خداحافظی با مشکلات پوستی با ماسک قهوه خانگی

قهوه یکی از نوشیدنی های گرم و تلخ است که به سرحال بودن صبحگاهی شما کمک بسیاری می کند.برخی افراد تصور می کنند تنها فایده نوشیدن قهوه برای کمک کردن به شب بیداری است.اما در این مطلب قصد داریم شما را با خواص شگفت انگیز این نوشیدنی تلخ بر روی پوستتان آشنا کنیم.با دانستن معجزه ی دانه های قهوه بر روی پوست مطمئنا نسبت به نوشیدن آن وفادارتر خواهید بود.

قهوه برای پوست فواید زیادی دارد و معمولا با عسل مصرف می‌شود.از خواص قهوه برای پوست می‌توان به خاصیت لایه‌برداری و روشن‌کنندگی پوست اشاره کردبا توجه به مطالعات دانشگاه ملی سئول کره جنوبی در سال ۱۹۸۱ کافئین موجود در قهوه برای پوست تاثیرات مثبتی از جمله کاهش قرمزی و التهاب پوست را به همراه دارد ، همچنین با مطالعاتی که در دانشگاه تنسی آمریکا صورت گرفته است افزودن کافئین به کرم ضد التهاب پوست باعث اثر بخشی هرچه بیشتر آن می‌شود. خواص قهوه برای پوست شامل موراد زیر می‌گردد:

با سیاهی و پف زیر چشم‌هایتان خداحافظی کنید

قهوه دارای موادی است که سیاهی دور چشم را رفع می‌کند. زمانی که کافئین به صورت موضعی بر روی پوست زیر چشم قرار می‌گیرد ، باعث منقبض شدن رگ‌های خونی زیر پوست می‌گردد که این امر به کاهش تورم و خوابیدن پف چشم‌ها کمک می‌کند ، بدین منظور توصیه می‌شود از کرم‌های دور چشمی استفاده کنید که عنصر فعال آن‌ها کافئین باشد. با استفاده از ماسک قهوه و عسل می‌توانید از پف زیر چشم خلاص شوید و از خواص ضد پیری قهوه و عسل بهره‌مند شوید.

برای این منظور یک قاشق غذاخوری سر پر قهوه را به همراه یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کرده و آن را زیر چشم و روی خطوط چین و چروک پوست به صورت دایره‌وار بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

خیلی آسان از پیری پوست خود پیشگیری کنید

ما از شاتوت و انار به عنوان موادی که آنتی‌اکسیدان‌هایی قوی دارند یاد می‌کنیم، قهوه نیز دارای آنتی اکسیدان‌های قوی است و همان اثر را روی سلامت پوست می‌گذارد. یک فنجان قهوه با پیری زودرس پوست که بر اثر آلودگی ،گرما و نور به وجود می‌آید، مبارزه می‌کند. ماسک صورت قهوه و کاکائو یکی از محبوب‌ترین ماسک‌های ضد پیری است که دارای تاثیرات شگفت انگیزی است. یکی از مهم‌ترین فواید قهوه برای پوست کاهش چین و چروک‌های پوستی است.

پوست روشن می‌خواهید ، قهوه بنوشید

از دیگر خواص قهوه برای پوست خاصیت روشن‌کنندگی آن است. این دانه ، خاصیت ضد تورم و التهاب نیز دارد که به عنوان اسکراب بدن هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین نوشیدن قهوه به دلیل داشتن کافئین پوست را سفت کرده و از چین و چروک و افتادگی آن جلوگیری می‌کند. قهوه را برای درمان سلولیت و کاهش دانه‌های رنگی روی پوست نیز استفاده می‌کنند. ماسک قهوه و عسل باعث درخشندگی و شفافیت پوست شما می‌شود.

از پوستتان لایه‌برداری کنید

یکی دیگر از خواص مفید قهوه برای پوست لایه‌برداری آن است. لایه‌برداری پوست با قهوه باعث برداشته شدن سلول‌های مرده از سطح پوست شما شده و پوست را لطیف می‌کند. لایه برداری از پوست به کمک قهوه پوست شما را محکم‌تر و مقاوم‌تر، درخشان‌تر و روشن‌تر از قبل می‌کند. به این منظور یک قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را با آب گرم مخلوط کرده و ۱۰-۵ دقیقه صبر کنید تا جو خوب نرم شود، پس از آن، یک قاشق غذاخوری قهوه را بریزید. اگر پوست شما خشک است، یک قاشق غذاخوری از کرم ساده را اضافه کرده، و اگر پوست‌تان چرب یا نرمال است، یک قاشق غذاخوری ماست ساده اضافه کنید. به آرامی صورت خود را با این اسکراب برای چند دقیقه ماساژ داده، سپس با آب ولرم بشویید. پوست شما نرم و سالم و درخشان خواهد شد.

جوان‌سازی پوست آنقدرها هم سخت نیست

از مخلوط پودر قهوه و کاکائو برای دوباره جوان کردن پوست استفاده کنید. هر دو پودر برای پوست مفید هستند و خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارند و آسیب‌هایی که به پوست وارد شده را درمان می‌کنند. پودر قهوه و کاکائو را به یک میزان میکس کنید. می‌توانید عسل هم اضافه کنید تا خمیری شود. روی پوست‌تان بگذارید و هر چقدر که می‌خواهید بگذارید بماند و سپس آب بکشید.

یک مرطوب کننده خانگی بسازید

مواد لازم:

قهوه: چهار قاشق غذاخوری

شکر قهوه‌ای: دو قاشق غذاخوری

روغن زیتون یا روغن نارگیل مایع: شش قاشق غذاخوری

عسل: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

برای ساخت مرطوب‌کننده قهوه برای پوست تمام مواد را با هم ترکیب کنید. پوست مرطوب خود را با این اسکراب به حالت دایره‌وار برای چند دقیقه ماساژ دهید. به مناطقی که پوست خشک دارد توجه زیادی کنید، سپس پوست خود را با آب بشویید. پوست شما بسیار نرم، مرطوب و صاف خواهد شد.

علاوه بر تمامی خواص قهوه برای پوست که در بالا ذکر شد می‌توان این را هم اضافه کرد که نوشیدن قهوه از دیابت و سرطان پیشگیری می‌کند، باعث تقویت و بهبود سلامت قلب می‌شود. موجب افزایش تمرکز ذهنی می‌شود، به کاهش وزن کمک می‌کند، خطر ابتلا به نقرس و بیماری‌های کبدی را کاهش می‌دهد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459531 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟