قزوین میزبان ۸ شهیدگمنام دفاع مقدس است

به گزارش رکنا ازقزوین، سرهنگ پاسدار محمد امیری مقدم در جلسه استقبال، تشیع و تدفین شهدای گمنام با اشاره به ورود پیکرهای مطهر ۲۸۰ شهید گمنام تازه تفحص‌ شده دوران دفاع مقدس به کشور، افزود: ۱۳ هزار شهید گمنام در طول هشت سال دفاع مقدس داریم که سالانه تعدادی از این شهدا طی عملیات تفحص، شناسایی و در نقاط مختلف کشور تشییع و تدفین می شوند.

وی با اشاره به نامگذاری روز ملی شهدای گمنام در تقویم رسمی کشور، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) توسط ستاد کل نیروهای مسلح، اظهار کرد: ۲۶ آذرماه امسال شهدای والا مقامی که به تازگی تفحص شده اند در سراسر کشور تشییع می شوند که بیشترین آنها بعد از تهران در استان های آذربایجان شرقی و اصفهان با ۱۲ شهید و سپس قزوین و خراسان رضوی با هشت شهید خواهد بود.

وی افزود: همه رسالت داریم میزبان شایسته شهدا باشیم و میزبانی از هشت لاله صحرایی و ستارگان خاکی گمنام را به شایستگی انجام دهیم.

میری مقدم تصریح کرد: بیش از ۱۳ هزار شهید در کشور هنوز شناسایی نشده از جمله شهید باکری و ابراهیم وادی که کمیته تفحص همچنان به کار شناسایی آنها ادامه می دهد.

وی بیان کرد: در کشور ۲۸۰ شهید گمنام همزمان با ایام فاطمیه در ۲۶ آذر ماه تشییع خواهد شد که 100 شهید در تهران و مابقی در شهرستانها تشییع و تدفین می شود.

مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یادآورشد: در کمیسیون تعداد ۲۲ نقطه برای تدفین شهدا پیشنهاد و مورد بررسی قرار گرفت که ابتدا ۱۵ مورد تصویب شد و در بررسی مجدد در مرکز با هشت نقطه موافقت و تصویب نهایی شد‌.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین در خصوص آخرین وضعیت یادمان شهدا استان، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۸۲ شهید گمنام در ۴۳ نقطه استان تدفین شده اند که ۳۵ یادمان برای شهدا ساخته و هشت یادمان نیز طی یکسال گذشته تکمیل شده است.

سرهنگ امیری مقدم افزود: هم اکنون هیچ یادمان نیمه کاره ای در استان نداریم و برای شهدای تازه تفحص شده نیز اقدامات اولیه برای احداث یادمان آنها نیز در دستور کار قرار دارد.

امیری مقدم تصریح کرد: سپاه صاحب الامر مسئول اجرایی استقبال و تشییع و تدفین است و تامین امنیت با نیروهای نظامی و انتظامی است و یک دستگاه خودرو برای حمل شهدا مورد نیاز است که باید در اولویت تامین قرار گیرد.

امیری مقدم اظهارداشت: در روز ۱۷ آذر استقبال از شهدا در فلکه میرعماد به سمت میعادگاه نماز جمعه انجام می شود و لازم است شورای هماهنگی با صدور بیانیه و دعوت عمومی و شهرداری برای ایجاد ایستگاههای صلواتی و آذین بندی مسیر تشییع  و اطلاع رسانی همگانی و استقرار اتوبوس های شهری و نصب پرچم و ریسه و آماده سازی خودرو و استقرار 

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 945544 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟