لاغری فوری با کره بادام زمینی

کره بادام زمینی به دلیل پروتئین بالایی که دارد نزد ورزشکاران و آن‌هایی که به دنبال تناسب اندامشان هستند، پُرطرفدار است. اما آیا واقعاً غذای سالمی است؟

 کره بادام زمینی خانگی اساساً از بادام زمینی بوداده تهیه می‌شود که به صورت خمیر مانند درمی‌آید.

کره بادام زمینی سرشار از فیبر بوده و همان فوایدی را به بدن می‌رساند که خود بادام زمینی نصیب بدن می‌کند.

انواع صنعتی و تجاری کره بادام زمینی حاوی عناصر افزوده‌ی گوناگونی هستند مانند قند، روغن گیاهی و حتی چربی ترانس.

خوردن ِ. دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی به شما ۱۸۸ کالری، ۸ گرم پروتئین، ۶ گرم کربوهیدرات و ۱۶ گرم چربی می‌رساند.

کره بادام زمینی پُرکالری و پرچرب بوده و ویتامین‌ها و املاح گوناگونی دارد؛ مانند منیزیم، پتاسیم و روی. کره بادام زمینی علاوه بر خوشمزه بودن، فواید زیادی دارد:

افزایش سطح انرژی

چربی‌ها، فیبر و پروتئین موجود در کره بادام زمینی به تثبیت انسولین کمک کرده و تا ساعت‌ها انرژی یکنواخت به شما می‌دهد. کره بادام زمینی برای صبحانه عالی است.

چربی زیاد

کره بادام زمینی محتوای چربی زیادی است؛ از این رو افرادی که دچار انسداد عروق هستند باید از مصرف آن پرهیز کرده یا خیلی کمتر آن را مصرف کنند. کره بادام زمینی هرچند منبع غنی چربی تک غیراشباع است، اما باز هم باید در حد اعتدال آن را مصرف کنید.

کمک به کاهش وزن

 کره بادام زمینی کمک می‌کند برای مدت طولانی‌تری سیر بمانید، چون پروتئین، چربی و فیبر دارد؛ البته به شرط این که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

کاهش ریسک دیابت

مصرف روزانه کره بادام زمینی می‌تواند ریسک دیابت را تا ۳۰ درصد کاهش بدهد. بادام زمینی نه تنها پروتئین دارد بلکه چربی‌های غیراشباع نیز دارد که به بهبود حساسیت به انسولین و کُند کردن سرعت جذب گلوکز کمک می‌کنند. اما باز هم باید در حد اعتدال کره بادام زمینی مصرف کنید.

پیشگیری از سرطان

کره بادام زمینی بسته‌بندی شده با ویتامین E. دارای توانایی مبارزه با سرطان، به ویژه سرطان‌های روده بزرگ، پروستات و پستان است. خوردن کره بادام زمینی خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را به ویژه در زنان کاهش می‌دهد.

جلوگیری از تشکیل سنگ صفراوی

مصرف منظم کره بادام زمینی یک راه عالی برای جلوگیری از تشکیل سنگ‌های صفراوی به دلیل محتوای بالای چربی آن است. دلایل عمده ایجاد سنگ‌های صفراوی عبارتند از: اضافه وزن، رژیم‌های سخت، قرص‌های ضدبارداری و انواع خاصی از دارو‌های کلسترول.

غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها

کره بادام زمینی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است که به دلیل وجود فولات، پانتوتنیک اسید، نیاسین، ریبوفلاوین و تیامین است. رزوراترول، آنتی‌اکسیدان موجود در کره بادام زمینی است که می‌تواند در کنترل سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های مزمن و عفونت‌های قارچی مؤثر باشد.

کمک به ساخت توده عضلانی

دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی حاوی بیش از ۸ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر غذایی و ۳ گرم قند است. این محتوای پروتئین بالا در آن برای ساخت و ترمیم عضلات ضروری استبرای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459086 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟