سلامت و شادابی پوست و مو با ماسک ماست

ماست سرشار از پروبیوتیک، ویتامین B2 و ویتامین D، کلسیم و پروتئین است. ضمناً ماست مواد مغذی دارد که برای پوست و مو عالی هستند. این مواد مغذی شامل ویتامین‌های گروه B، روی و اسید لاکتیک می‌شوند. البته کیفیت ماستی که می‌خورید واقعاً مهم است. شما باید ماستی را تهیه کنید که افزودنی‌های مضر نداشته باشد تا شما را از فواید ماست بی‌نصیب نکند.

به سلامت پوست و موهای خود اهمیت می‌دهید؟ ماست هم دوست دارید؟ پس خبرهای خوبی برایتان داریم. کمتر زنی پیدا می‌شود که به سلامت و زیبایی پوست و موهای خود اهمیت ندهد، برای همین توصیه می‌کنیم از ماست، این خوشمزه‌ی شگفت انگیز غافل نشوید.

ماست می‌تواند خشکی پوست را درمان کند

خشکی پوست واقعاً ناراحت کننده است؛‌ خارش، قرمزی و حتی التهاب می‌تواند از عوارض خشکی پوست باشد. البته فقط این نیست؛ پوست خشک، ظاهری نازیبا دارد و می‌تواند اعتماد به نفس فرد را به طرز وحشتناکی از بین ببرد. ماست می‌تواند کمکتان کند تا خشکی پوست را درمان کنید، آن ‌هم برای همیشه! این خاصیت ماست به دلیل اسیدلاکتیک آن است که می‌تواند باکتری‌ها و میکروب‌هایی را که عامل خارش‌های ناخوشایند هستند از بین ببرد. ماست ویژگی‌های ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی هم دارد که خشکی پوست را تسکین می‌دهند.

ماست می‌تواند لکه‌های پوستی را کاهش بدهد

خیلی از ما لکه‌هایی روی پوست خود داریم و می‌خواهیم راهی باشد تا برای همیشه برطرف شوند. این راه وجود دارد؛ ماست اسید لاکتیک دارد و به عنوان عاملی برای لایه برداری از پوست عمل می‌کند و یک تمیز کننده‌ی طبیعی می‌تواند درخشش و جوانی پوست را بازیابی کند. ماست اندکی سفید کننده است و می‌تواند عدم یکنواختی رنگ پوست را تا حدودی برطرف کند. ماست را به قسمت مورد نظر بزنید و چند دقیقه ماساژ بدهید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس بشویید.

ماست، مرطوب کننده‌ای عالی

پوستتان به رطوبت بیشتری نیاز دارد؟ پس ۴ قاشق غذاخوری ماست را با یک قاشق غذاخوری کاکائو و یک قاشق چای‌خوری عسل ترکیب کنید تا کاملاً یکدست شود. این ماسک طبیعی را به صورت و گردن خود بزنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید.

ماست می‌تواند آفتاب سوختگی را تسکین بدهد

این بار اگر مدت طولانی زیر آفتاب ماندید و دچار آفتاب سوختگی شدید به جای اینکه احساس پریشانی کنید بهتر است سراغ ماست بروید. چرا؟ چون روی موجود در ماست می‌تواند آفتاب سوختگی را التیام ببخشد. فقط یادتان باشد آن را با عصاره‌ی بابونه ترکیب کنید و روی قسمت مورد نظر بزنید.

ماست با شوره‌ی سر می‌جنگد

شوره‌ی سر معمولاً به دلیل قارچ‌هایی است که باعث می‌شوند پوست سر پوسته شود. وقتی شوره‌ها ظاهر شوند، به سختی می‌توان از شر آن‌ها خلاص شد. یکی از فواید ماست برای پوست این است که می‌تواند شوره‌ی سر را از بین ببرد. ماست یک عامل ضدقارچ طبیعی است که دشمن شوره است. فقط باید ماست را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست سرتان ماساژ بدهید. می‌توانید کمی هم آبلیمو به آن اضافه کنید و بگذارید یک ساعت روی سرتان بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماست، ضد آکنه

یکی از عصبانی کننده‌ترین مشکلات پوستی، جوش و آکنه است که می‌تواند تبدیل به کابوس‌های شبانه شود. اما نگران نباشید، ماست به دلیل آنتی باکتریال بودن می‌تواند جوش را خیلی زود برطرف کند. ماست را روی جوشتان بزنید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه بماند.

ماست می‌تواند نرم‌کننده‌ی طبیعی موهایتان باشد

یکی از فواید جالب توجه ماست برای مو این است که می‌تواند موهایتان را تغذیه کرده و آن‌ها را نرم کند. ماست موهایتان را نرم‌تر و درخشان‌تر می‌کند و می‌توانید به جای نرم کننده‌های شیمیایی روی ماست حساب کنید. ضمناً به این دلیل که ماست ضدقارچ و آنتی باکتریال است، پوست سرتان را تمیز و به دور از عفونت نگه می‌دارند. ماست را به موهایتان بزنید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماست رشد موها را تقویت می‌کند

دوست دارید موهایتان سریع‌تر رشد کنند؟ پس یک تخم مرغ را با دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کرده و خمیر درست کنید، سپس آن را به ریشه‌ی موهایتان بزنید. موهایتان را بپوشانید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

ماست می‌تواند تیرگی پای چشم را برطرف کند

تیرگی پای چشم اصلاً ظاهر خوشایندی ندارد. می‌توانید از ماسک ماست برای برطرف کردن این تیرگی کمک بگیرید. علتش هم روی موجود در ماست است که می‌تواند تُناژ پوست را روشن کند.

ماست، چین و چروک‌های سطحی را کاهش می‌دهد

متأسفانه همه‌ی ما با افزایش سن دچار این خطوط ناخواسته می‌شویم. اما می‌توانیم این علائم پیری را کُند کنیم و پروسه‌ی پیری پوست را تا حدودی به تأخیر بیندازیم. از ماست یک اسکراب درست کنید؛ دو قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری جو را با هم ترکیب کنید تا یکدست شود. ترکیب حاصل را به صورت خود بزنید و به آرامی ماساژ بدهید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس بشویید. این تأثیر ماست به دلیل اسید لاکتیک آن است که به برداشتن سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کند.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 458800 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟