آزادی ۱۴ محکوم جرایم غیرعمد در استان اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل، یوسف خدادادی در آیین آزادی این زندانیان و خیرانی که به آزادی آن‌ها کمک کردند، گفت: دانش‌آموزان مجتمع آموزشی نخبگان اردبیل به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا در اقدامی انسان‌دوستانه با اهدای اندوخته‌های خود در آزادی این ۱۴ زندانی جرایم غیرعمد مشارکت کردند.

وی افزود: این زندانیان که مبلغ محکومیتشان بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال بود، با کمک خیران، ستاد مردمی دیه و مشارکت یک میلیارد ریالی دانش‌آموزان و فرهنگیان مجتمع آموزشی نخبگان اردبیل در آستانه شب یلدا به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری استان اردبیل گفت: زندانیان جرایم غیرعمد، افرادی هستند که ناخواسته و از بد روزگار به دلیل بدهکاری‌هایی مانند دیه ناشی از تصادف رانندگی، دیه ناشی از حادثه‌های کارگاهی یا محکومیت‌های مالی مانند مهریه و نفقه گرفتار زندان شدند.

خدادادی افزود: اردبیلی‌ها در دست‌گیری از نیارمندان زبانزد همگان بوده و هستند و شب یلدا به عنوان آیین کهن مهر و دوستی در فرهنگ غنی ایرانیان و پیام‌آور محبت، وحدت، همدلی و بهانه‌ای برای باهم بودن است؛ ما جزیی از این فرهنگ هستیم که می‌توانیم با حرکتی هر چند کوچک و ناچیز در راستای دستگیری از نیازمندان در این مناسبت دلی را به‌دست آوریم.

وی با بیان اینکه حرکت خیر و عمل نیک اندیش دانش‌آموزان این واحد آموزشی را باید ارج نهاد، تاکید کرد: کمک به هم‌نوع و ترویج فرهنگ بخشش و بخشندگی، یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی است که باید در کنار آموزش‌های معمول، در برنامه‌های مدرسه‌ها گنجانده شود.

نایب رئیس نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: ۱۷۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با مبلغ محکومیت بیش از ۲ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال با کمک‌های نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل، گذشت شاکیان، آورده مددجویان، تسهیلات بانکی و صدور احکام اعسار قضایی از زندان‌های این استان آزاد شدند.

در ادامه این آیین ضمن اهدای یک شاخه گل به زندانیان آزاد شده، از دانش‌آموزان و فرهنگیان مجتمع آموزشی نخبگان اردبیل با اهدای یک لوح تکریم، یک جلد کلام‌الله مجید و صحیفه سجادیه تجلیل به‌عمل آمد.

 

کدخبر: 957057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟