ترفندهای برجسته کردن لب بدون جراحی

اغلب خانم‌ها تمایل دارند که لب‌های برجسته و قلوه‌ای داشته باشند. داشتن لب‌های زیبا نماد زنانگی در چهره به شمار می‌رود و لب‌هایی نرم و برجسته می‌تواند یکی از بهترین ویژگی‌های چهره‌ی شما باشد. امروزه بسیاری از افراد برای برجسته کردن لب‌هایشان از روش‌های شیمیایی و پر هزینه استفاده می‌کنند که برخی از این روش‌ها می‌توانند آسیب‌های جدی به لب‌ها وارد کنند. همچنین کسانی هستند که به دنبال راه‌هایی برای رفع ترک خوردگی لب و رفع سیاهی لب می‌گردند. در اینجا قرار است روش‌های بی خطر و کم هزینه برای هر چه زیباتر کردن و برجسته کردن لب‌ها را شرح دهیم.

۱. استفاده از مسواک خشک

با کمک یک مسواک خشک می‌توانید لب‌ها را حجیم‌تر و نرم‌تر کنید. برای انجام این کار مسواک را بر روی لب به راست و چپ حرکت دهید تا به آرامی سلول‌های مرده روی لب‌ها از بین بروند. با این روش عملکرد گردش خون افزایش می‌یابد و لب‌ها برجسته‌تر می‌شوند. بعد از کشیدن مسواک بر روی لب‌ها مقداری وازلین را با عسل مخلوط کنید و بر روی لب قرار دهید.

۲. تمرین‌های ورزشی مخصوص برجسته کردن لب

لب‌های خود را محکم به هم فشار دهید. در همین حال تا آنجایی که می‌توانید آن‌ها را به سمت راست حرکت دهید. این کشش را ۵ ثانیه نگه دارید و سپس لب‌های خود را به سمت چپ حرکت دهید. این حرکت را ۱۵ بار تکرار کنید.

برای بزرگتر کردن لب‌های خود می‌توانید هر روز به مدت ۳ تا ۵ دقیقه با صدای بلند و به شدت سوت بزنید. قرار دادن لب‌ها در فرم و حالت سوت زدن باعث بزرگتر شدن آن‌ها می‌شود.

دهان خود را بسته نگه داشته و لب‌های خود را همانند حالت بوسه به سمت جلو بکشید. آن‌ها را به‌آرامی در جهت عقربه‌های ساعت ۲ بار بچرخانید و سپس همین حرکت را در جهت مخالف تکرار نمایید. این تمرین را ۱۰ بار تکرار نمایید.

لب‌های خود را بسته نگه دارید و تا آنجایی که می‌توانید لبخند زده و لب‌های خود را گسترش دهید. برای ۵ ثانیه لبخند خود را نگه دارید، سپس لب خود را جمع کرده و رو به جلو فشار دهید. تا آنجایی که ممکن است عضلات لب خود را منقبض نمایید. این تمرین را ۲۰ بار تکرار کنید.

۳. استفاده از قالب یخ برای برجسته کردن لب

قالب یخ یک روش فوق العاده طبیعی برای بزرگ کردن لب است که سلول‌های مرده را از بین می‌برد. ماساژ لب با یخ جریان خون را در پوست لب افزایش می‌دهد و لب‌ها قرمز رنگ بنظر می‌رسند. علاوه بر این برای لب‌های تیره بسیار موثر است و لب‌ها را روشن می‌کند. برای برجسته کردن لب بدون جراحی لب‌ها را روزی یکبار با یک قالب یخ به مدت ۲ دقیقه ماساژ دهید. به تدریج لب‌های شما بزرگتر و جذاب‌تر می‌شود.

۴. استفاده از اسانس دارچین

یکی از مواد تشکیل دهنده اصلی در بسیاری از حجم دهنده‌های لب‌ عصاره دارچین است. دارچین مویرگ‌های لب‌ها را تحریک کرده و باعث افزایش جریان خون به درون لب‌ها می‌شود.

کمی وازلین به لب‌ها بمالید. سپس۲ تا ۳ قطعه دارچین را به شکل پودر درآورده و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را درون کاسه‌ای بریزید. سپس از یک قاشق مرطوب یا انگشتان خود برای مخلوط کردن آن استفاده کنید. سپس با استفاده از یک مسواک پودر دارچین را به تمام قسمت‌های لب بمالید. مخلوط را به مدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه آرامی ماساژ دهید.

۵. استفاده از عرق نعناع

نعناع شبیه به روغن دارچین عمل می‌کند و گردش خون لب‌ها را بهبود بخشیده و خون بیشتری به سطح لب‌ها جذب می‌کند. این باعث می‌شود لب‌ها کمی متورم شده و در آن‌ها احساس خنکی ایجاد شود. یک یا دو قطره عرق نعناع را به یک قاشق چای‌خوری وازلین اضافه نمایید و آن را به‌عنوان نرم‌کننده لب خود، به‌طور منظم استفاده نمایید.

۶. استفاده از اسانس فلفل قرمز

۱ یا ۲ قطره اسانس فلفل قرمز را به یک نرم‌کننده لب اضافه کنید یا با استفاده از ۱ قاشق غذا خوری روغن نارگیل، یک سوم قاشق غذاخوری کره کاکائویی ذوب شده، ۲۰ قطره روغن بادام شیرین و ۲ قطره اسانس یا عصاره فلفل قرمزاین ترکیب را بسازید و بر روی لب هایتان به مدت یک دقیقه ماساژ دهید تا لب‌های شما براق و برجسته شوند.

۷. برجسته کردن لب با عصاره گل رز

مقداری گل رز (عصاره گل رز) و گلیسیرین را به مقدار مساوی در یک کاسه مخلوط کرده و محلول را برای یک شب روی لب‌هایتان قرار دهید. اگر جواب گرفتید این کار را هر شب تکرار کنید.

۸. کپسول ویتامین E

یک کپسول ویتامین E را برداشته و با یک سوزن آن را سوراخ کنید و یا به هر روش دیگری کپسول را باز کرده و محتویات درون آن را روی لب‌ها و اطراف دهان بمالید. این کار را شب قبل از خواب انجام داده و بگذارید تا صبح ویتامین E بر روی لب‌هایتان بماند. صبح وقتی لب‌ها را بشویید متوجه خواهید شد که لب‌های شما به طرز جالبی برآمده و برجسته به نظر خواهند رسید.

۹. انواع اسکراب برای برجسته کردن لب

یک قاشق چای‌خوری روغن را با شکر یا جوش شیرین مخلوط کنید. مقداری از مخلوط را با مسواک تان بردارید و به آرامی روی لب‌هایتان بکشید. سپس اسکراب را با یک تکه پنبه‌ی نمناک پاک کنید.

مقداری شکر قهوه‌ ای را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کرده تا یک خمیر کمی ضخیم به دست بیاید. سپس این مخلوط شیرین که مثل یک رژ لب حجم دهنده عمل می‌کند را بر روی لبتان بمالید.

شب‌ها قبل از خوابیدن عسل را به لبهایتان بمالید و بگذارید تمام طول شب بماند. با اینکار هرروز احساس کنید لب‌های شما نرمتر و صاف‌تر شده است.

۱۰. آرایش برای برجسته کردن لب

استفاده از کانسیلر در اطراف لب می‌تواند در حجیم شدن لب‌ها موثر باشد. همچنین استفاده از براق کننده لب باعث جذب نور شده و لب‌ها را برجسته‌تر نشان می‌دهد. کشیدن خط لب نیز لب‌ها را برجسته نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که باید خط لب را کاملا خارج از محدوده مرز لب‌ها بکشید و رژ هم رنگ آن را هم بزنید.

سخن پایانی

حتی اگر جزو آن دسته از خانم‌هایی هستید که شدیدا از مد پیروی می‌کنید و دوست دارید با هر تغییری آن را امتحان کنید و احتمالا به دنبال با عمل‌های جراحی مانند عمل پروتز لب، تزریق ژل لب و ... برای بزرگ کردن لب‌های خود هستید،‌ پیشنهاد می‌کنیم ابتدا روش‌های برجسته کردن لب بدون جراحی که در این مقاله به آنها اشاره شد و کم هزینه و بدون عوارض هستند را امتحان کرده و در صورت جواب نگرفتن به سراغ جراحی بروید.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 465184 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟