7 نکته مهم برای مراقبت از پوست بدن

پوست از سر تا نوک انگشتان پا را پوشانده است و به همین دلیل یکی از مهمترین ارگان های بدن است. بنابراین از بافت و رنگ پوست، می توان گفت شما تا چه حد از سلامتی برخوردارید.

۱. رژیم غذایی چرب

مهم ترین نشانه هایی که نشان می دهد یک رژیم غذایی چرب از قبیل غذاهای سرخ کردنی زیاد دارید، وجود چین و چروک بر روی پیشانی، جوش و پوست چرب است. رژیم غذایی که حاوی میوه ها و سبزیجات باشد مشکل شما را حل می کند.

۲. کمبود مواد معدنی

وقتی صورت شما خط های استرس زیاد دارد و یا رنگ پوست کمی به زردی می زند، ممکن است به معنی این باشد که بدن شما ویتامین و مواد معدنی کافی ندارد. خوردن سبزیجات و میوه ها را افزایش دهید. همچنین نوشیدن آب زیاد نیز کمک می کند.

۳. اسید

اگر بدن شما دچار اسید زیاد باشد، می تواند به شکل منافذ ریز ظاهر شود. با پزشک مشورت کنید و همچنین خوردن غذاهای کم ادویه می تواند کمک کننده باشد.

۴. بی خوابی

چشم همای پف آلود و سیاه شدن دور چشم به معنی این است که خواب کافی نداشته اید و می تواند منجر به بیماری شود. مدیتیشن و تمرینات ورزشی می تواند در آرام سازی بدن موثر بوده و به خواب بهتر کمک می کند.

۵. مشکلات سینوسی

اگر خطوط بنفش در زیر چشم دیده می شود به احتمال زیاد سینوس ها بسته شده اند. همچنین گونه های کمی پف آلود می تواند نشان دهد که مشکل احتباس آب رخ داده است و برای آن نیز لازم است سینوس ها چکاپ شود.

۶. نارسایی غده فوق کلیوی

اگر خط های تیره و عمیق در کف دست می بینید می تواند بدین معنی باشد که بدن از نارسایی کلیوی رنج می برد که ناشی از اختلال غدد درون ریز است. همچنین ممکن است در نواحی مانند لب ها و قسمت هایی از پوست بدن که چین خوردگی دارند خط های تیره ببینید. بهترین گزینه برای این مورد این است که به دنبال درمان پزشکی مناسب باشید.

۷. رگ های آبی

اگر رگ های آبی و تیره برپاها مشاهده کردید ، می تواند به این معنی باشد که از مشکل سیاه رگ های گشاد شده رنج می برید که می تواند در هنگام راه رفتن موجب درد و ناراحتی شود. اگر به آن توجهی نکنید می تواند منجر به مشکلات جدی شود. ورزش مرتب می تواند کمک کند. اگر این مشکل به نظرتان شدید می آمد باید با پزشک مشورت کنید.

اخبار 24 ساعت گذشته را از دست ندهید.

 

کدخبر: 453019 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟