کم پشتی موها را جدی بگیرید

افزایش سن، یائسگی، شیردهی یا برخی بیماری‌ها و حتی ریزش‌های فصلی تمام عواملی هستند که ریزش مو ها را از حالت طبیعی به اتفاقی نگران‌کننده تبدیل می‌کند. اگرچه استرس و گاهی شوک هم کم‌حجم شدن موها را دوچندان می‌کند.

به گزارش رکنا ، در کنار تغذیه، ورزش و آرامش راه‌هایی دیگری هم برای کنترل ریزش مو و تقویت به وسیله محرک‌های طبیعی وجود دارد که با کمک آن‌ها بتوانید جلوی کم‌شدن تارهای مو را بگیرید و به تعداد و ضخامت آن‌ها بیفزایید. محصولاتی با پایه و ترکیبات گیاهی که در برگرداندن سلامت و زیبایی به موها موثر هستند و برای درمان ریزش مو در دسترس قرار دارند.

مقابله با ریزش با آنتی اکسیدان‌ها

حفاظت از سلامت پوست سر بدون آسیب به اجزای سازنده مو، از مهم‌ترین عملیات محافظت و جلوگیری از آسیب به رشد موهاست. به همین دلیل آنتی اکسیدان‌های موجود در این شامپو برای درمان ریزش مو موثر است. درواقع آنتی‌اکسیدان‌ها گردش خون پوست سر را بهبود بخشیده و پتانسیل بالایی برای جلوگیری از ریزش مو دارد. از دیگر عملکردهای مهم آنتی‌اکسیدان به‌ویژه ویتامین c کمک به تولید و نگهداری از کلاژن سالم برای سلامت و تقویت درون فولیکول‌های موست که در مدت کوتاهی درمان را اثربخش می‌کند.

درمان از دل ترکیبات گیاهی

محصولاتی که گیاه رزماری یکی از ترکیب‌های اصلی آن را تشکیل می‌دهد محرک خوبی برای افزایش و تقویت رشد موها هستند، چون خواصی که در این گیاه وجود دارد به تغذیه ریشه موها و تقویت موهای نازک شده کمک ویژه‌ای می‌کند. علاوه بر این، عصاره گیاه دم اسب، سدر، مورد، صنوبر و مریم‌کوهی با ایجاد محیطی مناسب در پوست کف سر، بهترین شرایط را برای احیا و رشد موها فراهم کرده که نتیجه آن، موهایی سالم، ضخیم و شاداب خواهد بود. این تونیک ضدریزش حاوی کافئین و بیوتین به‌عنوان مکمل‌های ضدریزش مو هم کاربرد دارد.

پایان ریزش مو

اسیدهای چرب امگا3 و امگا6 در سلامت موها نقش مهمی دارند به همین خاطر روی مصرف آن‌ها تاکید می‌کنیم. چون یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای پایان دادن به ریزش موهاست. اضافه کردن امگا6 به برنامه غذایی و مراقبتی درصد زیادی از مشکلات موهای شما را برطرف خواهد کرد. کپسول‌های غنی‌شده با کمپلکسی از امگا6 باعث قوی‌شدن و محکم‌شدن ریشه موها و افزایش سرعت رشد آن‌ها می‌شوند. از طرفی امگا6 با تحریک ریشه مو به حفظ تراکم آن کمک می‌کند.

احیای چرخه رشد موها

کمبود ویتامین گروه B در خانم‌هایی با مشکل ریزش مو، نسبتا شایع است. چون این ویتامین در تحریک رشد مو برای جایگزینی موهای از دست رفته بسیار موثر عمل می‌کند. پس کمپلکس ویتامینی از ویتامین‌های گروه B شامل ویتامین B6، B3، پرو ویتامین B5 و بیوتین که باعث تغذیه و نوسازی متابولیسم سلولی، استحکام و مو می‌شود برای احیای موها ضروری است.

به همین خاطر سرم‌های آمپولی ضدریزش به کمک موها می‌آید. پس برای درمانی موثر حتما به ترکیباتی قوی نیاز است تا با انواع مکانیسم‌هایی که منجر به ضعیف شدن ریشه موها و مشکلات مو می‌شود، مقابله کند.

مهار ریزش مو

اگر به درمان ریزش مو با روش‌های سنتی اعتماد دارید مریم گلی از موثرترین‌هاست. این گیاه باعث تحریک مو برای رشد بیشتر و ترمیم موهای آسیب دیده با جذب عصاره آن می‌شود. عصاره یا روغن مریم گلی همچنین جلوی ریزش بی‌رویه مو را می‌گیرد، آن‌ها را درخشان می‌کند و موجب تقویت پیاز مو می‌شود. پس عملکرد قدرتمند روغن مریم گلی همراه با اسانس‌های روغنی برگرفته از رزماری، لیمو و سرو برای جلوگیری از ریزش مو یک‌درمان موثر است و سرعت رشد موها را با مصرف این محصول افزایش می‌دهد.

جنسینگ درمانی

جنسینگ در کنار ضدسرطان بودن و تمام معجزاتی که برای سلامت پوست و مو در خود دارد، باعث می‌شود موهای ریخته‌شده سریع‌تر رشد کنند و کمتر دچار ریزش شوند. از طرفی این عصاره با تحریک جریان خون پوست سر باعث افزایش رشد موها شده و لایه‌های عمقی موها را تغذیه می‌کند. لوسیونی که این‌جاست با ترکیب عصاره برگ رزماری، جنسینگ، اسطوخودوس و روغن آویشن برای درمان، تقویت رشد و جلوگیری از ریزش مو با ساختار غیرچرب یک درمان گیاهی و موثر خواهد بود.

تغذیه و تقویت پیاز مو

ریزش مویی را که در اثر کاهش وزن شدید یا پس از یک رژیم دشوار به سراغ خانم‌ها می‌آید علاوه بر تغذیه باید به کمک مکمل‌های ویتامین و معدنی جبران کرد. کمبود زینک در بدن باعث تغییرات ساختار پروتئینی فولیکل موها شده و آن‌ها را تضعیف می‌کند و در پی آن ریزش موها شدید می‌شود. پس محصولاتی غنی شده از زینک و ویتامین B با افزایش خون‌رسانی به پیاز مو غذا و انرژی لازم را می‌رساند و ریزش موها را درمان می‌کنند.

محرک رشد موها

چند مکانسیم بر رشد مو و نفوذپذیری پوست سر تاثیرگذار است که طبق مطالعه و بررسی‌های انجام شده، کافئین اصلی‌ترین آن‌هاست. این ماده باعث تحریک رشد مو می‌شود و می‌تواند با مهار عوامل اصلی ریزش مو، از ریزش آن‌ها جلوگیری کند. لوسیون غنی شده با عصاره جنسینگ، روی و کافئین، درمانی تخصصی مناسب برای ریزش موهاست که باعث تحریک پوست سر و تقویت ریشه مو می‌شود و از پیری زودرس فولیکول‌های مو و در نتیجه از ریزش مو جلوگیری می‌کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 639222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟