پیگیری مطالبات بانوان از سوی استاندار یزد

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛مهران فاطمی، استاندار یزد در نشست هم اندیشی استاندار یزد با جمعی از بانوان استان مشارکت در انتخابات را مهم‌ترین ضامن تقویت امنیت ملی کشور دانست و گفت: علی رغم وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور، دعوت به انتخابات یک وظیفه عمومی است، لذا بانوان باید همانند یک سفیر در انتخابات عمل کنند.

وی با تاکید بر ضرورت فراهم‌سازی زمینه نقش آفرینی بیشتر بانوان در بخش های اداری و خصوصی استان افزود: در این راستا تشکیل شورای سیاست گذاری و راهبردی حوزه بانوان جهت ایجاد تحول در این حوزه در دستور کار استان قرار دارد.
 
فاطمی با اشاره به لزوم مشارکت جدی، موثر و فعال بانوان در نظام تصمیم گیری و تصمیم سازی استان ادامه داد: انجام اقدامات لازم جهت افزایش اعتماد به نفس بانوان در پذیرش مسئولیت‌ها و حضور در میادین مختلف اجتماعی ضمن انجام وظایف خانواده و تربیت فرزندان یکی از مصوبات این جلسه خواهد بود.
 
مهران فاطمی در خصوص مطالبات مطرح شده از سوی بانوان در این جلسه توضیح داد: برخی از این مطالبات نیازمند مصوبات ملی جهت اجرای سراسری در کشور است اما مواردی که امکان اجرای قانونی آن در سطح استان وجود دارد، پیگیری خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه پیشنهاد ایجاد فضای مهد کودک در ادارات در قالب قانون جوانی جمعیت نیز عنوان شده است، تصریح کرد: در این راستا می‌توان جهت ایجاد فضای مهد کودک در انتهای بلوار دانشجو یزد که عمده ادارات استان نیز در این منطقه قرار گرفته، اقدام کرد.
 
استاندار یزد در ادامه از پیگیری جدی مطالبات و اجرای قوانینی نظیر استفاده از «چهار ماه دورکاری زایمان» و نیز «استفاده از مرخصی استعلاجی در مواقع بیماری فرزندان» خبر داد.
 
وی با اشاره به مطالبه افزایش حقوق و مزایای بانوان دهیار، عنوان کرد: این موضوع برای سایر دهیاران زن که به صورت تمام وقت فعالیت می‌کنند در چهارچوب آیین نامه حقوق و مزایای دهیاران تا حد امکان پیگیری خواهد شد.
 
فاطمی در پاسخ به درخواست کاهش ساعات کاری بانوان استان اظهار داشت: از امروز تا پایان بهمن ماه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به جز دستگاه‌های خدمات رسان و مراکز درمانی در روز‌های پنجشنبه تعطیل و امور به‌صورت دورکاری انجام خواهد شد.
 
وی در واکنش به مباحث مطرح شده در خصوص آموزش‌های کارآفرینی و ایجاد اشتغال برای بانوان در روستاها، بر ضرورت برنامه‌ریزی، پیگیری و انجام اقدامات لازم جهت حل این مسئله توسط دفتر امور زنان و خانواده و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد تاکید کرد.
 
استاندار یزد در خصوص مطالبه استفاده از ظرفیت بانوان در برخی از صنایع استان گفت: نباید موضوع جنسیت در استفاده از ظرفیت های بانوان تاثیرگذار باشد؛ لذا در صورت توانایی انجام مسئولیت‌ها و در شرایط مساوی حق تقدم به بانوان داده خواهد شد.
 
این مسئول در پاسخ به سوالی در خصوص عدم وجود فضای لازم برای فعالیت مشاوران، دستیاران مردمی و مدیران میانی زن در ادارات استان خاطرنشان کرد: با صدور ابلاغیه‌ای به مدیران استان مسئله فراهم‌سازی فضای کار مشاوران و مدیران زن در ادارات پیگیری خواهد شد.
 
مهران فاطمی در ادامه از اعلام آمادگی استان جهت گزینش ۱۰۰ نفر از کارشناسان و مدیران زن سطوح میانی ادارات به عنوان عضو ثابت و مدعو در تمامی کارگروه‌ها و شوراهای استانی در حوزه های مختلف خبر داد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت حضور و مشارکت زنان در انتخابات گفت: با توجه به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه امروز حضور در انتخابات بزرگترین سیلی به گوش این رژیم جعلی خواهد بود.
فاطمی در پایان به بیانات حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران ولو از حفظ جان امام معصوم واجب‌تر است» اشاره و خاطرنشان کرد: بانوان باید همچون حضرت زهرا (س) برای حفظ حکومت اسلامی تلاش کنند و این مهم امروز با دعوت به مشارکت گسترده در انتخابات محقق خواهد شد.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 960886 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟