تقویت موی سر با این ویتامین شگفت انگیز

خوردن غذاهایی که حاوی ویتامین‌ها هستند همیشه توصیه شده است. یکی از ویتامین‌هایی که بدن ما به آن نیاز دارد و به راحتی از طریق مواد غذایی می‌توانیم آن را به دست آوریم ویتامین e است. اما ویتامین e چه فوایدی برای بدن ما دارد و برای چه کاربردهایی بدن ما به آن نیاز دارد؟ در این مطلب به فواید ویتامین e خواهیم پرداخت.

۱. متعادل سازی کلسترول از فواید ویتامین e

یکی از فواید ویتامین e این است که میزان کلسترول را در خون ما متعادل می‌کند. کلسترول یک ماده طبیعی در بدن است که توسط کبد تولید می‌شود و برای این که سلول‌ها، اعصاب و هورمون‌ها عملکرد مناسب در بدن داشته باشند وجود آن لازم است. اما کلسترول تا وقتی برای بدن مفید است که به میزان متناسبی از آن در بدن موجود باشد و هنگامی که میزان آن افزایش پیدا می‌کند اکسید می‌شود و برای بدن خطرناک است. ویتامین e یک آنتی اکسیدان است و با مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن از اکسید شدن کلسترول جلوگیری می‌کند.

۲. مبارزه با رادیکال‌های آزاد

رادیکال‌های آزاد در بدن باعث از بین رفتن سلول‌های سالم می‌شوند و باعث بروز بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود. رادیکال‌های آزاد به طور طبیعی در بدن ایجاد می‌شوند و هنگامی که میزان آن‌ها زیاد شود و یا اکسید شوند می‌توانند آسیب‌های جدی به بدن وارد کنند. همانطور که گفتیم ویتامین e یک آنتی اکسیدان قوی است که می‌تواند با رادیکال‌های آزاد به مبارزه برخیزد و باعث کند شدن روند از بین رفتن و پیری سلول‌ها شود و همچنین با بیماری‌های قلبی مبارزه کند. ویتامین e تاثیر به سزایی روی سیستم ایمنی دارد و آن را قوی می‌کند و از این طریق از ایجاد بیماری‌های جدی جلوگیری می‌کند.

۳. ترمیم پوست‌های آسیب دیده

ویتامین e دیواره‌ مویرگ‌های پوستی را محکم می‌کند و رطوبت و قابلیت ارتجاعی پوست را تقویت می‌کند و به عنوان یک ماده ضد پیری در بدن عمل می‌کند ویتامین e بازسازی سلول‌ها را سرعت می‌بخشد و از چروک شدن پوست جلوگیری می‌کند. این ویتامین التهابات موجود در بدن و پوست را کاهش می‌دهد و به سالم و جوان ماندن پوست کمک می‌کند. همچنین به دلیل ویژگی آنتی اکسیدانی که دارد از پوست شما در مقابل اشعه فرا بنفش، نور خورشید و دود سیگار محافظت می‌کند. بعد از اینکه در معرض اشعه فرابنفش قرار گرفتید اگر ویتامین e را به همراه ویتامین c مصرف کنید بعد التهابات پوست شما را کاهش می‌دهند و از ابتلا به سرطان پوست در امان خواهید ماند و همچنین دچار آکنه و اگزما نخواهید شد.

۴. تقویت مو

یکی دیگر از فواید ویتامین e این است که آسیب‌های محیطی بر مو را کاهش می‌دهد و باعث بهبود گردش خون در سر می‌شود. با کمک روغن ویتامین e می‌توانید رطوبت طبیعی پوست را حفظ کنید و از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر خود جلوگیری کنید. این روغن باعث می‌شود موهای شما سالم‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد. هنگامی که احساس کردید موهایتان خشک و کدر شده است کافی است چند قطره روغن ویتامین e به آن‌ها بزنید و از تغییری که در آن به وجود می‌آید لذت ببرید.

۵. متعادل سازی هورمون‌ها

این ویتامین دستگاه غدد درون ریز و سیستم عصبی شما را متعادل می‌کند و به صورت طبیعی هورمون‌های بدنتان را به تعادل می‌رساند. از علائم متعادل نبودن هورمون‌های بدن می‌توان به PMS یا سندروم پیش از قاعدگی، اضافه وزن، آلرژی‌ها، عفونت دستگاه ادراری، تغییرات پوست، اضطراب و خستگی اشاره کرد. با متعادل سازی هورمون‌هایتان راحت‌تر می‌توانید وزن مناسب را برای خود حفظ کنید و قاعدگی منظم‌تری داشته باشید و پر انرژی‌تر باشید.

۶. کمک به PMS (سندروم پیش از قاعدگی)

با استفاده از مکمل‌های ویتامین e از دو تا سه رو قبل از قاعدگی و دو تا سه روز بعد از این دوره درد‌ها، گرفتگی‌ها و اضراب خود را التیام ببخشید. ویتامین e از طریق متعادل سازی هورمون‌ها به صورت طبیعی شدت و مدت درد و میزان خونریزی را کاهش می‌دهد و دوره قاعدگی شما را منظم می‌کند.

 

 

کدخبر: 379991 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟