معجونی معجزه آسا برای تقویت موی سر

انتخاب و خرید ماسک مو مناسب یکی از مهمترین عواملی است که به داشتن موهای زیبا و جذاب کمک میکند. جنس و نوع موهای افراد متفاوت است پس برای انتخاب ماسک مو مناسب ابتدا باید جنس موهای خود را بشناسیم سپس برای خرید ماسک موی مناسب اقدام کنیم.

 نوع و جنس موهای خود را بشناسیم

لازم است قبل از انتخاب ماسک یا روغن مو جنس موهای خود را بشناسیم و همچنین ایرادات مو و پوست خود را بدانیم برای مثال باید بدانیم که آیا دارای موی خشک یا چرب هستیم ، دارای موهای صاف یا فرفری هستیم و در عین حال باید اشکال موهای خود را بدانیم بعنوان مثال باید بدانیم که مشکل موهای ما چرب شدن بیش از حد است و یا مشکل شکنندگی و ضعف مو هاست ، و یا از شوره سر رنج میبریم. پس از شناخت این عوامل سپس به انتخاب ماسک یا روغن مو مناسب اقدام کنیم.

ماسک مو های مناسب برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو

ماسک موهایی که حاوی روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل ، شی باتر ، کره کاکائو ، زیتون و … هستند بهترین گزینه برای تقویت و جلوگیری از ریزش مو هستند. عموما ماسک یا روغن های موی که حاوی ویتامین های A , B و مخصوصا ویتامین E هستند به تقویت بیشتر مو و جلوگیری از ریزش مو کمک بسزایی میکنند.

روغن و ماسک مو های مناسب برای درخشندگی و نرمی مو

ماسک مو روغن نارگیل یکی از بهترین گزینه ها برای درخشندگی و نرمی مو است.

روغن نارگیل غنی از پروتئین و اسیدهای چرب، ویتامین بی و سی ، روی ، پتاسیم و آهن است. روغن نارگیل یکی از بهترین راه های درمان برای موهای خشک است که تا کنون از آن استفاده شده است. یک شیشه روغن نارگیل تازه خریداری کرده و هر زمانی که ممکن است موهایتان صدمه ببیند (مانند زمستانی سخت یا تابستانی داغ) یا هر زمانی که متوجه شدید روند مراقبت از مویتان چیزی کم دارد، بسادگی آنرا به موهایتان بمالید.

روغن را بخش به بخش موهایتان بمالید و پوست سرتان را با آن ماساژ Massage دهید. سپس موهایتان را در یک حوله ی گرم پیچیده و آنرا برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه رها کنید. در نهایت موهایتان را مانند همیشه آب کشی کرده، بشویید و به آن نرم کننده بمالید.

روغن املا

آمله، آملا و یا آملج همگی نام های میوه ای هستند که در جنگلهای مرطوب هندوستان و در نواحی از سیستان و بلوچستان می روید این میوه دارای مقادیر زیادی ویتامین ث بوده و شکلی شبیه آلو دارد. از میوه آمله روغنی تهیه می شود که هندی ها در تمامی مراسم های ویژه مذهبی خود برای تقویت موی سر و صورت استفاده می کنند که باعث تیرگی و درخشندگی موهای سر و صورت نیز می شود، در ایران قدیم و دوران صفویه نیز برای تقویت سبیل و ریش از روغن املا استفاده می شده.

روش مصرف روغن املا

تقویت، حالت دهنده و نرم کننده موهای خشک : در صورتی که پوست سر و همچنین موهای خشکی دارید هر شب چند قطره روغن را داخل کف دست ریخته و موها و پوست سر را ماساژ داده و روز بعد سر را شستشو کنید، این عمل هم باعث نرم شدن ، تقویت و از بین رفتن خشکی و پوسته پوسته شدن سر خواهد شد.

تقویت ریش و سبیل : ابتدا محل را با استفاده از شامپو بچه که هم باعث تمیزی و هم باعث نرمی و درخشندگی موهای صورت خواهد شد شستشو کرده و سپس با روغن محل های مورد نظر را چرب کرده و ماساژ دهید.

پیشگیری از سفیدی زودرس موهای سر و صورت : استفاده ی مداوم از روغن آمله( روغن املا ) در جهت پیشگیری از سفیدی و همچنین تیرگی و درخشندگی موهای سر و صورت بسیار موثر خواهد بود.

روغن املا معمولا محصول کشور های هندوستان و پاکستان است که با بسته بندی های مختلفی عرضه می شود.

 

کدخبر: 377760 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟