کدام بیماری ها عامل 80 درصد از مرگ و میرها هستند؟

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ دکتر مصدق، استاد بازنشسته دانشگاه و نماینده سازمان نظام پزشکی در نشست اجرای پویش ملی سلامت گفت: جایگاه دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی در دانشگاه و استان بسیار کلیدی است به طوری که می تواند با تعامل سازنده درون بخشی و بین بخشی و تدوین یک برنامه مدون، نقش بسزایی در اصلاح الگوی تغذیه سالم مردم استان داشته باشند.

وی ضمن گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، افزود: یکی از مهمترین نمادهای پیشرفت هر کشوری، بهبود شاخص های مربوط به سلامت است، لذا در این راستا از بهترین و منطقی ترین راه های ارتقای سطح سلامت، پیشگیری از بیماری است.

دکتر سید مسعود موسوی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این نشست اظهار داشت: اولین، مؤثرترین و کم هزینه ترین پیشگیری در سطح اول اتفاق می افتد که طی آن آحاد جامعه با داشتن سبک زندگی مروج سلامت و با تاکید و توجه به تغذیه مناسب، ورزش و فعالیت کافی، در امان می مانند.

وی در ادامه با اشاره به پیگیری دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص جایگاه دبیرخانه در این پویش، تاکید کرد: با توجه به الزام وزارت خانه در خصوص استفاده از تمامی ارکان دبیرخانه مقرر شده است تا موضوع پویش ملی در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان وخانواده استان، شورای پیام گزاران سلامت استان، خانه های مشارکت و مجامع استانی و شهرستانی طرح موضوع ، پیگیری و اطلاع رسانی شود.

این نشست با حضور رئیس و نمایندگان شورای مشارکت مردمی استان،رئیس و پیام گزاران سلامت استان و نمایندگان معاونت بهداشتی به میزبانی دبیرخانه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه برگزار شد.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 961307 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟