عنوان پایتخت گردشگری آسیا، فرصتی برای معرفی همدان است

به گزارش رکنا ازهمدان، حمید بادامی‌نجات  گفت : این رویداد بسیار مهمی است که می‌تواند به عنوان یکی از برندهای خوب برای معرفی شهر همدان در جهان باشد و باید از این فرصت برای جذب گردشگر و سرمایه گذار به خوبی استفاده کنیم.
بادامی‌نجات با بیان اینکه انتخاب همدان کسب این عنوان ارزنده پایتخت گردشگری آسیا مورد استقبال خوب مردم همدان قرار گرفت، افزود: این رویداد مهم حاصل زحمات و همراهی شورای شهر و مجموعه شهرداری همدان بوده است که در حوزه گردشگری توانستند اقداماتی را انجام داده و پیگیر موضوعاتی در این حوزه باشند.
وی به ظرفیت‌های گردشگری همدان در بخش‌های مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: موفقیت در برگزاری رویدادهای مختلف گردشگری از جمله رویداد ۲۰۱۸، کنگره ۸ هزار شهید استان و … در همدان اتفاقاتی بود که ظرفیت همدان را در حوزه گردشگری نشان داد.
وی با اشاره به اینکه مردم همدان به داشته‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری خود افتخار می‌کنند، اضافه کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان محلی موضوع گردشگری را برای همدان دنبال خواهیم کرد و امیدواریم شهروندان از آثار و نتایج منتفع شود.

کرباسیان: ضرورت تدوین برنامه مشخصی در زمینه توسعه گردشگری

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان نیز در این جلسه انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا ارزشمند دانست و گفت: لازم است برنامه مشخصی در زمینه توسعه گردشگری همدان تدوین شود .
مرتضی کرباسیان با بیان اینکه برای حوزه گردشگری باید برنامه بلند مدت ۵ یا ۱۰ ساله تدوین شود اظهار داشت: گردشگری دینی و مذهبی از مباحث مهم و حائز اهمیتی است که باید به آن پرداخته شود.
کرباسیان باغ موزه دفاع مقدس را یکی از ظرفیت‌های گردشگری دفاع مقدس برشمرد و اظهار داشت: باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

گفتنی است، حسن محمدی مشاور عالی شهردار و دبیر ستاد گردشگری شهرداری همدان در این جلسه به ارائه گزارش کوتاهی از روند انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیایی در سال ۲۰۲۴ پرداخت.

 

کدخبر: 964417 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟