماری هایی که موجب بزرگ شدن طحال می شوند در لاغری تاثیر بسزایی دارند.

روش های افزایش وزن در طب سنتی

1-تشخیص مزاج

برای درمان لاغری تشخیص مزاج سرد  یا گرم حائز اهمیت است چرا که هر کدام به روش خاص خود قابل درمان اند.

2-مصرف غذاهای چاق کننده

-ترکیب شیر برنج با عسل به همراه شکر و کره

-خوردن ناشتای انجیر خیس خورده در عرق انیسون به مدت دو ماه

-مصرف انار شیرین بعد از غذا

-مصرف غذاهایی که رطوبت را بدن افزایش می دهند از جمله:کنجد با شکر، کاهو، گوشت بلدرچین، برنج و نان

-مصرف خاگینه با شیره انگور

-استفاده از زیره، زعفران و زرشک همراه با برنج

-مخلوط باقلای خرد شده همراه با مغز تخم کدو و آب انار و روغن بادام

-مخلوط شیر با بادام

-ترکیب عسل با لیموترش به همراه آب

-مصرف یونجه با شکر برای هضم مواد غذایی   

داروخانه ای که می توان در آشپزخانه پیدا کرد.

3-ورزش

تمرینات سخت ورزشی باعث کاهش وزن می شود در حالی که ورزش ملایم صبحگاهی باعث افزایش وزن می شود و همچنین خوردن غذا بعد از ورزش قدرت جذب بدن را افزایش می دهد.

4-درست استحمام کردن

حمام با آب گرم و معتدل باعث انتقال مواد ضروری به عضلات بدن می شود پس افراد لاغر بهتر است با آب گرم و معدنی حمام کنند. همچنین ماساژ بدن با روغن هایی از جمله روغن بنفشه و زیتون نیز  به چاق شدن بدن کمک می کند.

هشدار

برای کاهش یا افزایش وزن خود از دارو های چاق کننده استفاده نکنید چون عوارض جبران ناپذیری برای کبد و کلیه خواهند داشت.

کدخبر: 705881 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟