برگزاری سمینار «هوش مصنوعی و دامنه تاثیرات آن بر علوم پزشکی» در ابرکوه

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد؛ این جلسه با حضور دکتر امین صالحی ابرقوئی، پژوهشگر برتر استان در سال 1402، دانشیار گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یزد و پژوهشگر برتر 2 درصد دنیا طبق فهرست دانشگاه استفورد در سال 2022 و با شرکت 40 نفر علاقه مند برگزار شد.

در این جلسه دکتر صالحی، پژوهشگر برتر استان یزد به ظرفیت های بالای هوش مصنوعی در کمک به تشخیص و درمان بیماری ها اشاره کرد و مزایای استفاده از هوش مصنوعی را در حوزه سلامت برشمرد.

وی افزود: قابلیت های این فناوری در حوزه های مختلف شگفت انگیز و تاثیراتی که بر طیفی از مشاغل آینده خواهد گذاشت وسیع و متنوع است.

پژوهشگر برتر استان ادامه داد: مهمترین محدودیت هوش مصنوعی در داده های کم یا ناقص و معیوب است که باعث خطا در نتایج استفاده از هوش مصنوعی می شود.

صالحی بیان داشت: هوش مصنوعی وابسته به داده هایی است که دریافت می کند و اگر این داده ها دارای اختلالی باشد، هوش مصنوعی نیز در ارائه نتایج دارای اشتباه می شود.

این سمینار در قالب رویدادهای پویش به سوی فردا و با همراهی مرکز رشد واحدهای فناور ابرکوه، شهرداری، دانشکده فنی شریف، اداره کتابخانه های عمومی و روابط عمومی بیمارستان خاتم الانبیاء ابرکوه با هدف تشریح تاثیرات هوش مصنوعی در حوزه سلامت و تغییراتی که در مشاغل این حوزه روی خواهد داد برگزار شد.

پویش به سوی فردا متشکل از افراد کارشناس علاقه مند به کتاب، گفتگو، تعالی فردی و توسعه شهر است که نسبت به برگزاری جلسات آموزشی، فرهنگ سازی در حوزه های مختلف با استفاده از نخبگان مهاجر شهر و به منظور تولید محتوای علمی در راستای ساختن فردایی بهتر تلاش می کند.

یزد/سمیه گلابگیریان
 

کدخبر: 960894 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟