درمان شوره، موخوره و خشکی پوست سر با وازلین

شاید فکر کنید که وازلین تنها برای مرطوب کردن پوست کاربرد دارد اما در این مطلب شما را با تاثیر وازلین بر سلامت مو و رفع موخوره آشنا می کنیم.

 خشک شدن مو سبب ایجاد مشکلاتی از جمله شکنندگی و موخوره می شود. برای رفع این مشکلات باید مراقبت از مو و آبرسانی به مو را در برنامه روزانه تان قرار دهید. وازلین یکی از قدیمی ترین و بهترین گزینه ها برای هیدراته کردن و تغذیه مو است. در این مطلب شما را با خواص فوق العاده وازلین برای مو و درمان موخوره با وازلین آشنا می کنیم.

هنگام استفاده از وازلین برای موها، باید تنها وازلین را به ساقه ی موها بزنید و از تماس آن با ریشه مو خودداری کنید زیرا ممکتن است پوست سرتان به وازلین حساسیت داشته باشد.

وازلین برای درمان موخوره

برای درمان موخوره پس از آنکه نوک موها را کوتاه کردید، مقداری وازلین را با آب ترکیب کنید و آن را به نوک موها بمالید، موها را با حوله پیچیده و بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب و شامپو بشویید تاموخوره را درمان کند.

استفاده ی یکبار در هفته از وازلین به درمان موخوره کمک فراوان می کند.

مرطوب کننده مو های خشک

وازلین به عنوان بهترین مرطوب کننده مو های خشک و آسیب دیده شناخته می شود که با آبرسانی به موها از شکنندگی آن ها جلوگیری می کند.

مقداری روغن وازلین را بر روی موها بمالید و خوب ماساژ Massage دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب و شامپو بشویید.

درمان شوره سر

وازلین را می توان برای درمان شوره سر هم به کار برد. مقدار را بر روی پوست سر و موهای خود بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.

تقویت مژه

وازلین باعث تقویت و رشد سریع مژه ها می شود. هر شب تا دو هفته قبل از خواب مقداری روغن وازلین را بر روی مژه ها خود بمالید تا مژه های شما تقویت شده و سریع تر رشد کنند.

پرپشت کننده ابرو

وازلین یک روش طبیعی برای تقویت و پرپشت شدن ابرو می باشد. مقداری روغن وازلین را به صورت حرکات دایره ای بر روی ابرو ها بمالید و خوب ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و روز بعد با آب بشویید.

ماسک وازلین برای مو

1 قاشق سوپخوری وازلین آب شده را با یک سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و بر روی موهای خود بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس با آب و شامپو بشویید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 373967 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟