ترفندهای افزایش ماندگاری عطر

فرقی نمی‌کند که هدف‌تان از عطر زدن چیست، می‌خواهید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید یا اعتماد به نفس‌تان را بالا ببرید، در هر صورت شما باید شیوه درست خرید و استفاده از عطر، طریقه نگهداری آن و... را بدانید.

 عطر‌ها نقش مهمی را در زندگی ما ایفا می‌کنند. به عنوان مثال عطر تن شماست که در خاطر دوستان تان تا سال‌های سال به یادگار می‌ماند، از این رو می‌توان آن را جزئی از شخصیت‌تان به حساب آورد. فرقی نمی‌کند که هدف‌تان از عطر زدن چیست، می‌خواهید دیگران را تحت تاثیر قرار دهید یا اعتماد به نفس‌تان را بالا ببرید، در هر صورت شما باید شیوه درست خرید و استفاده از عطر، طریقه نگهداری آن و... را بدانید.

عطر را به کدام قسمت‌های بدن بزنیم؟

هنگام عطر زدن، باید بدانید که آن را به کدام قسمت بدن تان بزنید. بهترین مکان‌ها برای عطر، نبض‌ها هستند، از این رو که گرم‌ترین نقاط بدن اند و به خوبی آن را پخش می‌کنند؛ بنابراین گردن، سینه، شانه و مچ دست بهترین نقاط برای این منظور شناخته شده اند. البته لازم نیست که به تمام این نقاط عطر بزنید، بهترین راه این است که دو نقطه از بدن تان، به عنوان مثال گردن و مچ دست، را انتخاب و عطرتان را تنها به این نقاط اسپری کنید.

چگونه عطر بزنیم؟

*پس از استحمام، به این علت که پوست بدن شما تمیز است، بهترین زمان برای عطر زدن است.

*عطر را در هوا اسپری نکنید.

*هنگام اسپری کردن، شیشه عطر را در فاصله ۷ تا ۱۵ سانتی متر از بدن‌تان نگه دارید.

*در عطر زدن زیاده روی نکنید، ۳ تا ۴ اسپری کافی است.

*پس از زدن عطر، پوست تان را بهم نمالید.

عطر‌ها چند دسته اند؟

قبل از انتخاب عطر مورد علاقه تان، باید بدانید که عطر‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند. در واقع با شناخت آنها، بهتر می‌توانید در مورد آنچه مورد نیازتان است، تصمیم بگیرید.

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا برخی عطر‌ها ارزان و برخی دیگر گران هستند. به طور کلی، تفاوت قیمت عطر‌ها به درصد اسانس‌های موجود در آن که موجب دوام و ماندگاری عطر می‌شوند، بستگی دارد.

معیار‌هایی که برای توصیف غِلظت تقریبی یک عطر با استفاده از درصد یا حجم روغن معطر در آن، مورد استفاده قرار گیرد، به شرح زیر می‌باشد:

*پرفیوم ها: پرفیوم‌ها بهترین و با دوام‌ترین نوع رایحه‌ها با ۲۲ تا ۳۰ درصد اسانس روغنی هستند که ۶ تا ۸ ساعت ماندگاری دارند.

*ادو پرفیوم ها: بعد از پرفیوم ها، ادو پرفیوم‌ها قرار می‌گیرند. این گروه با داشتن ۱۵ الی ۲۰ درصد روغن معطر رتبه دوم را به دست می‌آورند که دوام آن‌ها ۴ تا ۵ ساعت است.

*ادوتویلت ها: این دسته ۲ تا ۱۵ درصد اسانس روغنی دارند که ۲ تا ۳ ساعت هم زمان ماندگاری شان است.

*ادکلن ها: که برای مردان استفاده می‌شود تنها حدود ۲ تا ۴ درصد روغن دارند که ماندگاری شان تا ۲ ساعت است.

چگونه یک عطر خوب انتخاب کنیم؟

اگر می‌خواهید که با عطر خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، باید چگونگی انتخاب یک عطر خوب را نیز بدانید. برای این منظور، عطر را از فاصله روی سمپل‌های کاغذی اسپری کنید و پس از چند ثانیه آن را بو کنید و ببینید کدامیک با سلیقه شما بیشتر جور در می‌آید. فقط قبل از انتخاب یادتان باشد که عطر‌های خنک برای روز‌های گرم بهار و تابستان و عطر‌های گرم و تند برای روز‌های سرد پاییز و زمستان مناسب می‌باشد.

اگر می‌خواهید در مورد ماندگاری عطر اطمینان یابید، آن را به مچ دست تان بزنید و بگذارید تا یک روز کامل روی دست تان بماند. از آنجا که پوست هر فردی با دیگری فرق دارد، از ترکیب عطر با روغن‌های طبیعی پوست نیز عکس العمل‌های متفاوتی نشان می‌دهد. به همین دلیل، با زدن عطر روی مچ دست تان، نه تنها ماندگاری عطر را بلکه رایحه آن را روی پوست بدن تان بهتر تشخیص می‌دهید.

هر عطری شامل ۳ ترکیب مختلف است:

رایحه پایه (TOP NOTE): رایحه پایه، رایحه‌ای است که پس از چند دقیقه از استعمال عطر احساس می‌گردد. رایحه اولیه همان احساس اولیه از بوی عطر می‌باشد، به همین خاطر در فروش عطر تاثیر بسزایی دارد. ترکیباتی که در این مرحله دخیل هستند بوی تند و تازه‌ای داشته و شدیدا فرار می‌باشند و به سرعت تبخیر می‌گردند. مدت زمان ماندگاری این عطر ۱۵ تا ۱۲۰ دقیقه است.

رایحه ثانویه (MIDDLE NOTE): رایحه ثانویه زمانی که رایحه ابتدایی از میان می‌رود آشکار می‌گردد. رایحه ثانوی بدنه اصلی عطر را تشکیل می‌دهد و بعنوان ملایم کننده بوی تند اولیه بکار می‌رود. رایحه این مرحله چیزی حدود ۳۰ دقیقه تا ۵ ساعت بعد از استعمال عطر احساس می‌گردد.

رایحه پایانی (BASE NOTE): رایحه پایانی عطر زمانی که رایحه پایه و ثانویه از میان می‌روند، آشکار می‌شود. ترکیبات این گروه معمولا ثابت کننده می‌باشند. رایحه این مرحله قبل از ۳۰ دقیقه از استعمال عطر احساس نخواهد شد و همان بویی است که در نهایت برای شما از عطر می‌ماند. این رایحه ۲ تا بیش از ۸ ساعت ماندگاری دارد.

عطر‌ها روی بدن‌های مختلف، تاثیرات متفاوتی را بر جای خواهند گذاشت. این که عطری روی بدن اطرافیان تان بوی خوبی دارد، دلیل بر این نیست که روی بدن شما هم همان تاثیر را می‌گذارد؛ بنابراین بهتر است که هنگام خرید عطر، خودتان آن را تست کنید.

عطر‌ها را کجا نگه داریم؟

مکانی که عطرتان را در آنجا نگهداری می‌کنید، می‌تواند روی بوی آن تاثیر زیادی بگذارد، بنابراین باید در مورد جای نگهداری آن احتیاط لازم را به خرج دهید. به عنوان مثال نگهداری عطر در مکان‌هایی که تغییر ناگهانی دما دارند، می‌تواند آن را به سرعت تجزیه کند. نور خورشید نیز همین تاثیر را می‌گذارد؛ بنابراین از قرار دادن شیشه عطرتان در مکان‌هایی با دمای متغیر و در مقابل نور مستقیم خورشید، خودداری کنید.

اگر می‌خواهید که عطرتان دوام بالایی داشته باشد، آن را در مکانی سرد، خشک و تاریک قرار دهید، به عنوان مثال کمد لباس هایتان می‌تواند مکان مناسبی برای این کار باشد.

چه مقدار از عطر استفاده کنیم؟

پس از این که عطر مورد علاقه خود را پیدا کردید، باید روش استفاده درست از آن را بدانید. بعضی‌ها در مصرف عطر صرفه جویی می‌کنند و تنها به یک اسپری راضی می‌شوند، در حالی که این مقدار آنقدر کم است که هیچکس متوجه آن نخواهد شد. افراط در این کار هم درست نیست، زیرا ممکن است که رایحه شدید عطرتان، توی ذوق دیگران بزند. به همین دلیل باید مقدار درست استفاده از آن را بدانید. در واقع میزان استفاده از آن به نوع عطرتان بستگی دارد. به عنوان مثال برای عطر‌های سبک باید مقدار بیشتری (حدود ۴ تا ۶ اسپری) نسبت به عطر‌های سنگین و تند (۲ تا ۳ اسپری)، مصرف نمود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 452366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟