ملت غیور ایران در دفاع مقدس به باور «ما می توانیم» رسیدند

به گزارش رکنا ازقزوین؛ سرتیپ دوم حسین محمد شفیعی به مناسبت هفته دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار رکنا گفت: فرمانده لشگر 16زرهی وهمرزمانش درارتش جمهوری اسلامی تا زمانی که خون دربدن و نفس در جان دارند برای آسایش ، امنیت مردم ، حفظ تمامیت ارضی کشور ایستاده ایم و اجازه نمی دهیم  تحت هیچ شرایطی دشمنان اجنوی حتی در خیال و رویای خود جسارت به ایران را داشته باشند چرا که در کسری از زمان  طومار آنها را در هم خواهیم پیچید.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس اوج ایثار،فداکاری، مظهر وحدت ملت و نیروهای مسلح ایران و اوج عقلانیت و عالمیت در مقابله با تهاجم رژیم بعث عراق بوده است.

امیرمحمد شفیعی تصریح کرد: ملت غیور ایران اسلامی دردوران دفاع مقدس به باور «ما می‌توانیم» رسیدند که قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی به دنیا ثابت شد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16زرهی با اشاره به رژه هفته دفاع مقدس بیان کرد: یگانهای آماده به رزم قرارگاه عملیاتی لشگر16زرهی به صورت پیاده و مکانیزه با تجهیزات وتسلیحات رزمی ،تیپ 116مکانیزه هجومی با توان قدرت و صلابت از مقابل  جایگاه رژه عبور کردند.

phoca_thumb_l_7j4a7619

امیرمحمد شفیعی تصریح کرد: از اهداف رژه ارایه تجهیزات وتسلیحات جنگی ورزمی به روز بوده که مردم با دیدن این تجهیزات امیدوار باشند .

وی یادآور شد: یگانهای رزمی و نظامی از امادگی کامل در برابر دشمنان نظام جمهوری اسلامی برخوردارهستند.

 فرمانده قرارگاه لشگر16زرهی عنوان کرد: نیروهای لشگر16زرهی در دوران دفاع مقدس با داشتن همت،غیرت و جانفشانی در عملیات های سرنوشت ساز از تاثیرگذارترین یگانهای رزمی کشور بوده است

امیر محمد شفیعی با اشاره به عملیات های دوران مقدس اضافه کرد: لشگر16زرهی قزوین در دوران هشت سال دفاع مقدس در عملیاتهای بزرگ مانند ثامن الائمه،طریق القدس،فتح المبین،بیت المقدس،رمضان، والفجر8 نقش پررنگ و تاثیرگذاری در پیروزی های جنگ  داشته است.

فرمانده قرارگاه لشگر16زرهی گفت: اقتدار لشگر16زرهی در عملیات نصرکه نبرد تانک ها بوده اثبات شده است و رهبر انقلاب اسلامی که درجبهه های جنگ حضور داشتند فرمودند :"من  لشگر16زرهی  را دررعملیات کرخه نور شناختم."

امیرمحمد شفیعی با اشاره به شعار امسال هفته دفاع مقدس بیان داشت: هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۲ با شعار "ما متحدیم "برگزارشده و تمام نیروهای مسلح اعم از ارتش جمهوری اسلامی ،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،نیروی های انتظامی و بسیج مردمی با بصیرت رهبر فرزانه و همبستگی،همدلی و وحدت از سطح آمادگی بالا دربرابر دشمنان ایران اسلامی درجهان برخوردار می باشد.

وی افزود: درسال گذشته قرارگاه لشگر16زرهی در رزمایش نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی شرکت نموده و توانسته رتبه و نمره خوبی از ستاد کل و قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیا (ص) به دست آورد و امسال نیز اگر ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغیه برای اجرای رزمایش درهر جای از کشور را صادر نماید آمادگی لازم برای اجرای هرگونه رزمایش را داریم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر16زرهی گفت: یگانهای پهپادی نیروهای مسلح در نقاط حساس و مورد نیاز ایران اسلامی مستقر بوده و آمادگی اجرای هر گونه عملیاتی را بنا به دستور رادارند و  در رژه سال جاری نیز در مقابل رئیس جمهور از پهپادهای جدید و دوربرد رونمایی شد.

وی افزود: ساخت پهپادها توسط شرکت های دانش بنیان و جوانان ،سربازان  غیورمرزو بوم ایران صورت می گیرد که افتخاریست برای مردم ایران .

امیرمحمد شفیعی عنوان کرد: در بحث خودکفایی نیروهای مسلح به تبع آن ارتش جمهوری اسلامی و لشگر16زرهی از لحاظ تجهیزات و تسلیحات ،امکانات مورد نیاز صحنه نبرد و دفاع در جایگاه مطلوبی می باشیم.

وی گفت: 90درصد تجهیزات وتسلیحات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بومی ،بهینه سازی و بازسازی  توسط جوانان  و متخصصین این نیرو می باشد و در هیچ زمینه ای به کشورهای دیگر وابسته نبوده و قادر به صادرات نیز می باشیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر16زرهی عنوان کرد:یکی دیگر از وظایف نیروهای مسلح و لشگر16زرهی علاوه برحفظ مرزها و امنیت مردم کمک رسانی در بحران ها وبلاهای طبیعی که درکشور رخ میدهداست ارتش،سپاه ونیروی انتظامی و بسیج در اینگونه  موارد در محل حادثه در کمترین زمان حاضر و اقدام به امداد رسانی می نماید.

وی با اشاره به امدادرسانی به مردم گفت: در زمان بارندگی برف در گردنه های قزوین،همدان،زنجان که مردم گرفتار می شوند نیروهای لشگر16زرهی دوشادوش همرزمانشان در سپاه پاسداران و بسیج  با تمام تجهیزات و امکانات برای نجات شهروندان حاضر شده است.

شفیعی با اشاره به مسئولیتهای اجتماعی لشگر16زرهی خاطرنشان کرد: در تابستان امسال درسطح استان قزوین به دلیل کمبودآب در بعضی از مناطق خودروهای این یگان  برای آبرسانی به این مناطق اقدام کرده و همچنین در بخش پزشکی نیز اکیپ های بهداشتی و درمانی ،ویزیت رایگان و خدمات پزشکی با شعار "ارتش فدای ملت "خدمات رسانی کرده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر16زرهی در پایان اضافه کرد: هیچ فرقی بین نیروهای مسلح در استان قزوین وجود ندارد و تنها فرق ارتش با سپاه پاسداران  و نیروی انتظامی در رنگ لباس است لذا  هدف همه ما حفظ تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و امنیت ،آسایش مردم می باشد وبا این اتحاد و همدلی و رهبری مدبرانه مقام معظم رهبری به تمام اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به لطف خداوند خواهیم رسید./ت

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 932453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟