زیبایی با ماسک شیر +دستور تهیه

شیر سرشار از ویتامین ب و آلفا هیدروکسی اسید، کلسیم و انواع آنتی اکسیدان‌ها است. تمامی این مواد به صورت مجزا فواید زیادی برای پوست دارند. این ماده غذایی به تغذیه سلول‌های پوستی کمک می‌کند و باعث می‌شود پوست در تمام طول روز مرطوب باقی بماند. اگر پوست شما دارای جوش و آکنه است از این طریق می‌توانید به تدریج آن را درمان کنید. اگر پوست چربی دارید به کمک شیر می‌توانید چربی‌ها را از منافذ پوست خارج کنید و منافذی که باز هستند را تنگ کنید. در ادامه با فواید ماسک شیر بیشتر آشنا می‌شوید و خواهید دید این ماسک چگونه به شاداب ماندن پوست شما کمک می‌کند.

آشنایی با ماسک شیر و انواع آن

فواید ماسک شیر

پاک‌ کننده‌ طبیعی پوست صورت

شیر یک پاک کننده عالی و شگفت انگیز برای صورت است. شیر کمک می‌کند تا تمام موادی که وارد منافذ پوستتان شدند از آن خارج شوند و از این طریق از به وجود آمدن جوش‌های سر سیاه روی پوست جلوگیری می‌کند.

برای پاک سازی پوست صورتتان به کمک ماسک شیر، شیر را به کمک یک پنبه تمیز به آرامی و به صورت دورانی روی تمام سطح پوستتان بمالید. بعد از اینکه کارتان تمام شد از تغییر رنگ پنبه تعجب خواهید کرد. برای اینکه پوستی نرم و بدون چربی داشته باشید هر روز این کار را انجام دهید.

مرطوب نگه داشتن پوست

اگر پوست شما مدام خشک یا پوسته پوسته می‌شود از ماسک شیر استفاده کنید تا نرمی و لطافت را به آن برگردانید.

شیر را با تکه‌ای پنبه روی پوست خود بمالید و اجازه دهید به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتان باقی بماند. هنگامی که شیر روی پوستتان خشک شد سعی نکنید که عضلات صورتتان را تکان دهید.

در نهایت این ماسک را با آب سرد بشویید.

درخشان شدن پوست

به کمک استفاده از این ماشک می‌توانید تیرگی و لکه‌های روی پوستتان را از بین ببرید و آن را بر طرف کنید. شیر به دلیل داشتن میزان بالای اسید لاکتیک باعث روشن شدن پوست و از بین رفتن سلول‌های مرده آن می‌شود.

شیر را درون کاسه‌ای بریزید و حوله‌ای را درون آن قرار دهید. حوله را بچلانید و آن را روی پوست خود قرار دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه هفته‌ای سه بار از این ماسک استفاده کنید.

ماسک برای از بین بردن جوش

شیر سرشار از ویتامین‌های مفید برای پوست است. یکی از ویتامین‌های آن ویتامین آ است که به از بین رفتن خشکی صورت کمک می‌کند. همچنین شیر با از بین بردن چربی‌‌های اضافه پوست و پاک کردن آلودگی‌ها پوست را تمیز می‌کند و از به وجود آمدن جوش جلوگیری می‌کند.

پوست خود را کاملا تمیز کنید و روی جاهایی از صورتتان که جوش دارد کمی شیر بمالید.

ماسک برای تمیز کردن صورت

برای تهیه این ماسک یک قاشق غذا خوری جوی آسیاب شده را با یک قاشق غذا خوری شیر مخلوط کنید.

جو و شیر به شما کمک می‌کنند تا سلول‌های مرده و اضافی پوستتان از پوست شما خارج شود.

صورتتان را کاملا تمیز کنید سپس ماسک را به آرامی با انگشتتان روی تمام نواحی صورتتان بمالید.

بعد از 15 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 434252 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟