مضرات و فواید کراتینه مو

داشتن موهای لخت و براق آرزوی بسیاری از خانم ها در این دوره و زمانه است.

به گزارش رکنا ، امروزه نه تنها خانم ها بلکه آقایان هم از روش کراتینه مو برای لخت و صاف کردن دائمی موهای خود استفاده می کنند. اما قبل از انجام این کار درباره عوارض و مزایای کراتینه کردن مو هم اطلاعاتی داشته باشند.

بعضی از افراد بر این باورند که کراتینه کردن مو ها برای سلامت کلی بدن فرد و حتی اطرافیانش مضر است؛ بعضی دیگر هم اعتقاد دارند ضرر کراتینه مو آنقدرها زیاد نیست که بخواهند از خیر موهایی صاف و براق که حداقل شش ماه دوام دارد بگذرند. در واقع این که فواید کراتینه کردن مو به مضراتش می ارزد یا بلعکس، به یک دغدغه بزرگ برای بیشتر آقایان و خانم ها تبدیل شده است. اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که می خواهید کراتینه کنید، اما نمی دانید که روش درستی است یا نه، با خواندن این مطلب هیچ سوالی در این زمینه برای شما بی جواب باقی نخواهد ماند.

کراتینه کردن مو چیست؟

کراتینه کردن مو یکی از روش های متداول صاف کردن مو و بر طرف کردن وزی موهاست که به آن لقب “صاف کننده معجزه گر” را هم داده اند. در واقع از کراتینه کردن مو به عنوان یک متد طبیعی برای صاف کردن مو یاد می کنند، این در حالی است که از مواد شیمیایی مضری برای انجام آن استفاده می شود. افرادی که در اثر عواملی مانند سوختگی ناشی از مواد شیمیایی موی سرشان آسیب دیده است یا موهای دمیج (damage ) دارند، می توانند از کراتینه کردن و احیاء مو جهت ترمیم و تقویت موهایشان بهره ببرند. مزایای کراتینه کردن مو نسبت به روش های دیگر خیلی بیشتر است، همین امر کراتینه کردن مو را به یک روش درمانی محبوب تبدیل کرده است. البته به خاطر بسپارید که اولین راه برای درمان موهای که دمیج شده کوتاه کردن می باشد، و راه حل دوم استفاده از روش کراتینه کردن مو است. اثر این نوع کراتین مو مشابه تقویت و ویتامینه کردن موها می باشد.

تاثیر کراتینه کردن مو

به نظر شما یکی از مزایای کراتینه کردن مو چیست؟ کاملا درست است! همانطور که گفته شد بزرگترین مزیت آن صاف شدن و احیاء موهاست. در بخش بعدی با فواید کراتین کردن مو بیشتر آشنا می شوید:

فواید کراتینه کردن مو

1. مناسب برای انواع مو

کراتینه کردن برای هر نوع مو با هر جنسی امکان پذیر است. کراتینه کردن مو برای انواع مو مورد استفاده قرار می‌گیرد و محدودیتی ندارد. فرقی نمی‌کند که موهای شما مجعد باشد یا فر، صاف باشد یا حالت‌دار و یا حتی رنگ شده باشد، در هر صورت می توانید این روش را انجام داده و از مزایای کراتینه کردن مو بهره‌مند شوید.

2. حالت‌ دهی آسان

پس از کراتینه کردن مو، حالت دهی به آن ها خیلی راحت تر می ‌شود. همچنین لازم نیست برای اینکه به موهای خود حالت بدهید، حرارت وسیله‌های مربوطه مثل سشوار را بیشتر کنید یا از محصولات مختلف استفاده کنید. همین موضوع باعث می شود موهای شما در معرض آسیب کمتری در برابر حرارت و مواد شیمیایی قرار ‌بگیرد.

3. مناسب برای زنان و مردان

ممکن است بسیاری افراد، چه آقا و چه خانم، از وزی، فری و خشکی موهای خود راضی نباشند. امروزه روش‌های صاف کردن مو (مانند کراتینه کردن مو) دیگر فقط برای خانم‌ ها به کار برده نمی شود. در واقع کراتینه کردن مو مردانه در حال حاضر در بسیاری از مراکز زیبایی و پیرایشگاه ها انجام می ‌شود. آقایان، به ویژه آن‌هایی که عاشق مو‌های بلند هستند، برای اینکه مو‌هایشان شاداب‌ تر و نرم ‌تر شود می توانند با مراجعه به یک سالن آرایشی از مزایای کراتینه کردن مو بهره مند شوند. اما فراموش نکنید که حتما یک متخصص زیبایی آموزش دیده باید این کار را انجام دهد.

4. تاثیرگذاری فوق‌العاده

مهم نیست موهای شما چقدر فر و وز باشد کراتینه کردن مو تاثیر فوق العاده خود را روی موهای شما می گذارد. با کراتینه کردن مو، موهایی نرم و صاف خواهید داشت و ظاهر جدیدتان تا سه ماه ماندگار است. بعد از این مدت، موهای شما به حالت اولیه برمی‌گردد.

5. مراقبت های کمتر

شما در این روش نسبت به بسیاری از روش‌های دیگر، مراقبت‌های کمتری نیاز دارید. با کراتینه کردن مو ها دیگر نیازی به استفاده از محصولاتی چون اسپری مو، موس و کرم های تقویت کننده نیست. این روش کراتینِ از بین رفته موها را تامین کرده و نتایج خوبی می دهد.

6. بهبود کیفیت ساختار مو

کراتینه کردن مو، حفره‌های ساقه مو را با کراتین پر می کند و موهای شما، دارای ساختار و بافتی نرم ‌تر و براق ‌تر می شوند. در نتیجه، میزان وز شدن مو کاهش می یابد.

7. درمان موخوره

بعضی از متخصصان مو ادعا دارند که درمان موخوره مو یکی از مزایای کراتینه کردن مو است و پس از 2 یا 3 بار انجام این روش مو خوره های شما از بین می رود! البته هنوز این ادعا به صورت علمی ثابت نشده است.

8. مراقبت از مو در برابر اشعه نور خورشید و آلودگی

کراتینه کردن از اثرات مخرب اشعه خورشید و آلودگی روی موها جلوگیری کرده و موهای آسیب دیده را نیز ترمیم می کند. در هفته اول بعد از کراتینه کردن مو این امکان وجود دارد که مو ها به دلیل وجود کراتین بیش از اندازه روی خود کمی کدر به نظر برسند. اما نگران نباشید چون نتیجه نهایی همان موهای صاف و براقی است که می خواهید داشته باشید.

9. شانه کردن راحت ‌تر مو

بعد از کراتینه کردن مو ، موهایتان را می توانید به راحتی شانه کنید و حالت دهید. تا زمانی که روی موهایتان کراتین هست نیازی به استفاده از محصولات نرم‌کننده ندارید.

10. ماندگاری طولانی مدت

از مزایای قابل توجه کراتینه کردن مو این است که دیگر لازم نیست بعد از چند هفته به فکر درمان‌ های دیگر برای مو‌هایتان باشید. تاثیر روش ” کراتینه کردن مو ” طولانی مدت است و می ‌تواند تا ۴ ماه ادامه داشته باشد. این موضوع به این خاطر است که کراتین در فولیکول‌های مو نفوذ کرده و آسیب ‌های ناشی از ریشه تا نوک مو را برطرف می‌ کند. با کراتینه کردن مو مدت طولانی ‌تری از مو‌های براق و جذاب خود لذت می برید.

11. تقویت موها

یکی از مهمترین مزایای کراتینه کردن مو تقویت موهاست. موادی که برای کراتینه طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، سرشار از ویتامین‌های مورد نیاز مو هستند. استفاده از این مواد نه تنها باعث از بین رفتن وز مو می‌شود و موها را صاف و نرم می‌کند، بلکه ساقه مو را تقویت می‌کند. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا پس از کراتینه کردن مو های شما ظاهری سالم‌تر و جذاب‌تر داشته باشند.

12. داشتن موهای براق و لخت

از دیگر فواید کراتینه کردن مو درخشان شدن آنهاست. این روش موها را براق می کند و موهای براق باعث به وجود آمدن ظاهر زیبایی در افراد شده و اعتماد به نفس را نیز بالا می برد. با این روش دیگر نیازی به کار طاقت فرسای صاف کردن هر روزه موها نیست. بنابراین صرفه جویی در وقت برای داشتن ظاهری مرتب هم از مزایای کراتینه کردن مو محسوب می شود.

13. با تغییر آب و هوا دیگر موهای مجعد نخواهید داشت.

موهای خیلی از افراد در شرایط مختلف آب و هوایی خیلی زود وز و مجعد می شود. استفاده از کراتینه مو در این افراد، مشکل را به‌ طور کامل حل می‌کند. پس از کراتینه کردن مو این افراد با حضور در مناطق مرطوب و یا حتی در معرض باران، می‌توانند مطمئن باشند که برای موهایشان اتفاقی نمی‌افتد.

حالا که با مزایای کراتینه مو کاملا آشنا شدید، به سراغ پاسخ دادن به اصلی ترین سوال این مطلب می رویم، آیا کراتینه کردن مو ضرر دارد؟ متاسفانه باید بگوییم که بله! این روش برخلاف کاربرد و مزایای زیادی که دارد مضرات و عوارض زیادی را هم به همراه دارد و اگر درست انجام نشود، مشکلات زیادی گریبان گیر شما و موهایتان خواهد شد:

مضرات کراتینه مو چیست ؟

جالب است بدانید در برخی موارد در صورت استفاده نکردن از مواد مرغوب و درست انجام ندادن این روش، مزایای کراتینه کردن مو به مضرات آن تبدیل می شود، اما چگونه؟ برای درک بهتر این موضوع ادامه مطلب را بخوانید:

1. مصنوعی بودن محصولات کراتینه

کراتین یک ماده شیمیایی طبیعی است که در مو، دندان و ناخن وجود دارد. ولی کراتینی که برای درمان و کراتینه کردن مو استفاده می شود، به صورت مصنوعی ساخته می شود. به همین دلیل ممکن است مواد استفاده شده در روش کراتینه کردن مو، چشم و پوست های حساس را تحریک کند. با این وجود، تا به حال هیچ عوارض جانبی قابل توجه ای بعد از کراتینه گزارش نشده است.

2. قیمت بالای کراتینه کردن مو

کراتینه کردن موها یک روش گران است و باید هزینه بالایی برای استفاده از این روش بپردازید. هرچند که گفته می شود کراتینه کردن مو مراقبت کمتری نسبت به روش های دیگر لازم دارد، اما برای ماندگاری بیشتر آن باید از یک سری محصولات خاص استفاده کنید. برای مثال باید شامپوهای خاص بدون سولفات استفاده کنید که این محصولات هم معمولا هزینه های بالاتری نسبت به محصولات عادی دارند. پس قبل از این که بخواهید موهای خود را کراتینه کنید، تمام گزینه های دیگر را هم در نظر گرفته و بررسی کنید.

3. آسیب دیدن مو

بی شک یکی مزایای کراتینه کردن مو تقویت بافت مو و شادابی آن است. اما در برخی از موارد ممکن است باعث خشک شدن مو شده و پس از چندین شستشو باعث آسیب جدی مو می شود. همه این اتفاقات به دلیل نوع و کیفیت مواد مورد استفاده، دمای اتوی مو و بافت طبیعی مو رخ می دهد.

برخی از افراد گزارش می دهند که پس از 6 تا 8 ماه پس از انجام کراتین درمانی، موهایشان آسیب جدی دیده است حتی بدتر و بیشتر از قبل درمان، که احتمالا علت اصلی آن حرارت بالای آهن داغ اتوی مو می باشد که باعث آسیب به مو و شکنندگی آن می شود.

4. افزایش ریزش مو

یکی دیگر از مضرات کراتینه کردن مو افزایش ریزش مو است. بعضی افراد نازک شدن مو و در موارد شدید تر، کچلی تکه ای بر روی سر را پس از کراتینه کردن مو تجربه کرده اند. دلیل دقیق این ریزش ناگهانی هنوز ناشناخته است، اما اعتقاد بر این است که می تواند به خاطر دمای بالای اتوی مو باشد، که به فولیکول های مو آسیب می رساند و در نتیجه ریزش اتفاق می افتد.

5.مو خوره گرفتن مو

با این که برخی افراد معتقدند یکی از مزایای کراتینه کردن مو رفع مو خوره است، اما همانطور که گفتیم کراتینه کردن موها سبب خشکی و شکنندگی شدید موهای شما می ‌شود و نتیجه خشکی چیزی نیست جز موخوره. قاعدتا زمانی که شما موهایتان را کراتینه و صاف می کنید، قصد کوتاه کردن آن‌ها را ندارید؛ اما زمانی که رطوبت مو از دست می‌رود موخوره اتفاقی قابل انتظار است و تنها راه درمان آن کوتاه کردن موهاست.

6. بد رنگ شدن مو

اگر موهایتان رنگ دارد و می‌خواهید کراتینه انجام دهید، باید حواستان باشد که تغییر رنگ موها یکی دیگر از عوارض کراتینه کردن مو است و ممکن است در روز‌های اول متوجه آن نشوید. همچنین استفاده از شامپوها و نرم کننده هایی که بعد از کراتینه کردن موها باید از آن‌ها استفاده کنید، از دیگر عوامل بد رنگ شدن موها است.

7. چرب شدن مو

یکی دیگر از مضرات کراتینه کردن موها چرب شدن مو به خاطر استفاده بیش از حد از سرم ‌ها و مواد نرم کننده برای حفظ صافی موهاست، که سبب چرب شدن بیش از حد موها شده و باعث مشکلات پوست و مو و مواردی مثل شوره سر می‌شود.

8. شوره سر

احتمالا فکرش را هم نمی‌کردید که از جمله عوارض کراتینه مو «شوره سر» باشد. اما زمانی که موها را کراتینه می‌کنید باید انتظار شوره سر را هم داشته باشید. همین امر حتی موجب التهاب پوست سر هم می‌شود. علت شوره سر باقی ماندن بقایای مواد شیمیایی در لا به لای موها است که باعث بروز مواردی مثل ‌پوسته شدن سر، التهاب و ایجاد شوره در موها می شود.

9. خشکی بیش از حد مو

شاید در روزهای نخست کراتینه کردن مو ظاهر زیبا، صاف و براق آن حسابی برایتان دلبری کند. اما در کنار مزایای کراتینه کردن مو باید به این نکته هم اشاره کرد که با چند بار شستن موها و نهایتاً یک هفته بعد از کراتینه کردن نتایج چندان امیدوار کننده ای به دست نخواهید آورد. خشکی شدید موها از ریشه تا نوک برای موهای شما بسیار آسیب زننده است. یک دلیل خشکی مو و پوست سر نفوذ مواد شیمیایی به آن‌هاست که باعث پوسته پوسته شدن کف سر هم می‌شود. در حقیقت رسوبات مواد شیمیایی موجود در کراتین آن‌ها را خشک و شکننده می‌کند. یک راه‌حل برای رفع خشکی موها چند روز بعد از کراتینه کردن استفاده از روغن‌های طبیعی مثل روغن آرگان و زیتون برای درمان آن‌ها است. با مراقبت درست از موهایتان پس از انجام این کار می توانید بیشتر از مزایای کراتینه کردن مو بهره مند شوید.

10. کم پشت به نظر رسیدن مو

درست است که صاف و لخت شدن موها یکی از مزایای کراتینه کردن مو است اما یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات صاف یا لخت کردن مو ، کم شدن حجم و چگالی مو ها و در نهایت کم پشت به نظر رسیدن آن‌هاست. این کم پشت به نظر رسیدن مو به خاطر اتو کشیدن موها با دمای بالا در جریان پروسه کراتینه کردن مو است. این گرما حتی می‌تواند منجر به ریزش مو ها، موخوره و تغییر رنگ آن‌ها هم بشود.

دیگر عوارض کراتینه کردن مو چیست؟

1. تهوع، سرگیجه، عوارض پوستی

مانند هر روش دیگری باید در کنار مزایای کراتینه کردن مو به عوارض آن هم اشاره کرد. مواد شیمیایی که برای کراتینه کردن موها استفاده می‌شوند، ممکن است موجب بروز علائمی مثل تهوع و سرگیجه در فرد بشوند. از سوی دیگر احساس سوزش در چشم‌ها، جاری شدن اشک، خارش و سوزش حنجره هم در بعضی موارد دیده شده است. این در حالی است که در جریان کراتینه کردن مو قرمز شدن، تاول زدن پوست سر و صورت و گردن (در صورت برخورد تصادفی مواد با پوست این اندام‌ها) هم امری بدیهی است.

2. واکنش های آلرژیک

اگرچه می گویند کراتینه مو یک روش درمانی طبیعی است، اما در واقع مواد کراتینه حاوی مواد شیمیایی قوی مانند فرمالدهید و … می باشند. همچنین احتمال دارد باعث ایجاد آلرژی هایی مانند خشکی یا خارش پوست، درماتیت یا اگزما شود. این علائم شامل خارش و دانه های قرمز رنگ است که علائم معمول آلرژی محسوب می شوند. عوارض جانبی ناشی از کراتینه کردن مو غالبا شدید است و باید توجه داشته باشید اگر زمینه آلرژی دارید، در انتخاب این روش کمی تامل کنید. همچنین قبل از انجام این درمان بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید. باور کنید که کراتینه کردن مو در صورتی که انجام این کار به پوست شما آسیب برساند اصلا نمی ارزد!

در صورت داشتن سابقه آلرژِ قبل از انجام کراتینه کردن مو حتما با یک پزشک متخصص پوست مشورت کنید!

3. روشی خطرناک برای بانوان باردار

ضرر کراتینه کردن مو برای خانم های باردار خیلی زیاد است. برای همین به زنان باردار توصیه می شود که موهای خود را کراتینه نکنند. کراتینه کردن مو ممکن است برای سلامتی آنها و برای سلامتی کودکشان، خیلی خطرناک باشد.

درمان با کراتین موجب آزاد شدن فرمالدهید می شود؛ ماده ای شیمیایی که حتی آرایشگران را هم به شدت در معرض خطر آن قرار دارند. برخی محصولات دیگر کراتینه حاوی فرمالدهید نیستند، اما ممکن است در اثر گرما فرمالدهید آزاد کنند. عوارض این مواد حتی بیشتر از مواد حاوی فرمالدهید است.

باید بدانید عوارض کراتینه مو محدود به زمان انجام این کار و حضور در آرایشگاه نیست. بلکه تا زمانی که این مواد روی مو های شما باشند با هر بار استفاده از سشوار یا اتوی مو در فضای اطراف شما پخش خواهند شد و اثر تدریجی بر سلامت شما و کودک درون شما خواهد گذاشت. از آنجایی که چیزی مهم تر از سلامت کودک شما نیست، توصیه می کنیم برای 9 ماه از مزایای کراتینه کردن مو چشم پوشی کرده و از تماس با مواد شیمیایی خودداری کنید.

زنان باردار به هیچ عنوان نباید در معرض مواد شیمیایی مثل مواد کراتینه قرار بگیرند.

4. خطر ابتلا به سرطان

مواد تشکیل دهنده فعال در صاف کننده های مو معمولا حاوی فرمالدئید هستند که باعث تحریک عوامل سرطان زا می شوند، اما درعین حال باید اشاره کرد که فرمالدهید باعث بازسازی برخی از رشته های شیمیایی در مو هم می شود. همچنین باعث می شود که صاف کننده ها اثر پایدار داشته باشند. این که مورد بزرگترین ضرر کراتینه محسوب می شود باعث شده تا خیلی از افراد بیخیال مزایای کراتینه کردن مو و انجام این کار بشوند.

باید اشاره کرد که سطح پایین این ماده که در بیشتر مواد آرایشی استفاده می شود، مضر نیست. اما با این حال دمای بالای اتوی مو که در این فرآیند مورد استفاده قرار می گیرد، با ترکیبات محلول کراتین ، بخار فرمالدئید را تولید می کند که خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. اثرات دیگر این ماده شیمیایی در دوز های بالا، شامل قرمزی یا سوزش چشم، عطسه، درماتیت و واکنش های آلرژیک می شود.

مواد تشکیل دهنده کراتین های مصنوعی موجود در بازار به دلیل داشتن فرمالدهید خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهند.

5. استرس و اضطراب

شاید عجیب به نظر برسد اما کراتینه کردن مو یا انجام هر کار زیبایی دیگر شرایط استرس را هم ممکن است فراهم کند. از نگرانی برای خرید شامپو، سرم و تقویت کننده مخصوص مو گرفته که قیمت کمی هم ندارند تا مراقبت منظم از موها برای حفظ عملی که روی آن‌ها انجام شده است. برای داشتن موهای بی‌نقص و کامل باید تعادل میان انجام اعمال زیبایی، درمان‌های طبیعی و مراقبت از مو حتما رعایت شود. یادتان باشد برای داشتن موهایی صاف، براق و در عین حال سالم همیشه روش های طبیعی مثل استفاده از روغن آرگان، رزماری و روغن نارگیل و … سالم‌تر و اقتصادی‌تر به نظر می‌رسند و مزایای کراتینه کردن مو را بیشتر می کنند.

نکات اضافی در مورد کراتینه مو:

قبل از استفاده از روش کراتینه کردن مو حتما نکات زیر را در نظر بگیرید:

هرگز فراموش نکنید که قبل از کراتینه کردن مو، اول مقداری از آن را روی بازو یا پای خود تست کنید تا مطمئن شوید که روی پوست شما واکنش منفی ندارد و آلرژی نمی دهد.

اگر دچار از بیماری پسوریازیس، درماتیت یا هر گونه بیماری پوستی دیگری هستید، لازم است که قبل از انجام کراتین به متخصص پوست مراجعه کنید.

بعد از کراتینه کردن مو نباید از شامپو یا نرم کننده ای استفاده کنید که حاوی سولفات است، چون ممکن است باعث آسیب به موها شود.

هرچند از مزایای کراتینه کردن مو حفاظت آن در برابر نور خورشید است . با این حال توصیه میشود در برابر نور خورشید یا اشعه UVA و UVB به مدت طولانی قرار نگیرید، چون ممکن است باعث خشکی مو و بسیاری از مشکلات دیگر شود.

موهایتان را حداقل 24 ساعت بعد از انجام کراتین نشویید.

هنگام کراتینه کردن موها باید از تماس چشم وپوست خود با مواد آن جلوگیری کنید

به طور مداوم از کراتینه کردن مو و محصولات شیمیایی استفاده نکنید. برای مثال بعد از انجام این روش به مدت 6 تا 8 ماه به موهای خود استراحت داده و از هیچ ماده شیمیایی روی آن ها استفاده نکنید. چون با استفاده مداوم از این محصولات شیمیایی، به جای سود بردن از مزایای کراتینه کردن مو، اثرات تخریبی جبران ناپذیری به موهایتان می زنید و موی شما به شدت آسیب می بیند.

کلام آخر

اکنون که با خواندن این مقاله از سایت میس و مستر از مضرات و مزایای کراتینه کردن مو با خبر شدید، باید بدانید که کراتینه کردن مو در بعضی شرایط می‌تواند مفید باشد، اما خیلی روش مقرون به صرفه ای نیست. در واقع می توان گفت که یکی از گران‌ترین روش‌های درمان مو است. با این وجود، اگر می‌خواهید به بهترین حالت مو‌های خود برسید، کراتینه روشی مناسب است. باید این نکته را هم در نظر بگیرید که روش های دیگر درمان مو مزایای کراتینه کردن مو را ندارند.

انواع روش های کراتینه کردن مو، نتایج متفاوتی خواهند داشت اما به طور کلی مزایای کراتینه کردن مو عبارت است از:

صاف کردن مو

پر کردن جاهای خالی و نازک هر تار مو با پروتئین

باعث صاف و ضخیم دیده شدن موها می شود.

موها را براق و درخشان می کند.

می توانید راحت تر موهایتان را مدیریت کنید. (دیگر نیاز به کلی محصول برای حالت دهی به آن ها ندارید.)

عوارض جانبی کراتینه مو هنوز به طور کامل گزارش نشده است. هم چنین عوارض جانبی طولانی مدت کراتینه مو هم هنوز تست نشده است. اگر باردار هستید یا واکنش های شدید آلرژیک دارید، باید از کراتینه کردن موهایتان با مواد حاوی فرمالدهید صرف نظر کنید . و در نهایت نکته ای که باید برای کاهش عوارض این روش و افزایش مزایای کراتینه کردن مو در نظر داشته باشید، مراجعه کردن به یک سالن آرایشی معتبر و رفتن پیش یک متخصص حرفه ای است. همچنین قبل از انجام این کار درباره کیفیت محصولاتی که برای کراتینه کردن موهایتان استفاده می کنید خوب تحقیق کنید.

سوالات متداول درباره عوارض و مزایای کراتینه کردن مو

چرا باید پس از کراتین از شامپوهای مخصوص استفاده کرد؟

شامپوها به طور معمول حاوی مواد سولفات وسدیم (نمک) هستند که اصطلاحا remover کراتین هستند، پس استفاده از این شامپوها نادرست است و باید بعد از کراتینه کردن مو از شامپوهای sulfat-free یا شامپوهای کراتین دار استفاده شود.

چرا بعد از کار کراتین ۳ روز قرنطینه بابت شستشوی مو داریم؟

چون بعد از سه روز روی سطح مو را یک غلاف ضخیم از کراتین می پوشاند.

چه نکاتی را در زمان کراتین بهتر است رعایت کنیم تا موهای آسیب دیده بیشتر آسیب نبیند؟

بهترین کار، استفاده از اتو موی مناسب و اتو کشی درست می باشد که مهمترین نکته در ماندگاری کراتین روی مو که از مزایای کراتینه کردن مو هاست می باشد.

اگر کراتین را بیش از اندازه به مو بزنیم چه اتفاقی برای مو می افتد؟

مو بیش از حد اشباع می شود و زمان خشک کردن موها دو برابر می شود.

دلیل پوسته شدن سر بعد از کراتینه کردن مو چیست؟

کراتین های مصنوعی، به خاطر وجود یک سری مواد شیمیایی و نگهدارنده ها ممکن است باعث آسیب دیدگی پوست سر می شوند. حتی ممکن است با نفوذ آن ها به پوست سر بدتر دچار پوسته پوسته شدن پوست سر بشوند.

از چه نوع کراتینی استفاده شود بهتر است؟

برای کراتینه کردن مو بهتر است از کراتین های بدون مواد فرمالین (بدون فرمالدهید) استفاده کنید.

کدام مارک مواد کراتینه مو مناسب تر است و آسیب کمتری به مو می زند؟

بسته به اینکه از روش کراتینه مو به چه منظور استفاده کنید مارک های مختلفی وجود دارد آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 656412 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟