سلبریتی‌هایی که به خاطر جنگ مهاجر شدند

بسیاری از کشورها نیز وضعیت خوبی برای زندگی در اختیار شهروندان قرار نمی‌دهد و به‌رغم اینکه این کشورها در امنیت نسبی به‌سر می‌برند اما باز هم شهروندان سودای رفاه و امنیت بیشتر را در سر دارند و به سایر کشورها مهاجرت می‌کنند.

جالب است بدانید آژانس مهاجرین سازمان ملل در جدیدترین گزارش خود ذکر کرده است که چیزی حدود ۶۹ میلیون نفر مهاجر در کل دنیا وجود دارد که بسیاری از این افراد در کمپ‌های مهاجرین روزگار می‌گذرانند و آینده‌ روشنی پیش‌رو ندارند.

در این بین بخت با بعضی از این مهاجرین یار است و پس از مهاجرت به کشور مورد نظر به موفقیت‌های چشمگیری دست‌پیدا می‌کنند و به اصلاح قدیمی‌ها برای خودشان کسی می‌شوند. به همین منظور در ادامه قصد داریم با هم به فهرست سلبریتی‌هایی اشاره کنیم که حتی فکرش را هم نمی‌کنید مهاجر باشند.

میلا کونیس

میلا کونیس دوست‌داشتنی که این روزها در ۳۵ سالگی عمر خود به سر می‌برد و غرق در شهرت و ثروت است زندگی سختی را پشت‌سر گذاشته است. خانواده میلا زمانی که او تنها ۷ سال داشت از اوکراین به لس‌آنجلس مهاجرت کردند. ظاهراً آن زمان یهودستیزی در اوکراین بالا گرفته بود و به همین دلیل به خانواده کونیس به دلیل مشکلات مذهبی ویزا داده شده بود.

میلا کونیس در این زمینه طی مصاحبه‌ای با روزنامه معتبر لس‌آنجلس‌تایمز گفته است در زمان فروپاشی شوری سابق شرایط زندگی بسیار دشوار بوده است و خانواده میلا آینده روشنی را پیش‌روی وی و برادرش نمی‌دیدند. در نتیجه تصمیم گرفتند زندگی و خانه و کاشانه خود در اوکراین را به مقصد لس‌آنجلس ترک کنند. میلا اشاره کرد که در آن زمان خانواده وی تنها ۲۵۰ دلار دارایی داشتند.

میلا کونیس در ادامه صحبت‌های خود اشاره کرد که دوران پس از مهاجرت برای وی بسیار سخت و دشوار بوده است و هر روز گریه می‌کرد، او شناختی از فرهنگ و مردم آمریکا نداشت و مدتی بعد مقاله‌ای در دانشگاه با نام «کودک هفت‌ساله‌ای را تصور کنید که کور و کر است». خوشبختانه میلای زیبارو توانست با موفقیت مشکلات مهاجرت را پشت‌سر بگذارد و این روزها به سلبریتی موفقی تبدیل شده که هواداران زیادی در تمام دنیا دارد.

ریتا اورا

مردم یوگسلاوی در زمان حکومت اسلوبودان میلوشویچ، دوران سختی را پشت‌‌سر گذاشتند و خانواده ریتا زمانی که او تنها یک سال بیشتر عمر نداشت از پریشتینا، شهر محل تولد وی به مقصد لندن مهاجرت کردند.

ریتا بعدها که بزرگ شد و به محبوبیت رسید در مصاحبه‌ای گفت، لندنی‌ها با تبعیض با او و خانواده‌اش رفتار می‌کردند و همین مشکلات عزم آن‌‌ها را برای تلاش و مبارزه با سختی‌ها بیشتر کرد.

ریتا اشاره کرده است که در اوایل مهاجرت به لندن وی به همراه سه نفر دیگر از اعضای خانواده‌اش تنها یک اتاق برای زندگی داشتند و خواهرش مجالی برای خوابیدن آن‌ها نمی‌داده است. نمای این اتاق نیز به قبرستان بود که همین امر ترس ریتا اورا را بیشتر می‌کرد. از آن روزها چیزی حدود ۲۶ سال می‌گذرد و ریتای ۲۷ ساله اکنون در اوج شهرت و محبوبیت است.

گلوریا استفان

این پرنده خوش‌صدای دنیای موسیقی در دهه ۸۰ میلادی طرفداران زیادی را به خود جلب کرد اما گلوریا نیز طعم تلخ مهاجرت را چشیده است و در سال ۱۹۶۰ به همراه خانواده خود از کوبا به آمریکا مهاجرت کردند.

گلوریا طی مصاحبه‌ای به خاطرات خود از مهاجرت اشاره کرد و گفت پدرش برای بزرگ‌کردن بچه‌ها در فضایی آزاد آن‌ها را به آمریکا آورد.

گلوریا استفان در ادامه صحبت‌های خود متذکر شد اوضاع کوبا از زمانی که آن‌ها به آمریکا مهاجرت کرده‌اند تفاوت‌های زیادی داشته است اما هنوز هم خطر‌های زیادی شهروندان کوبا را تهدید می‌کند.

ایمان

زهرا محمد عبدالمجید، مدل زیباروی سومالیایی که در مجامع حرفه‌ای با نام ایمان شناخته می‌شود در سال ۱۹۷۲ از سومالی به کنیا فرار Escape کرد، روزگار با ایمان یار بود و عکاسی با نام پیتر بِرد، به زیبایی وی پی‌برد و راه‌های موفقیت را برای او گشود.

ایمان در مصاحبه‌ای با گاردین به این امر اشاره می‌کند و متذکر می‌شود که شانس نقش اصلی را در زندگی وی داشته و در غیر این‌صورت ممکن بود او همچنان در کمپ‌های مهاجرین زندگی کند.

این مدل زیبارو که این روزها ششمین دهه زندگی خود را پشت‌سر می‌گذارد مدعی است افرادی را می‌شناسد که ۲۰ سال از عمر خود را در کمپ‌های مهاجرین گذرانده‌اند. ایمان دختر یک شخصیت سیاسی سومالیا بود و به همین دلیل پدرش نمی‌توانست به او کمک کند، در نتیجه مدعی است که به خوبی می‌داند مهاجرت و تبعید چه سختی‌ها و مشکلاتی دارد.

ام.آی.ای

ام.آی.ای یک رپر سریلانکایی است که در سال ۲۰۰۹ نامزد جایزه گرمی شد، پدر ام.آی.ای به جنبش استقال تامیل پیوست و در نتیجه آن‌ها مجبور به فرار به هندوستان و در نهایت انگلستان شدند.

ام.آی.ای در مصاحبه‌های خود اشاره کرده است افرادی که در مناطق جنگ‌زده زندگی کرده‌اند گرم و سرد روزگار را چشیده‌اند و راحت‌تر می‌توانند گلیم خود را از آب بکشند.

ام.آی.ای گفت در دوران کودکی باید با مدرسه و مکان جدید عادت می‌کرده و تحمل این موارد برای یک کودک بسیار دشوار بوده است اما خوشبختانه روزگار سخت ام.آی.ای به پایان رسید و توانست رؤیای خود را دنبال کند.

لول دنگ

خانواده لول دنگ وقتی او تنها پنج سال بیشتر نداشت از سودان به مصر فرار کردند و در نهایت پناهنده انگلستان شدند. دنگ در نهایت راه خود را به لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا پیدا کرد و سابقه درخشان حضور در تیم‌های شیکاگو بولز و لس‌آنجلس لیکرز را در کارنامه خود دارد.

لول دنگ در خصوص مهاجرت خود گفته است مقامات سودان هرگز خانواده وی را وادار به ترک این کشور نکرده‌اند اما آن‌‌ها به دنبال زندگی بهتر مهاجرت کردند و مشکلات زیادی را پشت‌سر گذاشتند. وی در ادامه اشاره کرد دوران کودکی خود در اردوگاه مهاجرین در مصر را به یاد می‌آورد. او در این زمان هر روز امید داشت تا فردا سر برسد و آن‌ها بتوانند اردوگاه را ترک کنند. اما این رؤیا چیزی حدود ۵ سال به طول انجامید تا اینکه نهایتاً خانواده لول دنگ اردوگاه را ترک گفتند.

سدو براهینو

پدر سدو زمانی که او تنها ۱۰ سال بیشتر نداشت در درگیری‌های خیابانی جان خود را از دست داد و این فوتبالیست مشهور در گفتگویی با آژانس مهاجرین سازمان ملل مطرح کرده است آرزو می‌کند سختی‌هایی که با آن‌ها روبرو شده را هیچ کسی در زندگی تجربه نکند.

هنری کیسینجر

این دیپلمات معروف آمریکایی و وزیر خارجه دوران ریاست جمهوی ریچارد نیکسون زمانی که ۱۵ سال بیشتر نداشت به همراه خانواده خود از دست رژیم نازی به عنوان پناهنده‌های یهودی به انگلستان گریختند و در نهایت راهی آمریکا شدند.

هنری کیسینجر که این روزها در سن ۹۵ سالگی به سر می‌برد به همراه مادلین آلبرایت در سال ۲۰۱۵ نامه‌ای به مجلس آمریکا نوشت و در این نامه تأکید کرد آمریکا باید آغوش خود را به روی مهاجرین سوری و عراقی باز کند. بزرگان دنیای سیاست کیسینجر را به‌عنوان یکی از سیاستمداران خبره می‌شناسند.

فردی مرکوری

سلطان بی‌چون‌وچرای موسیقی راک اهل زنگبار بود و به همراه خانواده‌اش در سال ۱۹۶۴ پس از انقلابی که در این کشور صورت گرفت در سن ۱۷ سالگی راهی انگلستان شدند.

آلبرت انیشتین

نابغه دنیای علم و دانش در سال ۱۹۳۳ به همراه هزاران یهودی دیگر از دست رژیم آلمان نازی به آمریکا گریختند.

زیگموند فروید

فروید اهل اتریش بود و زمانی که این کشور در سال ۱۹۳۸ به تصرف آلمان نازی درآمد، وی و همسرش به آلمان گریختند. پدر علم روانشناسی مدرن تا انتهای عمر خود در انگلستان زندگی کرد.

اندی گارسیا

این هنرپیشه خوش‌ قدوبالای هالیوود در زمان عملیات خلیج خوک‌ها در سال ۱۹۶۱ از کوبا به همراه خوانواده‌اش به آمریکا فرار کرد.

در این قسمت به پایان فهرست سلبریتی‌هایی رسیدیم که حتی فکرش را هم نمی‌کنید مهاجرت کرده باشند. از آنجایی که سابقه خوبی در پذیرش مهاجر داشته و ایرانی‌های مهاجر زیادی را نیز سراغ داریم که به موفقیت‌های زیادی رسیده‌اند پیشنهاد می‌کنیم اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان این موارد قرار دهید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز 2 مرد به زن جوان در پارک جنگل / نگهبان صدای التماس های زن را شنید

همخوابی زشت زن 51 با پسر 17 ساله شوهرش + عکس

قتل زن بدکاره توسط مشتریش در خیابان اتحاد

بارداری دختری 17 ساله هنگام تجاوز در خیابان / از برهنه بودن این زن فیلم گرفتند و ... +عکس

رفتار شنیع فروشنده زن داروخانه برای جلب مشتری وسایل جلوگیری از حاملگی+عکس

این دانشمند هسته ای به خواستگاری 150 دختر تهرانی و شهرستانی رفت + گفتگو و عکس

در زندان آدم شدم، لطفا اعدام کنید ! / درخواست از قاضی تهران

دوستم از دختر همسایه بد گفت و من عاشق خواهر او شدم!

غافلگیری تبهکاران تهرانی در رختخوابشان / ببینید با چه سر و وضعی می خوابیدند + فیلم

جزئیات خودسوزی یک مرد مقابل شورای شهر تهران + فیلم و عکس

دستگیری تکنسین اورژانس به خاطر کارهای خلاف در تهران + فیلم و عکس

درگیری شدید بین اولیا و 2 معلم در مشهد / هر دو معلم در بیمارستان بستری شدند !

اعترافات وحشتناک زن جوان مشهدی که 16 روز در محل دفن شوهرش خوابید + عکس

 

 

 

کدخبر: 421654 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟