روغنی طبیعی برای روشن کردن تیرگی آرنج

گلیسیرین می تواند رطوبت را به خود جذب کند تا جایی که اگر رطوبت هوا بیشتر از ۷۰ درصد باشد، گلیسیرین مقداری از آن را به خود جذب می کند. بنابراین وقتی روی پوست قرار می گیرد می تواند رطوبت را جذب خود کند و به پوست انتقال دهد و در این روزهای سرد و خشک زمستانی، پوست شما را نجات دهد.

نکاتی در مورد استفاده از گلیسیرین:

از گلیسیرین خالص استفاده نکنید

جالب است بدانید گلیسیرین خالص، پوست را خشک می کند، اما در کرم های حاوی گلیسیرین، نوعی افزودنی اضافه می کنند تا آب و رطوبت از دست نرود و در نتیجه پوست رطوبت خود را حفظ کند. اگر می خواهید از گلیسیرین خالص استفاده کنید بهتر است آن را با آب رقیق کنید.

جلوگیری از خشکی پوست

گلیسیرین خیلی شبیه این عوامل مرطوب کننده طبیعی پوست است؛ چون رطوبت محیط را جذب پوست می کند در واقع گلیسیرین قدرت حفاظتی پوست را بالا می برد تا بتواند مواد شیمیایی مضر را دفع کند و در عوض میزان بیشتری آب در خود نگه دارد و در نتیجه پوست کمتر خشک می شود. بعضی از پزشکان عقیده دارند گلیسیرین بهترین ماده برای جلوگیری از خشک شدن پوست است.

روشن کننده پوست آرنج ها

خیلی اوقات به خاطر طرز نشستن و قرار دادن آرنج ها روی میز، پوست این قسمت تیره می شود و این تیره شدن پوست برای خیلی از خانم ها آزاردهنده است، اما راه حل های طبیعی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند پوست این قسمت را روشن کنید. کافی است آب یک عدد لیمو را بگیرید و با مقدار کافی شکر مخلوط کنید تا مخلوط حالت خمیری پیدا کند. بعد این مخلوط را روزانه حدود ۵ دقیقه روی آرنج ماساژ Massage دهید. لیمو خاصیت رنگ بری دارد و شکر هم سلول های مرده سطح پوست را کاملا از بین می برد. بعد از این کار مخلوطی از گلیسیرین و گلاب تهیه کنید که کمی حالت کرمی داشته باشد و روی بازوها بمالید. این کار تولید ملانین (رنگدانه پوست) را کم می کند و رنگ قسمت های تیره پوست را روشن می کند.

اگر پوستی درخشنده می خواهید

استفاده از ماسک گلیسیرین می تواند شما را از شر پوست های مرده و کدر خلاص کند و با آبرسانی، پوست را درخشان می کند. برای نرم و سفید کردن دست هم می توانید از گلیسیرین استفاده کنید، به این طریق که مقداری عسل و آبلیموی ترش را با آن مخلوط کرده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی دست ها بمالید و سپس بشویید برای ساختن این ماسک اول باید زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید و بعد سفیده آن را با یک چنگال یا همزن آنقدر بزنید تا کاملا کف کند. بعد به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید. عسل علاوه بر این که برای سلامت پوست مفید است، خاصیت چسبندگی آن باعث می شود، سلول های مرده سطح پوست به خوبی کنده شوند. حالا به این مخلوط، یک قاشق غذاخوری گلیسیرین اضافه کنید و دوباره خوب هم بزنید تا پف کند.

اکنون این مخلوط را با انگشت به کل صورت تان بمالید. حواس تان باشد خیلی به چشم ها نزدیک نشوید. اجازه دهید تا ماسک کاملا روی صورت تان خشک شود. بعد از خشک شدن آرام ماسک را از روی صورت بکنید تا همراه آن سلول ها و پوست مرده نیز کنده شود. در نهایت صورت را با آب سرد بشویید.

برطرف کردن زبری پوست دست ها

خشک شدن پوست دست ها در این روزهای سرد زمستانی یک مشکل رایج بین اکثر افراد است. برای نرم کردن پوست دست می توانید مقدار برابری از گلیسیرین و گلاب را مخلوط کرده و از آن استفاده کنید. علاوه بر این برای نرم و سفید کردن دست هم می توانید از گلیسیرین استفاده کنید، به این طریق که مقداری عسل و آبلیموی ترش را با آن مخلوط کرده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی دست ها بمالید و سپس بشویید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز وحشیانه به کودک 8 ساله تهرانی در مهمانی خصوصی توسط 2 شیطان صفت

صحنه دلخراش یک تصادف درخیابان رسالت/206 راننده وانت را پرس کرد+فیلم

78 نفر در یک روستای چابهار مبتلا به ایدز هستند !

پرونده سیاه یک زن و 4 مرد به جرم فروش محصولات جنسی غیر مجاز در تهران

تجاوز وحشیانه به زن 40 ساله توسط دوستان شوهر

پسر 13 ساله راز شوم داخل تلفن همراه پدر و مادر را می دانست

بلایی که همسایه بر سر یک مرد خراسانی هنگام دعا کردن آورد

سرباز جوان هم خدمتی اش را بیهوش کرد و دست به اقدام عجیبی زد

تجاوز  به پسر 8 ساله توسط 2 مرد دست فروش متروی تهران +عکس

اولین ملاقات شوم میترای 18 ساله با مرد 40 ساله

ناگفته های شوم دختر 16 ساله از خوابیدن اجباری با یک سگ + عکس

پیدا شدن سوسک و تخم سوسک در غذای بیمار بستری در یکی از بیمارستان‌های شمال تهران + عکس

دور از چشم شوهرم با فرشید شاگردش به سفر رفتم

 

کدخبر: 405280 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟