مهرآنا ؛ مهر گستران عدالت آموزشی

به گزارش رکنا از اصفهان؛ زهرا شایانفر ، یکی از اعضای هیئت مدیره این انجمن گفت: هرچه در این حوزه پیش رفتیم ، بر این امر واقف شدیم که خدمات آموزشی (تحصیلی ، فرهنگی ، اجتماعی و روانشناختی ) اغلب برای کودکان و نوجوانانی می باشد که از رفاه نسبی برخوردار هستند ، لذا برآن شدیم که در این مسیر پرمهر ، هم پیمان شویم و حرکت کنیم تا گوشه ای از مشکلات  قشر کم برخوردار را هموار نماییم .

کارشناس ارشد مشاوره خانواده با تخصص کودک ونوجوان ، در خصوص نحوه عملکرد " انجمن مهرآنا " اظهار داشت : درمرحله اول بازدید و شناسایی موردی کودکان و نوجوانان و ارزیابی و غربالگری اولیه توسط تیم متخصص انجام می گردد .سپس در مرحله دوم ، انتخاب مناسب ترین و موثرترین رویکرد برای آموزش یا بهبود عملکرد روانشناختی ایشان تهیه میشود .در ادامه ارائه و اجرای خدمات آموزشی ،تحصیلی و سلامت روان انجام شده و درنهایت  اثربخشی خدمات ارایه شده مورد بررسی قرار می‌گیرد. لذا تحقیق و پژوهش در جهت اعتلای خدمات ارایه شده انجام می گیرد.

شایانفر افزود : طی حدود دوسال از آغاز به کار این انجمن، که با مجوز فرمانداری فعالیت می کند،  تاکنون  تعداد قابل توجهی از کودکان،نوجوانان و والدینشان از  خدمات این انجمن بهره برده اند.

همراهانشایانفر در خصوص چشم اندازهای این انجمن گفت : گام برداشتن در این مسیر سخت ، اما پر امید، با استفاده از رویکردهای روان شناختی در حوزه های آموزشی و سلامت روان می باشد ، وبر این باوریم که با همراهی همگان بویژه مهریاران گرامی(خیرینی که به هر نحو انجمن را حمایت می‌کنند) ، می توانیم بخشی از آسیب های این آینده سازان سرزمین مان را ، کاهش دهیم .این مهرورزی، می‌تواند درقالب کمکهای نقدی، نیروی انسانی یا کمک در جهت توانمندسازی نیروهای متخصص باشد.

وی افزود: در همین راستا 25 بهمن ماه همایش آموزشی تشخیص و درمان مشکلات پرخاشگری و لجبازی کودکان و نوجوانان را با تدریس دکتر محمد ترکمان برگزار، که " بخشی از هزینه های کارگاه صرف حمایت از کودکان آسیب دیده " می شود. 

هموطنان نیک اندیش درصورت تمایل به یاری رسانی، می توانند با این انجمن در تماس باشند و از طریق روش هایی که اعلام می شود، کمک های خیرخواهانه خود را در جهت رشد و ترویج این حرکت نوین اجتماعی به دست اندرکاران انجمن برسانند.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 970737 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟