چگونه از شر موهای زائد خلاص شویم؟

وکس کردن موهای صورت اثرات مختلفی بر افراد مختلف می گذارد. ممکن است برای یک فرد چنان عمل کند که پوست نرمی تحویل او بدهد اما برای دیگری تبدیل به مشکلی تراژیک شود. در این مقاله، فواید و مضرات این شیوۀ خاص اپیلاسیون را ارائه خواهیم کرد.

وکس کردن، موها را از ریشه بیرون می کشد. خلاص شدن از شر موهای صورت، شیوه های مختلفی دارد از جمله بی رنگ کردن موها، درمان با لیزر، و سوزاندن موها، و وکس کردن موها که به نظر می رسد بیشتر افراد تمایل به این شیوه دارند. اما چرا همه مایل نیستند با وکس کردن، موها را بزدایند؟ موارد زیر را مطالعه بفرمایید تا علت را دریابید و با فواید و مضرات وکس کردن آشنا شوید.

شش فایدۀ وکس کردن موها:

۱- این شیوه، مناسب افرادی است که صورت شان موی زیادی دارد. آن ها تمایل دارند موهای صورت شان بی رنگ شود اما نتیجه چندان رضایت بخش نیست. زیرا گاهی موها به رنگ طلایی در می آیند که چندان مورد پسند قرار نمی گیرد.

۲- زدودن موها با استفاده از تیغ باعث می شود موها در رشد بعدی شان درشت تر باشند. اما وکس کردن باعث زدودن موها از ریشه می شود، لذا وقتی مو دوباره رشد می کند، نرم خواهد بود. و نرمی قطعاً لذت بخش است.

۳-اثرات وکس کردن برای حدود دو یا سه هفته یا بیشتر باقی می ماند و در مقایسه با تیغ زدن، صورت وکس شده در این مدت ظاهر بهتری دارد. تیغ زدن باعث می شود که موها شبیه ریش رشد کنند و ظاهری ماخوشایند به وجودآورند.

۴-وکس کردن، شیوه ای دقیق است؛ در حالی که سایر شیوه های مو زدایی این ویژگی را ندارند. حتی در تیغ زدن نیز نمی توان تضمین کرد که همۀ موها زدوده شده باشند. در بی رنگ کردن موها نیز، پس از مدتی، موها به رنگ طلایی در خواهند آمد که به خصوص برای پوست های تیره اصلاً خوش منظر نیست.

۵-وکس کردن باعث می شود فولیکول موها آسیب ببینند. این کار اصلاً بد نیست چون از رشد موها کم می کند و در طی زمان سبب می شود صورت کاملاً بی مو شود که هدف غایی همۀ شیوه های موزدایی است.

۶- وکس کردن بسیار اقتصادی است و امکان اجرای آن در خانه وجود دارد. تیغ زدن نیز اقتصادی و به صرفه است اما به اندازۀ وکس کردن مؤثر نیست. از سوی دیگر، بانوان مانند آقایان از این شیوه، استقبال نمی کنند و با این کار کنار نمی آیند. بی رنگ کردن موها با محصولات کارخانه ای نیز احتمالاً به صرفه نیست.

شش ضرر وکس کردن موهای زاید

۱-وکس کردن موها، آن هم در ناحیه های مختلف بدن، دردناک است به خصوص در ناحیۀ صورت که دردناک تر است. قطعاً هیچ زیبایی ارزش تا این اندازه درد کشیدن را ندارد.

۲-گاهی وکس کردن باعث خونریزی از برخی منافذ پوست می شود. البته اثر آن باقی نمی ماند اما به هر حال اتفاقی است که تا حدی به پوست آسیب می رساند.

۳-اگر وکس کردن پوست به شکل اشتباه انجام شود، سبب ایجاد خارش، بدرنگ شدن، ایجاد لکه، عفونت و حتی واکنش های حساسیتی شود. اگر با این شیوه آشنا نیستید، خودتان اقدام به انجام آن نکنید و به متخصص مراجعه کنید.

۴-برای کسب بهترین نتیجه، این شیوه باید تا مدتی تکرار شود. تکرار وکس کردن به معنای درد مکرر است.

۵-در شیوۀ وکس کردن موها، امکان رشد موها در درون پوست و پیچیدن موها در درون وجود دارد که در نهایت منجر به جوش های سر سفید و جوش های پر از چرک خواهد شد.

۶-هنگامی که وکس می کنید، این احتمال وجود دارد که تا بیست و چهار ساعت در خانه محصور شوید. زیرا پوست شما حساس شده و باید مانع عفونی شدن پوست شوید.

در انتها باید بدانید که تصمیم با شماست که از این شیوه برای مو زدایی از صورت تان استفاده کنید یا سایر شیوه ها را ترجیح می دهید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟