ماسک های جوان کننده پوست/با چین و چروک مبارزه کنید

چین و چروک صورت علت های متفاوتی دارد که در مطلب های قبلی به آن اشاره کرده ایم. در این مطلب به معرفی ماسک هایی می پردازیم که مانع ایجاد چین و چروک در صورت می شود.

با بالا رفتن سن چین و چروک هایی در پوست صورت ایجاد می شود که بیشتر افراد راغب به از بین بردن آن هستند یکی از بهترین راه هایی که می توان از چروک های صورت خلاص شد استفاده از ماسک های خانگی است. از ویژگی خوب ماسک های خانگی سهو الوصول بودن مواد تشکیل دهنده آن است . شما به راحتی می توانید با مواد غذایی که در خانه دارید شگفت انگیز ترین ماسک ها را بسازید.

نکته ای که در مورد استفاده از ماسک باید مراعات کنید این است که حتما صورت خود را قبل استفاده از آن به طور تمیز بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ

یک عدد سفیده تخم مرغ را با مقداری الکل مخلوط کرده و روی پوست خود بمالید و بعد از اینکه مخلوط خشک شد صورت خود را بشویید. سفیده تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین بسیار برای پوست مفید است. این پروتئین به سرعت جذب پوست می شود و چین و چروک ها را به طور موقت از بین می برد.

ماسک زرده تخم مرغ

چهار عدد زرده تخم مرغ را با 15 گرم زاج سفید و مقدار کمی گلاب مخلوط کنید و هم بزنید . سپس روی صورت مالیده و بعد از خشک شدن بشویید . این ماسک را می توانید تا مدت یک هفته در یخچال خود نگه داری کنید. زرده تخم مرغ حاوی مقادیر زیادی چربی است که خیلی سریع جذب پوست می شود ومی تواند چربی از دست رفته پوست را تامین کند و همان طور که در قسمت عوامل ایجاد چین و چروک توضیح دادیم پوست خشک بیشتر مستعد چین و چروک است با این ماسک می توانید مانع خشکی پوست و در نتیجه مانع چین و چروک شوید.

ماسک عسل و پیاز

مقداری عسل و موم سفید را با آب پیاز مخلوط کنید و به صورت خود بمالید. عسل حاوی آنتی اکسیدان است و به راحتی می تواند چین و چروک را از بین ببرد. از طرف دیگر پیاز باعث تقویت رگ های خونی میشود و باعث میشود جریان خون صورت شما بهتر برقرار شود که این عمل تاثیر بسیاری در رفع چین و چروک دارد.

ماسک روغن کرچک

ابتدا صورت خود را بخور دهید سپس آن را با روغن کرچک چرب کنید بعد از یک یا دو ساعت صورتتان را با دستمال پاک کنید . به جای روغن کرچک می توانید از روغن ماهی هم استفاده نمایید.

ماسک صمغی

یک مثقال صمغ عربی را با آب میوه ی دلخواه مخلوط کرده و به پوست صورتتان بمالید و بگذارید بیست دقیقه بر روی پوست بماند بعد از این مدت می توانید صورتتان را بشویید.

ماسک مخمر

مقداری مخمر را با کمی آب لیمو و گلاب مخلوط کنید و روی صورتتان بمالید و بعد از خشک شدن بشویید . این مخلوط برای چنر ساعت چروک ها را از بین می برد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 366117 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟