تقویت موی سر با فوت وفن خانگی/بدون هزینه موهایی پرپشت داشته باشید

اگر از کم مویی و بد رشد بودن موهایتان ناراضی هستید، پیشنهاد میکنیم از روش های جادویی و طبیعی که در ادامه به آن اشاره میکنیم امتحان کنید و نتیجه آن را ببینید.

بعضی وقتها مدلینگ ها را می بینیم که با وجود داشتن موهای کوتاه بعداز گذشت مدت زمان کوتاه دارای موهای بلند شفاف وزیبا شده اند ! واین سوال که چگونه این افراد با این سرعت موهای خود راتقویت می کنند که سریع رشد میکنند؟

اگر می خواهید موهای بلند زیبا و پرپشت داشته باشید می توانید از روش های خانگی و مواد طبیعی برای تقویت و رشد سریع مو استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که هر یک از این روش ها در افراد مختلف نتایج متفاوتی دارد و ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد تا نتیجه دلخواه را به دست آورید.

۲۴ روش جالب برای تقویت و رشد موهای سر

۱. تقویت و رشد سریع مو با روغن کرچک

روغن کرچک دارای اسیدهای چرب امگا ۹ و ویتامین E می باشد و باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود. روغن کرچک علاوه بر اینکه رطوبت مو را تامین می کند باعث پرپشت شدن و درمان عفونت پوست سر می شود.

مقداری روغن کرچک را گرم کنید و بر روی پوست سر و موها ماساژ Massage دهید، بگذارید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بماند و سپس با آب و شامپوبشویید. اگر می خواهید سریع تر نتیجه بگیرید چهار قطره اسانس رزماری را با روغن کرچک مخلوط کنید.

۲. تقویت و رشد سریع مو با روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل وجود مواد مغذی باعث تقویت و افزایش رشد مو می شود علاوه بر این ریزش مو را کاهش می دهد. مقداری روغن زیتون را گرم کنید و بر روی موها و پوست یر خود ماساژ دهید بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.

در روشی دیگر مقداری روغن زیتون را با روغن نارگیل یا روغن کرچک ترکیب کنید و بر روی موها و پوست سر ماساژ دهید بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب و شامپو بشویید.

یکی دیگر از روش های طبیعی برای تقویت و رشد سریع مو این است که ۳ قطره سدر، ۲ قطره آب لیموترش تازه و ۳ قطره رزماری را به ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون اضافه کنید و به مدت یک ساعت موها و پوست سر را با آن ماساژ دهید و سپس با آب و شامپو بشویید.

۳. تقویت و رشد سریع مو با شیر نارگیل و روغن نارگیل

روغن نارگیل و شیر نارگیل حاوی ویتامین B، C و E و همچنین کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سلنیوم و سایر مواد مغذی دیگر هستند که موهای شما را تغذیه کرده و باعث رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می شوند. پوست سر خود را با شیر نارگیل ماساژ دهید و بگذارید نیم ساعت بماند سپس آن را با آب گرم بشویید.

یک چهارم فنجان شیر نارگیل، روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا را ترکیب کنید و بر روی مو ها بمالید، این روش باعث رشد سریع موها می شود.

شیر نارگیل را با آووکادو، روغن نارگیل و عسل ترکیب کنید و از آن برای تغذیه مو استفاده کنید.

بهترین روش تقویت و رشد سریع مو

۴. تقویت و رشد سریع مو با روغن بادام تلخ و شیرین

روغن بادام تلخ و شیرین برای افزایش رشد مو و داشتن موهای سالم و پرپشت مفید می باشند، همچنین روغن بادام موها را صاف و شفاف کرده و از ریزش مو جلوگیری می کند. روغن بادام را با زرده تخم مرغ، روغن اسطوخودوس و روغن جوجوبا ترکیب کرده و بر روی پوست سر و موها ماساژ دهید.

در روشی دیگر مقدار مساوی روغن کرچک و روغن بادام را با هم ترکیب کنید و بر روی موها و پوست سر بمالید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

۵. تقویت مو با رزماری

رزماری یک گیاه عالی برای نقویت و رشد مو می باشد، رزماری برای افزایش رشد مو، تقویت ریشه مو و از بین بردن شوره سر مفید می باشد و علاوه بر این محتوای گوگرد و سیلیکا در رزماری برای جلوگیری از ریزش مو مفید می باشد.

دو قطره روغن رزماری را با دو قاشق روغن زیتون یا نارگیل ترکیب کنید و آن را بر روی مو و پوست سر خود ماساژ دهید، بگذارید نیم ساعت بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

در روشی دیگر مقداری رزماری را در دو فنجان آب گرم بریزید و بگذارید پنج دقیقه بماند و سپس از این ترکیب برای شستشوی موهای خود استفاده کنید. شما می توانید این روش ها را چندین بار در هفته استفاده کنید.

۶. تقویت موهای سر با روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه برای تقویت و افزایش رشد مو مفید می باشد، همچنین روغن سیاه دانه از سفید شدن مو، ریزش مو و طاسی جلوگیری می کند. مقداری روغن سیاه دانه را بر روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید، بگذارید ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بماند و سپس با آب و شامپو شستشو دهید.

در روشی دیگر یک قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و آن را بر روی پوست سر و موها ماساژ دهید، بگذارید ۳۰ دقیقه تا یک ساعت بماند و سپس با آب و شامپو شویید.

۷. تقویت و افزایش رشد مو با روغن فندق

روغن فندق برای تقویت مو های خشک و آسیب دیده و افزایش رشد مو مفید می باشد. مقداری روغن فندق را بر روی پوست سر و مو ها ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

در روشی دیگر ۲ قاشق غذاخوری پودر فندق را با ۲ تخم مرغ ترکیب کنید و آن را بر روی موها بمالید، بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب گرم و شامپو خوب بشویید.

۸. رشد سریع مو با روغن کنجد

روغن کنجد از جمله مواد طبیعی مفید برای تقویت مو، حفظ رنگ طبیعی موها، درمان شپش مو، شوره سر و درمان خشکی و شکنندگی موها می باشد. ۲ قاشق غذاخوری روغن کنجد را با ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام ترکیب کنید و با نوک انگشتان بر روی پوست سر و مو ها ماساژ دهید، موها را با یک حوله گرم بپوشانید و بعد از ۳۰-۴۰ دقیقه آن را با آب و شامپو بشویید.

در روشی دیگر ژل آلوئه ورا تازه را با ۲ قاشق غذاخوری روغن کنجد ترکیب کنید و بر روی موها ماساژ دهید، بگذارید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

۹. تقویت و رشد سریع مو با شنبلیله

شنبلیله غنی از پروتئین است که موهای شما را تقویت کرده و باعث افزایش رشد مو می شود. یک فنجان دانه های شنبلیله را به مدت چهار ساعت در آب خیس کنید و سپس در مخلوط کن بریزید، روغن نارگیل را به آن اضافه کنید و قبل از حمام این ترکیب را بر روی موهای خود بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب و شامپو بشویید. این روش را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید.

۱۰. رشد مجدد مو با لیمو ترش

لیموترش غنی از ویتامین C و ویتامین B، اسید فولیک و سایر مواد مغذی است که علاوه بر افزایش رشد مو، موها را صاف و براق می کند.

آب نصف لیموترش تازه را با دو قاشق روغن نارگیل یا روغن زیتون ترکیب کنید و آن را بر روی مو و پوست سر خود بمالید، بگذارید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید. این روش درمانی را دو بار در هفته تکرار کنید.

۱۱. افزایش رشد موی سر با چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی است که برای تقویت و رشد سریع مو مفید بوده و برای کاهش ریزش مو، درمان شوره سرو داشتن موهای سالم به شما کمک می کند.

۱۲. تقویت مو با عسل

عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی موی سر شناخته می شود که از ریزش مو و شوره سر جلوگیری کرده و باعث تقویت و رشد سریع موی سر می شود. نصف یک فنجان عسل را با ۱/۴ فنجان روغن زیتون ترکیب کرده و کمی گرم کنید، آن را بر روی موهای خود ماساژ دهید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد و و شامپو بشویید.

روشی شگفت انگیز در تقویت و رشد سریع مو

توجه داشته باشید که تقویت مو با عسل و دارچین، تقویت مو با پیاز و عسل و تقویت مو با موم عسل کارآیی بیشتری دارد.

۱۳. تقویت و رشد مو با آلوئه ورا

آلوئه ورا حاوی آنزیم های پروتئولیتیک، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است که سلول های آسیب دیده در پوست سر را درمان کرده و باعث افزایش رشد مو می شود.

یک فنجان ژل آلوئه ورا تازه را با ۲ قاشق غذاخوری روغن کرچک ترکیب کنید و آن را بر روی پوست سر و موهایتان بمالید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب سرد و شامپو بشویید. از این روش یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

۱۴. تقویت و رشد سریع مو با آب پیاز

استفاده از آب پیاز یک روش طبیعی برای رشد و تقویت مو می باشد، گوگرد موجود در پیاز به کاهش ریزش مو کمک می کند علاوه بر این خواص ضد باکتریایی پیاز عفونت ها را که از رشد مو جلوگیری کرده از بین می برد و شوره سر را درمان می کند.

یک تکه پنبه را به آب پیاز آغشته کنید و بر روی پوست سر و موها بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب گرم و شامپو بشویید. از این روش هر روز استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. (در برخی منابع آب پیاز یکی از بهترین روش های خانگی برای رشد سریع مو در یک هفته می باشد.)

۱۵. رشد سریع مو با آب برنج

آب برنج برای تقویت و رشد سریع مو، درمان ریزش مو و برای صاف و براق شدن مو مفید می باشد. مقداری آب برنج را با چند قطره روغن رزماری ترکیب کنید و آن را بر روی موهای خود بمالید و ۴ تا ۵ دقیقه موها را ماساژ دهید بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب بشویید. از این روش یکبار در هفته استفاده کنید.

۱۶. رشد سریع مو با آب سیب زمینی

سیب زمینی حاوی ویتامین B، ویتامین C، روی، نیاسین و آهن است که فولیکول های مو را تقویت کرده و باعث افزایش رشد مو می شود، همچنین از شوره سر و ریزش مو جلوگیری می کند. آب یک سیب زمینی را بگیرید و آن را ۵ تا ۱۰ دقیقه بر روی موها ماساژ دهید، بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب ولرم بشویید.

در روشی دیگر آب سیب زمینی، زرده تخم مرغ و عسل را با هم ترکیب کنید و آن را بر روی پوست سر و موها بمالید، بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد شویید. این روش ها را یک بار در هفته انجام دهید.

۱۷. تقویت و رشد مجدد موی سر با حنا

حنا دارای مواد مغذی فراوانی است که پوست سر را تقویت کرده، باعث تقویت و رشد سریع مو شده و ریزش مو و شوره سر را درمان می کند. نصف فنجان پودر حنا را با ۱/۴ فنجان آب گرم و روغن نارگیل ترکیب کنید و بگذارید ۱۲ ساعت بماند، سپس این مخلوط را بر روی موها بمالید و بگذارید یک ساعت بماند سپس با آب و شامپو خوب بشویید. از این روش یکبار در ماه استفاده کنید.

۱۸. تقویت و رشد سریع مو با قهوه

تحقیقات نشان داده که قهوه می تواند باعث افزایش رشد مو شود. قهوه را دم کنید، موها را خوب با آب و شامپو بشویید و سپس قهوه دم شده را بر روی موها بریزید و خوب ماساژ دهید و ۲۰-۶۰ دقیقه بگذارید بر روی موها بماند و سپس با آب بشویید. توجه داشته باشید که قهوه رنگ مو را تغییر می دهد اگر می خواهید رنگ مو تغییر نکند پس از ماساژ سریع با آب بشویید.

۱۹. تقویت مو با دارچین

دارچین یک گیاه دارویی مفید برای جلوگیری از ریزش مو و افزایش رشد مو می باشد. نصف فنجان روغن زیتون گرم شده را با ۱ قاشقچایخوری دارچین و ۱ قاشق چای خوری عسل ترکیب کنید و آن را بر روی موها بمالید، بگذارید حداقل ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید. از این روش یک بار در هفته استفاده کنید.

۲۰. رشد سریع مو با سیر

سیر دارای مقادیر بالای گوگرد است که برای تقویت و رشد سریع مو مفید می باشد. قبل از خواب یک عدد سیر را بر روی پوست سر و موها بمالید، بعد از یک ساعت سرتان را با روغن زیتون ماساژ بدهید و بگذارید یک شب بماند، صبح روز بعد موهای تان را با آب و شامپو بشویید.

۲۱. رشد سریع مو با مایونز

سس مایونز به دلیل وجود ویتامین ها و مواد مغذی می تواند باعث تقویت مو و افزایش رشد مو شود. یک فنجان سس مایونز را بر روی پوست سر و موها ماساژ دهید، سر خود را با یک حوله بپوشانید و بگذارید ۲۰ دقیقه بر روی مواه بماند سپس با آب گرم و شامپو بشویید. اگر موی نرمال دارید این روش یک بار در ماه استفاده کنید و اگر موهایتان خیلی آسیب دیده باشد این روش یک بار در هفته به کار ببرید.

۲۲. تقویت و رشد سریع مو با زغال به روش هندی ها

کربن فعال موجود در زغال چوب می تواند باعث افزایش رشد مو شده و از ریزش مو جلوگیری کند، همچنین زغال به شما کمک می کند تا موهای بلند و سالم تری داشته باشید. یک فنجان آب گرم، ۱ قاشق چایخوری نوشابه گازدار و ۱/۴ قاشق چایخوری زغال چوب را ترکیب کنید و آن را به مدت ۵ دقیقه بر روی موها ماساژ دهیدو سپس با آب بشویید.

در روشی دیگر پودر زغال چوب و روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید و بر روی موها بمالید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

۲۳. تقویت و رشد سریع مو با وازلین

وازلین می تواند برای درمان موهای خشک مفید باشد و باعث تقویت و رشد سریع موها شود. شب قبل از خواب مقداری وازلین را بر روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب و شامپو بشویید.

۲۴. تقویت و رشد سریع مو با مواد غذایی

همانطور که می دانید مواد غذایی برای تقویت و افزایش رشد موها ضروری هستند، از مواد غذایی مفید برای تقویت مو می توان به گردو، تخم کتان، مرکبات، توت فرنگی، فلفل قرمز، آجیل، برنج قهوه ای و جو، سبزیجات خام و میوه ها اشاره کرد. همچنین گلاب، گیاته گزنه، گل ختمی، گل بابونه و گل سرشور برای تقویت و افزایش رشد مو مفید هستند.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 445171 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟