خطرات ناشی از کاربرد نادرست لیزر که در کمین نشسته اند!

یک متخصص پوست و زیبایی گفت: کاربرد نادرست‌ لیزر برای جوان‌سازی پوست سبب ایجاد‌ بیماری‌ دردناکی در افراد می‌شود.

 علیرضا‌ مارتین‌ کثیرزاده‌ متخصص پوست‌ و لیزر اظهار کرد: اگر لیزر به درستی استفاده نشود باعث ایجاد آسیب‌های جدی در پوست می‌شود و در برخی موارد سوختگی پوست به بار می‌آورد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از متخصصان پوست به دلیل نگذراندن دوره‌های آموزشی، با کار با لیزر‌ در حوزه درمان‌ وعمل زیبایی‌ آشنا نیستند و همین مسئله‌ باعث‌ ایجاد آسیب‌های پوستی‌ در مراجعه کننده‌ها می‌شود.

این متخصص پوست‌ با اشاره به اینکه‌ استفاده نادرست از لیزر برای زیبایی باعث ایجاد عفونت‌های پوستی در افراد می‌شود، افزود: استفاده نادرست از لیزر برای زیبایی و جوان‌سازی باعث‌ تیره‌ شدن و بروزعفونت‌های مختلف پوستی در افراد می‌شود، توصیه‌ می‌کنم که مردم برای انجام عمل‌های زیبایی حتی تزریق‌ بوتاکس‌ به متخصصان‌ این حوزه مراجعه کنند.

پاک کردن خالکوبی از روی پوست

کثیر‌زاده‌ با اشاره به اینکه خالکوبی‌های تیره‌ به وسیله لیزر‌ از روی پوست برداشته می‌شود، عنوان کرد: امکان برداشتن خالکوبی‌های تیره‌ رنگ از روی پوست وجود دارد‌ و رنگ‌های تیره‌ ساده‌تر از رنگ‌های روشن‌ از سطح پوست جدا می‌شوند.

وی در خصوص سرطان‌زا بودن لیزر گفت: اشعه لیزر به تنهایی سرطان‌زا نیست و هیچ مشکلی را برای پوست ایجاد نمی‌کند، بلکه‌ اشعه UVB در صورت کاربرد نادرست آن باعث ایجاد سرطان پوست در افراد می‌شود.

کثیرزاده‌ یادآور شد: پوست‌های تیره رنگ‌ نسبت به رنگ‌های روشن‌ کمتر دچار عارضه سرطان‌ پوست می‌شوند و خوشبختانه در ایران به دلیل شرایط اقلیمی حاکم در کشور رنگ‌ پوست افراد روشن نیست.

کدخبر: 378865 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟