پرپشت شدن مو با این ماده با خاصیت بدبو

سیر از قدیمی‌ترین گیاهان دارویی شناخته شده است که از زمان‌های گذشته تا کنون به نقش و تأثیر درمانی آن در بسیاری از بیماری‌ها از جمله فشار خون، کلسترول، بیماری‌های عفونی و حتی پیشگیری از سرطان، تأکید و توجه شده است.

مطالعات زیادی درباره خواص سیر، انجام شده است. در پژوهشی که توسط متخصصان پوست دانشگاه مازندران انجام شده، گزارش کردند که استفاده موضعی از ژل سیر در افرادی که دچار طاسی شده‌اند، باعث کاهش نواحی طاس و افزایش تراکم مو شده است.

سیر برای پرپشت شدن مو

خواص شگفت انگیز سیر برای مو

سیر حاوی مقادیر زیادی گوگرد است که باعث استحکام موها می‌شود. گوگرد یک ماده ضروری در ساخت کراتین است؛ کراتین در رشد موها و ناخن‌ها نقش دارد.

سیر خاصیت ضد قارچی و ضد میکروبی دارد و از ایجاد شوره سر جلوگیری می‌کند و باعث حفظ سلامت موها می‌شود.

سیر حاوی سلنیوم است که ویتامین E لازم برای سلامت و تقویت موها را تأمین کرده و از آسیب احتمالی موها و شکنندگی آنها جلوگیری می‌کند.

مصرف سیر باعث تأمین ویتامین‌های ضروری در تقویت مو، مثل ویتامین C، ویتامین B2 و ویتامین B1 می‌شود؛ همچنین به دلیل تأمین این ویتامین‌ها باعث تقویت جریان خون در کف سر شده و از ریزش مو و طاسی جلوگیری می‌کند.

سیر، حاوی مقادیر فراوانی مس و آهن و مواد معدنی است؛ به همین دلیل باعث تسریع رشد موها می‌شود.

سیر، عناصر اصلی تشکیل دهنده مو، مثل کلسیم لازم را تأمین کرده و باعث تقویت و استحکام موها می‌شود.

سیر به دلیل دارا بودن مواد ضروری مثل منگنز، برای سلامت تارهای مو، موها را مثل ابریشم نرم می‌کند. منگنز مانند یک اسفنج است که باعث جذب مواد مغذی برای رشد موها می‌شود.

چند ماسک سیر برای پرپشت شدن موها

ماساژ پوست سر با سیر له شده، می‌تواند موها را تقویت کند. البته به دلیل ایجاد حساسیت احتمالی، بهتر است سیر را همراه با ترکیبات دیگری استفاده کنید. استفاده موضعی از سیر به صورت ماسک‌های مختلف توصیه می‌شود. در ادامه چند ماسک عالی را از سیر برای پرپشت شدن موها و تقویت آنها معرفی می‌کنیم.

سیر برای پرپشت شدن مو - سیر و روغن زیتون

ماسک سیر و روغن زیتون

مواد لازم: ۸ حبه سیر و یک فنجان روغن زیتون

طرز تهیه ماسک: روغن زیتون را در تابه ریخته و روی حرارت بگذارید و سیر‌های پوست کنده و له شده را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا کاملاً یکدست شود. این ترکیب را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید و تا ۲ تا ۳ روز در جای خشک و خنکی قرار دهید. هفته‌ای دوبار، پوست سر را با این ماسک ماساژ Massage داده و اجازه دهید یک ساعت روی موهایتان بماند.

طرز تهیه روغن سیر در خانه

منظور از روغن سیر، اسانس روغنی سیر نیست؛ بلکه، منظور مخلوط سیر و یک روغن گیاهی است.

برای تهیه روغن سیر مراحل زیر را انجام دهید:

یک روغن گیاهی مثل روغن زیتون یا نارگیل را انتخاب کرده و چند حبه سیر له کرده و در آن بریزید.

این مخلوط را در یک ظرف شیشه ای در بسته ریخته و برای یک هفته یا بیشتر در یک محل خشک و خنک قرار دهید.

سپس موهایتان را با آن ماساژ دهید تا تأثیر جادویی آن را بر موهایتان ببنید.

آب سیر و عسل یا روغن نارگیل

با استفاده از دستگاه پرس، آب چند حبه سیر را بگیرید و با مقداری عسل یا روغن نارگیل (به نسبت ۱ به ۱) مخلوط کنید. این ترکیب را روی سر بمالید و پس از گذشت ۲۰ دقیقه یا بیشتر بشوئید.

نکته: آب سیر به تنهایی، ممکن است باعث آسیب به پوست شود.

سیر برای پرپشت شدن مو - سیر و عسل

ترکیب سیر خیسانده شده با روغن های گیاهی

پوست سیر را کنده و خرد کنید و در روغن زیتون بخیسانید (برای هر حبه سیر یک قاشق چایخوری روغن زیتون) و این مخلوط را حداقل یک هفته در یخچال بگذارید (سیر خیسانده مواد مغذی بیشتری برای تقویت مو دارد).

۵ قاشق از روغن حاصل را با یک قاشق روغن نارگیل، یک قاشق روغن کرچک، نصف قاشق روغن رزماری، ۱۰ قطره روغن درخت چای مخلوط کرده و در یخچال نگهداری کنید.

ترکیب حاصل را روی پوست سر بمالید. این ترکیب فوق العاده، تأثیر شگفت انگیز سیر برای پرپشت شدن مو و رشد و تقویت موها را آشکار می‌کند.

عوارض سیر

استفاده از سیر بر روی پوست، در برخی از افراد حساس، ممکن است ایجاد آلرژی و حساسیت کند و باعث ایجاد سوختگی در پوست شود.

به خاطر داشته باشید که اسانس سیر بسیار غلیظ است و برای اینکه تأثیر روغن سیر حفظ شود مقداری الکل نیز به آن اضافه می‌کنند؛ همچنین ترکیبات گوگرد موجود در سیر، باعث تحریک چشم و پوست می‌شوند. برای کاهش اثرات تحریکی سیر، ترکیب آن با روغن های گیاهی بسیار مؤثر خواهد بود.

سخن آخر

همان طور که می‌دانید، سیر یک ماده غذایی بسیار مفید است و نقش آن در پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها از جمله آلزایمر، سرطان و درمان بیماری‌های خفیف، اثبات شده است. پس سعی کنید حتماً در برنامه غذایی‌تان از آن استفاده کنید. در ضمن برای جلوگیری از ریزش موهایتان از آن ها بیشتر مراقبت کرده و از وسایل حالت دهنده مو مثل اتو و بابلیس، کمتر استفاده کنید.

این نکته را نیز به یاد داشته باشید که شکنندگی و ریزش موها، در برخی موارد، ممکن است به دلیل اختلالات تیروئید و سندرم پلی کیستیک (PCOS) و برخی داروها باشد و لازم است ابتدا علت ریزش موهایتان و ضعیف شدنشان را بیابید و در کنار آن از سیر برای پرپشت شدن موهایتان استفاده کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز نظافتچی بیمارستان به یک زن بی هوش

سمیه 18 ساله از وحید 15 ساله آبستن شد / 8 روز در ویلا چه گذشت؟!

ازدواج موقت در قم هم دردسر ساز شد !

حمله وحشیانه به فوتسالیست زن در قم پس از پایان مسابقه ! +عکس

صیغه 100 هزار تومانی مینا ! + جزییات

برای اولین بار/ تصاویر واقعی دیده نشده از وضعیت وحشتناک اسرای ایرانی درعراق

بچه داخل شکم مائده از شوهرش نبود! / روز طلاق فاش شد!

عکس لحظه اعدام 6 تبهکار مشهدی در یک اتاق/ آنها قبل مرگ چه گفتند !؟

جزئیات حادثه هولناک مرگ داماد آملی درسقوط با ماشین شاسی بلند به دره+عکس

رسوایی با کفش پاشنه بلند برای عروس خانم در ماه عسل

اولین اسامی اختلاسگران کشور اعلام شد / 17 مجرم کلان اقتصادی را بشناسید

عکس اعدام 6 مرد در زندان مشهد

تجاوز به خانم منشی تنها در مطب دندانپزشکی شهرک غرب +عکس

 

 

 

کدخبر: 408911 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟