ماسک های طبیعی ضد جوش صورت را در خانه درست کنید + دستور تهیه

آکنه یا جوش صورت نوعی ضایعه پوستی قرمز و ملتهب و یکی از شایع ترین بیماری های پوستی محسوب می شود.برای رفع جوش، ماسک های متنوعی وجود دارد اما پیش از مصرف هرگونه ماسک روی صورت و نواحی حساس بدن، با مالیدن مقدار کمی از آن روی پوست دست خود به مدت حداقل 20 دقیقه، از نداشتن حساسیت به آن اطمینان یابید.

 در ادامه بعضی از این ماسک ها را معرفی می کنیم :

خمیر دندان

خمیر دندان دارای خواص ضد باکتریایی بوده که باعث از بین رفتن باکتری های ایجاد کننده جوش می شود و به درمان جوش صورت، بدن و پاها و بازو ها کمک می کند.خمیر دندان یکی از بهترین روش های خانگی درمان سریع جوش صورت طی یک روز محسوب می شود.

مقداری خمیر دندان سفید نه خمیر دندان ژله ای را با استفاده از یک چوب پنبه روی جوش های صورت و بدن بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد خوب بشویید.

روغن بنفشه

روغن بنفشه دارای خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی است و به درمان قرمزی جوش صورت و التهاب پوست کمک می کند.

دو قطره روغن بنفشه را با استفاده از یک چوب پنبه روی جوش ها بمالید، بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.فراموش نکنید اگر پوست حساسی دارید، این روغن را قبل از این که استفاده کنید روی بازو امتحان کنید که به آن حساسیت نداشته باشید.

روغن زیتون

روغن زیتون التهاب جوش صورت را کاهش می دهد و با آب رسانی به پوست صورت چربی پوست را متعادل و به درمان سریع جوش صورت کمک می کند.

چند قطره روغن زیتون را قبل از خواب در حرکات دایره ای روی پوست صورت ماساژ دهید و بگذارید یک شب بماند سپس روز بعد با آب گرم بشویید.

روغن کرچک

روغن کرچک دارای خواص ضد باکتریایی است و علاوه بر آن، باعث پاک سازی پوست صورت می شود و به درمان سریع جوش صورت کمک می کند.

پوست صورت را بشویید و خشک کنید، یک یا دو قطره از هر کدام از این روغن ها را روی پوست بمالید و 3 دقیقه خوب ماساژ دهید، بگذارید یک ساعت روی پوست بماند و سپس با آب گرم خوب بشویید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد به درمان جوش صورت کمک می کند و باعث بازسازی پوست صورت می شود.

چند قطره روغن نارگیل را کمی گرم کنید و روی پوست به صورت دایره ای خوب ماساژ دهید و بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب گرم بشویید.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا به راحتی توسط پوست جذب می شود ولی منافذ پوست را مسدود نمی کند و چون ضد باکتری است به درمان سریع جوش صورت کمک می کند.

سه قطره روغن جوجوبا را کف دست بمالید تا کمی گرم شود، سپس روی جوش ها بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب روی پوست بماند و روز بعد با آب گرم خوب بشویید.

سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسید های خفیفی است که چربی پوست را کاهش می دهد و چون خواص ضد باکتریایی دارد به درمان سریع جوش صورت کمک می کند.

آب و سرکه سیب را با نسبت های مساوی با هم ترکیب کنید و با استفاده از پنبه روی جوش های صورت بمالید و بگذارید 7 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

لیمو ترش

لیمو ترش به کاهش التهاب و قرمزی جوش صورت کمک می کند، علاوه بر این چون یک آنتی بیوتیک طبیعی است با از بین بردن باکتری های ایجاد کننده جوش، در درمان آن موثر است. آب یک لیمو ترش تازه را با استفاده از پنبه روی جوش صورت بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

زردچوبه

زردچوبه یک ضد عفونی کننده قوی است که از زمان های قدیم برای درمان انواع بیماری های پوستی مانند جوش صورت استفاده می شده است.

یک قاشق غذا خوری پودر زردچوبه را با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیری به دست آید، این خمیر را روی جوش ها بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند تا خشک شود سپس با آب سرد خوب بشویید.

چای سبز

آنتی اکسیدان هایی که در چای سبز وجود دارد باعث پاک سازی بدن و پوست می شود، همچنین چای سبز باعث تعادل هورمونی در بدن می شود و می تواند به درمان آکنه و جوش صورت کمک کند. روزی دو تا سه لیوان چای سبز بنوشید.

2 قاشق غذا خوری چای سبز دم کشیده و سرد شده را با استفاده از پنبه روی جوش ها بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با آب سرد خوب بشویید.

آب برنج

آب برنج حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است که باعث پاک سازی پوست از سلول های مرده می شود و به درمان سریع جوش صورت کمک می کند.

نصف فنجان برنج خام را با 2 فنجان آب ترکیب کنید و بگذارید کاملا پخته شود، آب را از دانه های برنج جدا کنید و وقتی سرد شد با استفاده از پنبه روی جوش ها بمالید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

خمیر دندان یکی از بهترین روش های خانگی درمان سریع جوش صورت طی یک روز محسوب می شود.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459524 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟