با این کارها خودت را چاق نکن!

اکثر مواقع پرخوری‌های شبانه به دلیل هجوم افکار منفی و احساسات اتفاق می‌افتد. مثل حس عصبانیت، ناراحتی، تنهایی، نگرانی و حتی سر رفتن حوصله! و شما با خوردن خوراکی‌های خوشمزه‌ پرکالری به استقبال این احساسات می‌روید.

به گزارش رکنا ، اگر بخواهیم صادق باشیم باید اعتراف کنیم که تا به حال کسی را ندیده‌ایم که موقع استرس و ناراحتی ترجیح بدهد هویج بخورد! اکثر ما برای آزاد کردن فکرمان به فیلم و سریال و البته که خوردن تنقلاتی مثل چیپس و پفک و بستنی و... پناه می‌بریم و حس می‌کنیم رعایت نکردن حد و مرز‌ها در تغذیه حالمان را بهتر می‌کند.

در مواقع مشغول بودن ذهن ترجیح می‌دهیم زیاده روی کنیم! و کالری بسیار زیادی را به بدنماتن تزریق کنیم. و اتفاقا کار بسیار آسانی است که حواسمان به مقدار غذایی که می خوریم نباشد!

موقع غذا خوردن تلویزیون نبین!

اگر به هنگام مصرف غذا ، حواستان جای دیگری باشد (نگاه کردن به تلویزیون به همراه یک پاکت چیپس) میزان بسیار بیشتری در مقایسه با زمانی که حواستان فقط به غذا باشد، مصرف خواهید کرد. نگاه کردن به تلویزیون در کنار وعده‌تان همیشه باعث می‌شود غذای بیشتری بخورید.

می‌دانید که استرس کیفیت و کمیت خواب شما را عمیقا تحت تاثیر قرار می‌دهد. حتی پرخوری در شب کیفیت خوابتان را بدتر خواهد کرد‌. به علاوه تحقیقات بسیاری ثابت کرده خواب کم و بی‌کیفیت احتمال چاقی را در افراد افزایش می‌دهدآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 667747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟