ترفندهای خانگی برای براق کردن دندان ها

جرم دندان علاوه بر ایجاد شکل ظاهری ناخوشایند به مرمرو زمان موجب از بین رفتن لثه ها می شود پس جرم زدایی را باید جدی گرفت. و نسبت به برطرف کردن آن اقدام کرد.

تشکیل جرم بر روی دندان ها به صورت کاملا آرام رخ می دهد و این طیف آهسته مانع از دیده شدن تحلیل و از بین رفتن لثه ها که در حقیقت مشکلی جدی به شمار می آید و درمانی سخت دارد می شود.کاشت مو

دلیل چیست؟

باید دقت کنید که هر تغییر رنگی بر روی دندانها نشانه جرم دندان نیست بلگه پوسیدگی ها هم در رنگ طبیعی دندان تغییر ایجاد می کنند. گاها لکه هایی هم بر روی دندان وجود دارد که حتی با جرم گیری هم از بین نمی رود که این ممکن است ناشی از مصرف داروهایی در زمان رشد و تکامل دندان باشد. دلایل رایج دیگری که در ایجاد جرم دندان ها نقش دارند مصرف بیش از حد چایو قهوه و بدتر از همه مصرف دخانیات است.

راه های درمان:

راههایی بسیار از قبیل راههای شیمیایی و گیاهی برای از بین بردن جرم دندان ها به کار می روند که درادامه به برخی از آنها آشنا خواهید شد.

از بین بردن طبیعی جرم دندان

روشی طبیعی و گیاهی برای برطرف کردن جرم دندان ها:

متخصصان طب سنتی جویدن برگ های مریم گلی را برای از بین بردن جرم دندان بسیار توصیه می کنند.

ترکیب روغن خردل و پودر زردچوبه و نمک یک ترکیب گیاهی بسیار موثر در از بین بردن جرم دندان ها است که اطبا سنتی کشور هند از آن برای بیماران خود بهره می برند.

دندان هایی که لکه دار شده اند را با ترکیب پودر گیاه زنبق و نعناع ماساژ Massage دهید تا لکه ها کم رنگ شوند.

چند راه ساده خانگی دیگر:

میوه ها و سبزیجات سفت مانند هویج و سیب به دلیل سفتی با فشار بیشتری گاز زده می شوند که همین یک حالت سایش بر روی دندان ها ایجاد می کند که در از بین بردن جرم دندان ها فوق العاده موثر است.

کرفس و هویج هم همین خاصیت را دارند.

توت فرنگی را بر روی دندان ها بمالید تا جرم گیری طبیعی و خوشمزه داشته باشید.

نکته:

بهترین مراقبت ها از دندان در قدم اول مسواک کردن دندان ها حداقل ۲ بار در روز و استفاده در ست از نخ دندان است.

هر سال ۲ مرتبه برای معاینه دندان ها به دندان پزشک Doctor مراجعه کنید تا در صورت بروز مشکلات احتمالی در مراحل اولیه شناخته و برطرف شوند.

 

کدخبر: 384006 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟