فوت فن های مراقبت از پوست های چرب با مواد طبیعی

 در ادامه با انواع روش های مراقبت از پوست چرب با استفاده از محصولات طبیعی که در هر خانه ای یافت می شود آشنا شوید.

میوه ها و آب میوه

میوه ها دارای اسیدهای طبیعی هستند که پوست چرب را پاکسازی می کنند. با ترکیب میوه هایی چون سیب، آب لیمو به نسبت مساوی و به کار بردن آن روی صورت به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پوست تان را روشن و پاکسازی کنید.علاوه بر سیب و لیمو از ترکیب لیمو و خیار هم استفاده کنید. چند قطره آب لیمو را در آب خیار ترکیب کنید و به مدت ۱۵ دقیقه به پوست بزنید. سپس با آب سرد بشوئید تا منافذ پوست کوچک تر شود.

روش دیگر برای استفاده از آب میوه این است که آب پرتقال را فریز کنید و یخ را به صورت بمالید. این کار آلودگی ها و چربی اضافه پوست را می گیرد. علاوه بر پرتقال می توانید از مرکبات دیگر مثل لیمو ترش و لیمو شیرین هم استفاده کنید.

اسانس گل ها و برگ ها

گل ها و برگ ها هم برای پوست های چرب مفید هستند. مقداری برگ درخت نیم را بجوشانید و از صافی رد کنید. سپس آن را به صورت بزنید و با ملایمت روی پوست ماساژ Massage دهید. بعد از چند دقیقه صورت را بشوئید.

زمانی که تصمیم دارید بیرون بروید یک عدد تونیک پایه اسطوخودوس و گل رز و یک عدد دستمال مرطوب همراه خود داشته باشید زیرا آلودگی های روی پوست را به سرعت از بین می برد.

پودرها

هفته ای یک بار از این ماسک استفاده کنید. مقداری زردچوبه و خاک رس را با روغن نارگیل ترکیب کنید به صورت بزنید و بعد از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بعد از خشک شدن با آب ولرم بشوئید.

مواد ارگانیک دیگر

مواد ارگانیک زیادی وجود دارد که می توان با آن ها چربی اضافی پوست را گرفت. یکی از آن ها ماسک سفیده تخم مرغ است. سفیده تخم مرغ را به صورت بزنید و بعد از خشک شدن بشوئید.

گوجه فرنگی برای پوست های چرب نقش سفت کننده پوست دارد. برای درمان پوست چرب باید عادت های خوبتان را تقویت کنید. به عنوان مثال قبل از خواب صورت را از لوازم آرایشی و آلودگی ها پاکسازی کنید.

برای کنترل تولید سبوم پوست غذاهای چرب نخورید. برای متعادل کردن غدد چربی غذاهای فیبردار و سالاد بخورید. به علاوه مرکبات و غذاهای حاوی ویتامین C بخورید.

هیچوقت از صابون برای شستشوی صورت استفاده نکنید چون حاوی گلیسیرین است. هفته ای یک بار اسکراب استفاده کنید. اسکراب با پاکسازی منافذ پوست سلول های مرده پوست را از بین می برد. به علاوه جوش های سر سیاه نیز از بین خواهند رفت.

کسانی که پوست چرب دارند باید ریلکس باشند چون استرس چربی پوست را بدتر می کند. پس یوگاو مدیتیشن را به برنامه های روزانه تان اضافه کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز شرور تهرانی به بچه محل ورزشکار / مرا صدا زد و به داخل خانه کشاند+ عکس

این مرد را می شناسید؟ / اوبه زن تنها رحم نکرد + عکس بدون پوشش

مرگ تلخ مردی در بیمارستان نور البرز / جزییات شکایت از دکتر!+ عکس

فیلم لحظه دستگیری مادر پسر 12 ساله آبادانی که خودکشی کرد! + جزییات دردناک

کدام خانم بازیگر دلباخته تهیه کننده متجاوز بود + جزییات

تجاوز به دانش آموزانم مرا جوان تر می کند! + عکس خانم معلم

عکس / دستگیری لیدرهای تجمعات

این 10مردفراری رامی شناسید؟!/مخفیگاهشان کجاست؟!+عکس بدون پوشش

شکم این دختر 12 ساله برآمده بود / همه او را بی عفت دانستند +تصویر

دوستان پدر پرستو به او دست درازی کردند!

مهناز زن صیغه ای چرا گمشده بود؟! + عکس

خانم دکتر معروف تهرانی محکوم شد؟! + جزییات

طناب دار دور گلوی قاتل زنجانی فشار آورد اما او زنده ماند!

 

کدخبر: 404230 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟