روغن های گیاهی که مژه هایتان را تقویت می کند

روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشدپیازمو است که باماساژدادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

ته انگور :این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا 90 درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصارهانگور50 برابر بیشتر از ویتامین E و 20 برابر بیشتر ازویتامین Cاست.

روغن رزماری :رزماری یا اکلیل کوهی یکی ازگیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد . از این گیاه دارویی برای تقویت ابروو مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.

روغن جوجوبا :جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله :ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ،جلوگیری از ریزش موبه دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی وترک لب، مفید برای پوست های مستعدآکنهمی باشد.

روغن کرچک :کرچک یکی دیگر ازگیاهان دارویی با سابقه ای بیش از4000 سال است که این خود گواه ویژگی های خاص این گیاه است. از خواص درمانی این روغن باید به مواردی از جمله :تقویت مژه و ابرو ، از بین برنده موخوره ، تقویت ورشد مو، چین وچروک پوست، از بین برنده خشکی و ترک دست و پا ، مسکن درد مفاصل اشاره کرد .

روغن سیاه دانه :سیاه دانه، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است،سیاه دانهکاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضدریزش موو ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالصسیاه دانه،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار Store عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

روغن نارگیل :روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوهنارگیلتهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شکروغن نارگیلیکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفعخشکی پوستو مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

روغن زیتون :روغن زیتون مادر روغن های مفید برای پوست و مو است. این روغن می تواند جای بسیاری از محصولات حالت دهنده موها را بگیرد چراکه می تواند به طور عمیق در موها نفوذ کرده و آنها را مرطوب و هم به حالت گرفتن کمک کند.روغن زیتونتا حد زیادی خشکی و زمختی موها را از بین می برد و به همین دلیل بیشتر از همه این روغن سبک را به کسانی پیشنهاد می کنیم که همیشه از خشکی بیش از اندازه موها شاکی اند. ناگفته نماند که آنتی اکسیدان موجود در روغن با نازک شدن وریزش موها مبارزه می کند.

از مکمل های ویتامین E غافل نشوید

ویتامین E به تسریع دررشد مژهکمک می کند. می توانید به صورت خارجی از یک لوسیون ویتامین E استفاده کنید و یا آنها را به صورت قرص و یا طبق نوع تجویز پزشک Doctor استفاده کنید.این روش نتایج بهتر و سریع تری خواهد داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 329852 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟