چرا آقایان به پاک‌سازی پوست صورت نیاز دارند؟

برای افراد ناوارد، فیشال یا پاک‌سازی پوست ولخرجی و بیشتر مناسب خانم‌هاست. اما مسلما این طرز فکر درست نیست. شاید پیش از این فیشال فقط ماساژ صورت بوده اما این روزها فیشال به‌نوعی محافظت از پوست است. مثل مدل مو به آن نگاه کنید: به یک حرفه‌ای اعتماد می‌کنید تا موهایتان را کوتاه کند، چرا همین کار را برای صورت‌تان نمی‌کنید؟

به گزارش رکنا ، دلیلش این است که پوست‌تان ناپایدار است. تا به حال شده در آینه نگاه کنید و با خودتان فکر کنید: «چه بلایی سر صورتم آمده؟» مهم نیست که چقدر صورت‌تان را می‌شویید یا هرچند وقت یک‌بار به آن مر‌طوب‌کننده می‌مالید؛ پوست صورت‌تان می‌تواند در یک چشم به هم زدن دیوانه شود. این‌جاست که پای یک زیبایی‌شناس به میان می‌آید.

آن‌ها به‌طور حرفه‌ای آموزش دیده‌اند و دقیقا می‌دانند چه کار کنند که بهتر به نظر برسید. در این‌جا راهنمای کاملی برای آقایانی آورده‌ایم که می‌خواهند برای اولین‌بار پاک‌سازی پوست انجام دهند، به علاوه‌ دلایلی که باید این کار را بکنید.

فیشال چیست؟

جوآنا وارگاس، فیشالیست معروف و موسس مرکز پوستی به نام خودش می‌گوید: «در ابتدایی‌ترین حالت، فیشال درمانی است که از طرف یک متخصص دارای مجوز برای پرداختن به پوست طراحی می‌شود که معمولا شامل پاک‌سازی، لایه‌برداری، ماساژ، تخلیه و ماسک است.» شاید به نظر شبیه روالی باشد که بیشتر خانم‌ها در منزل طی می‌کنند اما تفاوت کاری که در منزل می‌کنید با کاری که یک متخصص انجام می‌دهد شبیه به تفاوت تمیزیِ ماشین بعد از شستن در حیاط منزل و رفتن به کارواش است.

به گفته پل جرود فرنک، متخصص زیبایی پوست، کلمه «فیشال» این روزها یک اصطلاح عام است. او می‌گوید: «پیش از این فیشال عموما برای آکنه استفاده می‌شد. امروز یک چیز گسترده است.» ممکن است تبلیغات کرایوتراپی یا طب‌سوزنی صورت را دیده باشید یا متوجه شده باشید که متخصص پوست‌تان به شما پیشنهاد لیزر صورت می‌دهد. همه این‌ها درواقع فیشال هستند، از فناوری برای دستیابی به نتایج خاص استفاده می‌شود.

تفاوت اصلی فیشالی که در مرکز ماساژ می‌گیرید و آن‌یکی که در مطب متخصص پوست برای شما انجام می‌شود مدت زمان اثر آن است. فرنک می‌گوید: «نوع درمانی که یک متخصص زیبایی انجام می‌دهد بیشتر شامل نتایج کوتاه‌مدت است. این روش‌ها پزشکی نیستند. درحالی‌که نوع درمان‌های فیشالی که یک متخصص پوست انجام می‌دهد اثر بلندمدت‌تری دارد.»

این به آن معنی نیست که یکی از دیگری بهتر است، بلکه فقط هر کدام برای یک هدف مناسب‌اند. کاری که متخصص زیبایی می‌کند برای حفاظت است، مثل مسواک زدن دندان؛ و از طرفی لازم است متخصص پوست چند بار در سال به پوست‌تان رسیدگی کند، مثل تمیز کردن دندان توسط دندان‌پزشک.

هر چندوقت یک‌بار باید فیشال انجام دهم؟

خبر خوب این است که لازم نیست خیلی زود به زود فیشال بگیرید تا شاهد نتایج بزرگ باشید. جردن ساموئل پسیتی، متخصص زیبایی و موسس مرکز پوست جردن ساموئل می‌گوید: «در یک دنیای بی‌نقص باید هر چهار تا شش هفته فیشال بگیرید. به‌طور واقع‌بینانه انجام آن هنگام تغییر فصول کافی است. یعنی چهار بار در سال.» این راه خوبی است که هر فصل را باطراوت بیشتری آغاز کنید و پوست‌تان را برای تغییرات محیطی پیش‌رو آماده کنید.

مواردی که باید پیش از فیشال بدانید

۱. اصلاح کنم یا نه؟

اصلاح کردن یک روش تخلیه طبیعی است، بنابراین اگر پوست حساسی دارید یا مستعد حساسیت هستید، روزی که می‌خواهید فیشال بگیرید اصلاح نکنید. پوستی که تازه اصلاح شده ممکن است هنگام لایه‌برداری با اسیدها یا آنزیم‌ها ملتهب شود. اگر یک‌عالم ته‌ریش دارید، می‌توانید شب قبل اصلاح کنید. ته‌ریش زیاد می‌تواند باعث جمع شدن محصول روی پوست شود و از نفوذ آن جلوگیری کند.

۲. فیشال می‌تواند کمی اثر جانبی داشته باشد

ممکن است درست بعد از انجام فیشال فوق‌العاده به نظر نرسید. بسته به این‌که پوست‌تان از قبل چطور به نظر می‌رسیده و مشکلات خاص پوستی‌تان، پوست ممکن است هیدراته‌تر و صاف‌تر به نظر برسد. ممکن است به‌خاطر لایه‌برداری و تخلیه کمی قرمز شوید اما این معمولا موقتی است. با این حال نتایجی که بعد از یک هفته مشاهده می‌کنید باورنکردنی خواهند بود.

۳.شاید کمی درد بکشید

حتی اگر هزار بار هم فیشال گرفته باشید، لایه‌برداری و تخلیه می‌تواند گاهی ناراحت‌کننده باشد. اگر تا به حال فیشال را تجربه نکرده‌اید، نگذارید تخلیه شما را بترساند. هرگونه ناراحتی فقط چند دقیقه طول می‌کشد. فیشال مثل ماساژ نیست و در طول زمان انجام کار همیشه احساس خوبی نخواهد داشت. این هم بخشی از ماجراست که باعث می‌شود با دیدن نتیجه به خود بگویید ارزشش را داشت.

شش دلیل برای تجربه فیشال

مهم نیست که چه نوع فیشالی می‌گیرید، مزایای این کار بسیار فراتر از کاری است که خودتان در منزل انجام می‌دهید.

۱. فیشال یک شست‌وشوی قوی برای صورت‌تان است

فیشال نسل‌هاست که به‌عنوان راهی برای سم‌زدایی استفاده شده و این هنوز هم یکی از بزرگ‌ترین مزایای آن است. هر فیشالی با پاک‌سازی عمیق و کامل پوست (گاهی با چندین پاک‌کننده) آغاز می‌شود و بسیاری شامل استفاده از بخار می‌شود که منافذ را باز می‌کند و کثیفی‌های عمیق پوست را نرم می‌کند تا پاک کردن آن‌ها راحت‌تر شود.

این روزها همه فیشالیست‌ها از بخار استفاده نمی‌کنند و اگر این کار را نکنند از ماساژهای صورت مخصوص و تکنیک‌های پاک‌سازی استفاده می‌کنند که به تمیز کردن عمیق‌تر پوست کمک می‌کند و نتیجه آن بسیار بهتر از کاری خواهد بود که شما در آینه حمام انجام می‌دهید.

۲. فیشال جوش‌های سرسیاه را بهتر از چسب پاک‌کننده منافذ از بین می‌برد

بخشی از تمیز کردن عمیق در بسیاری از فیشال‌ها، تخلیه است و زمانی صورت می‌گیرد که فیشالیست به صورت دستی جوش‌های سرسیاه را از منافذ تخلیه می‌کند، جوش‌ها را با احتیاط می‌ترکاند و از هر جوش چرکی که ممکن است باعث مسدود شدن پوست شود، خلاص می‌شود. البته این کارها به همان شیوه‌ای که خودتان یک جوش را فشار می‌دهید، انجام نمی‌شود، بلکه با رعایت ایمنی و کاهش خطر ایجاد زخم یا آسیب‌های طولانی‌مدت انجام می‌گیرد.

وقتی منافذ پاک شدند، فیشالیست با اسیدهای آلفا هیدروکسی یا رتینول‌ها به پاک‌سازی خود منافذ می‌پردازد. این کار به کاهش دیگر منافذ و بهبود رنگ‌مایه و ظاهر پوست می‌انجامد. تخلیه می‌تواند حس ناخوشایندی داشته باشد، به همین دلیل بسیاری از فیشالیست‌ها به شما این حق انتخاب را می‌دهند که از آن استفاده کنید یا خیر. به یاد داشته باشید که این یکی از بهترین راه‌ها برای پاک‌سازی و بهبود پوست است.

۳. با فیشال عمل لایه‌برداری بهتر و ایمن‌تر از درمان‌های خانگی انجام می‌شود

نتیجه عمل لایه‌برداری که هنگام فیشال انجام می‌شود، مثل پاک‌سازی، بسیار عمیق‌تر از چیزی است که در خانه انجام می‌دهید. لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، رنگ‌مایه پوست را بهبود می‌بخشد، سایز منافذ را کاهش می‌دهد و کمک می‌کند محصولاتی که استفاده می‌کنید به عمق بیشتری نفوذ کرده و بهتر عمل کنند.

برخلاف اسکراب‌هایی که در خانه استفاده می‌کنید، محصولات لایه‌بردار حرفه‌ای می‌توانند لایه‌های عمیق‌تری از پوست را هدف قرار داده و سلول‌های مرده بیشتری را از بین ببرند. آن‌ها معمولا لایه‌بردارهای شیمیایی هستند که از اسیدها یا آنزیم‌ها برای شکستن پیوند میان سلول‌های پوست و از بین بردن آن‌ها استفاده می‌کنند؛ درحالی‌که اسکراب‌ها فقط سطح پوست را هدف قرار می‌دهند. متخصصان زیبایی می‌توانند با ایمنی کامل از این محصولات قوی‌تر استفاده کنند تا شما نتایج بهتری کسب کنید.

۴. فیشال راه خوبی برای آگاهی بیشتر درباره پوست‌تان است

یک فیشالیست حرفه‌ای قادر است به پوست‌تان نگاه کند و چیزهایی ببیند که شما با نگاه کردن در آینه متوجه آن‌ها نمی‌شوید. مثلا این‌که آیا از محصولات درست استفاده می‌کنید یا این‌که این محصولات واقعا آنچه را که از آن‌ها انتظار دارید، انجام می‌دهند. مثل این است که یک مکانیک در حال نگاه انداختن به زیر کاپوت ماشین باشد.

فیشال یک راه عالی برای یادگیری نکات مهم درباره پوست‌تان است و کسی که در زمینه مراقبت از پوست تجربه کافی دارد به شما درباره نوع پوست‌تان و شرایط پوستی‌تان توضیح خواهد داد. او همچنین می‌تواند به شما توصیه‌هایی بکند که پس از رفتن به خانه انجام دهید. او به وسیله پیشنهاد محصولات مناسب و توصیه‌هایی که می‌کند می‌تواند به رفع نگرانی‌های کوتاه و بلندمدت بپردازد.

۵. حرفه‌ای‌ها ابزارهای بهتری دارند

درست همان‌طور که متخصصان زیبایی و متخصصان پوست، از محصولات بهتری هنگام فیشال استفاده می‌کنند، ابزارهای بهتری هم برای بهبود پوست‌تان در اختیار دارند. آن‌ها از یک عالم چراغ ال‌ای‌دی، فرکانس رادیویی، جریان الکتریکی و فراصوت‌نگاری استفاده می‌کنند. فرنک می‌گوید: «از لیزر و روش‌های درمانی قوی‌تر استفاده می‌کنم که به بهبود پوست از داخل کمک می‌کنند و بزرگ‌ترین تفاوت میان آنچه در مراکز ماساژ و مطب متخصص پوست یا زیبایی ارائه می‌شود، عمق کار است.»

۶. فیشال می‌تواند آرامش‌بخش باشد

مطمئنا می‌توانید به‌سادگی یک فیشال سریع و بی‌حاشیه پیدا کنید، بخشی از لذت فیشال برای بسیاری از افراد جنبه آرامش‌بخشی آن است. بیشتر فیشال‌ها حدود یک ساعت طول می‌کشند و شما را مجبور می‌کنند که کنترل همه چیز را برای همین مدت هم که شده به دست دیگری بسپارید.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 642192 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟