زیبایی پوست تان را با این ماسک طبیعی خانگی دو چندان کنید

امکان ندارد در جایی صحبت آلوورا در میان باشد و اشاره‌ای به ویژگی‌های آلوورا برای درمان عارضه‌های پوستی نشود. این امر باعث شده است تا ماسک صورت آلوورا طرفداران بسیاری پیدا کند. جالب است بدانید ماسک صورت آلوورا عارضه‌های پوستی مختلفی را درمان می‌کند که در ادامه به مهم‌ترین این عارضه‌ها اشاره خواهیم کرد.اگر از همراهان همیشگی روزچین باشید، به خاطر دارید که پیش‌تر از خواص آلوئه‌ورا برای شما نوشتیم و از مفید بودن آلوئه‌ورا برای پوست و رفع جوش صورت با آلوئه‌ورا برای‌تان مطلب آماده کردیم. حتی از خواص آلوئه‌ورا برای دور چشم گفتیم و حالا می‌خواهیم اطلاعات بیشتری درباره فواید ماسک صورت آلوورا را بررسی کنیم.

التیام آفتاب‌سوختگی

پرتوهای زندگی‌بخش خورشید فایده‌های بسیاری دارند، اما دشمن پوست نیز به حساب می‌آیند. نور خورشید باعث پیری زودرس، التهاب‌های پوستی، پُف زیر چشم و آفتاب‌سوختگی می‌شود. همچون آووکادو که برای درمان آفتاب‌سوختگی خواصی چشمگیر دارد، آلوورا هم برای درمان آفتاب‌سوختگی چیزهایی در چنته دارد.

از‌این‌رو، شاهد هستیم که درمان‌های طبیعی زیادی برای التیام آفتاب‌سوختگی از ماسک صورت آووکادو استفاده می‌کنند. ماسک صورت آلوورا به سرعت پوست را التیام می‌بخشد و جلوی از‌دست‌رفتن رطوبت پوست را می‌گیرد؛ در‌نتیجه اگر پوست شما آفتاب‌سوخته شد، حتماً برای مداوا از ماسک صورت آلوورا کمک بگیرید.

درمان آکنه

از ماسک صورت آلوورا برای التیام آکنه هم می‌توانید استفاده کنید. آلوورا خاصیت آب‌رسانی نیرومندی دارد و در‌نتیجه پوست را شاداب و جوان جلوه می‌دهد. این امر باعث می‌شود تا آکنه‌های کمتر ایجاد شوند.

از‌طرف‌دیگر روی آلوورا به‌عنوان ماده‌ای ایده‌آل برای لایه‌برداری پوست می‌توانید حساب کنید، وجود آنتی‌بیوتیک در آلوورا نیز باعث می‌شود تا پوست صورت کمتر آکنه بزند.

کاهش چین‌و‌چروک‌های پوست

به هر اندازه هم که مواظب پوست خود باشید باز هم روزگار کار خود را خواهد کرد و چین‌وچروک‌ها، راه خود را به پوست شما پیدا می‌کنند، به‌زودی چین‌و‌‌چروک راه خود را به گوشۀ چشم‌ها و پیشانی باز خواهند کرد، اما خوشبختانه در این زمینه نیز می‌توانید روی ماسک صورت آلوورا حساب باز کنید.

آلوورا پوست را آب‌رسانی کرده و قوام آن را بیشتر می‌کند. ازطرف‌دیگر باعث تقویت خاصیت کشسان‌بودن پوست می‌شود. این موارد باعث خواهد شد چین‌چروک‌ها از چهرۀ شما رخت بربندند. با درنظرگرفتن فایده‌های زیادی که آلوورا برای پوست دارد، در ادامه با هم به طرز درست‌کردن چند ماسک صورت آلوورا اشاره خواهیم کرد.

طرز تهیه ماسک صورت با آلوئه‌ورا

برای آنکه بتوانیم از خواص آلوئه‌ورا برای پوست صورت حداکثر استفاده را ببریم، بهتر است روش تهیه ماسک صورت با آلوئه‌ورا را بدانیم و به کار ببندیم.

ماسک صورت آلوورا برای درخشان‌کردن پوست

برای این ماسک نیاز به دو قاشق غذاخوری ژل آلوورا دارید، یک موز کوچک، یک قاشق چای‌خوری شکر سفید یا قرمز و یک قاشق چای‌خوری کشک.

موادی که به آن اشاره کردیم را با هم ترکیب کنید تا مایعی خمیر‌مانند به دست بیاید. سپس این ماسک را روی صورت قرار داده و به مدت سه دقیقه در جهت دورانی پوست مالش دهید. حالا اجازه دهید ماسک روی پوست به مدت ۲۰ دقیقه باقی بماند. درنهایت نیز صورت را آب سرد بشویید.

ماسک صورت آلوورا برای درمان آکنه

پیش‌از‌این از ماسک‌ آلوورا برای درمان آکنه نوشته بودیم. برای تهیۀ این ماسک جدید نیاز به دو قاشق چای‌خوری ژل آلوورا دارید، یک قاشق چای‌خوری جوز هندی و چند قطره آب لیمو هم برای تهیۀ این ماسک لازم خواهد شد.

تمامی موادی که به آن‌ها اشاره کردیم را با هم قاطی کرده و مایع خمیررمانندی که به دست می‌آید را روی قسمت‌های مستعد به آکنه قرار دهید. سپس اجازه دهید این ماسک به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست باقی بماند، درنهایت نیز پوست صورت را با آب تمیز بشویید.

ماسک صورت آلوورا برای درمان خشکی پوست

برای این ماسک نیاز به دو قاشق غذاخوری ژل آلوورا دارید، نیم قاشق روغن زیتون یا روغن بادام و یک قاشق عسل را با ژل آلوورا ترکیب کرده و روی پوست قرار دهید. سپس اجازه دهید این ترکیب حدود نیم‌ساعت روی پوست صورت باقی بماند تا حسابی به پوست آب‌رسانی شود.

برای این ماسک نیاز به دو قاشق غذاخوری ژل آلوورا دارید. سپس یک قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری آب گوجه‌فرنگی را با ژل آلوورا ترکیب کرده و خمیر به‌دست‌آمده را روی پوست بمالید. این ماسک باید حدود سی دقیقه روی پوست شما باقی بماند، در‌نهایت نیز صورت را با آب سرد بشویید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 351337 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟