ماسک های خانگی روشن کننده پوست صورت+دستور تهیه

به نظر شما چه راه‌هایی برای سفید شدن پوست صورت وجود دارد؟ عوامل متعددی وجود دارند که پوست را تیره و کدر می‌‎کنند. مسائلی مانند قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید، آلودگی‌های محیطی، بیماری‌ها، خشکی پوست، تغذیه ناسالم و استفاده متعدد و طولانی مدت از لوازم آرایش شیمیایی باعث می‌شود که پوست ما شفافیت و روشنی خود را از دست بدهد. کرم‌ها و لوسیون‌های بسیار زیادی در بازار Store موجود است اما به دلیل اینکه از مواد شیمیایی تشکیل شده‌اند می‌توانند برای پوست مضر نیز باشند. به همین دلیل ما استفاده از راه‌های طبیعی و ساده را به شما پیشنهاد می‌کنیم که با کمک آن‌ها شادابی و روشنی را به پوست خود بازگردانید و در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید. در ادامه این مطلب دو ماسک برای روشن کردن پوست صورت را به شما معرفی می‌کنیم.

چند ماسک برای روشن کردن پوست صورت

۱. ماست

یکی از ماده‌هایی که به عنوان ماسک سفید کننده پوست از آن استفاده می‌شود ماست است. ماست یکی از فراورده‌های جانبی شیر است و مواد مغذی شیر را داراست و برای پوست بسیار مفید است. ماست به دلیل داشتن اسید لاکتیک به روشن شدن پوست صورت شما کمک می‌کند. ماسک ماست انواع مختلفی دارد و به صورت‌های گوناگون می‌توان از آن استفاده کرد.

روش‌های روشن کردن پوست صورت با ماست

ماست را به تنهایی و بدون ترکیب با ماده دیگری روی پوستتان بمالید و به آن فرصت دهید تا چند دقیقه روی صورتتان بماند سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید. این کار را روزی یکبار و برای چند هفته تکرار کنید تا نتیجه آن را مشاهده کنید.

یک قاشق غذا خوری ماست و نصف قاشق غذا خوری عسل را درون یک کاسه بریزید و خوب با هم ترکیب کنید سپس آن را به پوست صورت و گردن خود بزنید و آن را برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به حال خود رها کنید و سپس با آب بشویید. این کار را روزی یک بار انجام دهید تا تغییر رنگ پوستتان را احساس کنید.

ماست را با کمی آبلیمو و جو دو سر به ماست اضافه کنید تا یک خمیر سفت به دست آید. خمیر را روی صورتتان قرار دهید و بعد از چند دقیقه آن را بشویید. این کار باعث نرم و مرطوب شدن پوست نیز می‌شود.

۲. پرتقال

مهمترین عنصری که برای مراقبت از پوست لازم است ویتامین سی است که به صورت فراوان در مرکبات مخصوصا پرتقال وجود دارد. پرتقال باعث روشن شدن پوستتان می‌شود و شفافیت را به پوست شما باز می‌گرداند.

تحقیقات نشان داده استفاده از آب پرتقال تازه به صورت متداوم و روزانه به بهبود بافت پوست و لطافت آن کمک می‌کند.

روش‌های روشن کردن پوست صورت با پرتقال

میزان کمی زرد چوبه را درون دو قاشق آب پرتقال بریزید و آن‌ها را با هم ترکیب کنید. قبل از خواب آن را به پوست صورت و گردن خود بمالید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را بشویید. این کار را هر روز انجام دهید.

پوست پرتقال را خشک کنید و آن را آسیاب کنید یک قاشق غذا خوری از آن را با یک قاشق غذا خوری ماست ترکیب کنید تا یک ماده خمیری به دست آید. آن را روی پوست صورتتان بگذارید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به آن فرصت دهید روی پوستتان بماند سپس آن را بشویید. این کار برای از بین رفتن لک‌های صورت مفید است. این کار را هفته‌ای یک یا دو بار تکرار کنید.

 

 

کدخبر: 398706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟