تجلیل از 15هزار پیشکسوت دفاع مقدس در قزوین

به گزارش رکنا از قزوین؛ سرهنگ محمد امیری مقدم روز چهارشنبه در مراسم تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در سال های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، شرایط کشور به گونه‌ای بود که انقلاب اسلامی نوپا و نیاز به مراقبت داشت و طبق شرایط امنیتی، اجتماعی و اقتصادی کشور امکان ورود به جنگ برای نظام جمهوری اسلامی فراهم نبود.

وی تصریح کرد: تئوریسن های نظامی پیش بینی کرده بودند کشور ایران در برابر عراق توان مقاومت ندارد و چندروزه توسط نیروهای حزب بعث، اشغال خواهد شد.

این مسوول اضافه کرد: به رغم همه این مشکلات و سختی ها موازنه جنگ با دفاع جانانه رزمندگان به نفع انقلاب اسلامی تغییر یافت و ایران اسلامی پیروز شد.

وی با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس، گفت: در این هفته ۱۰۰ عنوان برنامه با ۴۰۰ فعالیت برگزار می شود که از جمله آنها نواختن زنگ مقاومت، رژه نیروهای نظامی،  عطرافشانی گلزار شهدا، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس و بازسازی عملیات والفجر ۴ است.

هنوز دفاع مقدس تمام نشده است

استاندار قزوین گفت: هنوز دفاع مقدس تمام نشده است و همین روزها جزو سابقه ایثارگری ملت ایران گذاشته می شود و به همین دلیل باید مسیر خود را از دشمنان جدا کرد.

222

محمدمهدی اعلایی در این مراسم اظهار داشت: با نگاهی به شرایط همیشگی جامعه و تاریخ بشریت به این نتیجه می‌رسیم که فلسفه خلقت انسان این است که همواره در مسیر محک‌های جدی باشد و از این مسیرها با سربلندی بیرون بیاید.

وی افزود: طبیعی است که در این مسیر همواره سختی‌ها و دشواری‌های مختلفی وجود داشته باشد و همواره مورد آزمایش قرار خواهیم گرفت.

اعلایی گفت: بر این اساس هر روز، روز و هفته دفاع مقدس است و اگر در جبهه حق قرار گرفته باشیم در این مسیر سعادتمند خواهیم شد.

استاندار قزوین اضافه کرد: امروز، جامعه ایران مواجه با فتنه‌هایی است و اگر در این مسیر، وظیفه خود را در تبیین، حمایت از حق و تداوم داشتن تشخیص حق انجام دهیم قطعا در مسیر درست قرار گرفته‌ایم. 

وی بیان کرد: در نظامی که مبتنی بر شریعت و عدل شکل گرفته همه روزمان هفته دفاع مقدس است و امروز جامعه مواجه با فتنه هایی است که اگر وظایف خود را درست انجام دهیم از این مشکلات هم با سلامت عبور خواهیم کرد.

محمد مهدی اعلایی در این مراسم اظهارداشت: ایثار و دفاع مقدس واژه مبارکی است و ایامی که در آن هستیم همچنان حال و هوای اربعین را دارد و آن را اجر می نهیم.

اعلایی تصریح کرد: شرایط فعلی جامعه بسیار حساس است و دشمنان همچنان دنبال تدابیری هستند تا موفقیت های ما را برعکس جلوه دهند و اگر از مسیر درست فاصله بگیریم آسیب می بینیم.

هدف دشمن تغییر اولویت نظام است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: دشمن می خواهد اولویت های نظام را با شیطنت تغییر دهد اما شما همچنان در مقابل فتنه ها ایستاده اید

image_2022_9_21-11_24_29_144_UDR

آیت الله عابدینی در این مراسم گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت هایی است که دشمنان را برای همیشه مایوس کرده است.

عابدینی افزود: اگر کاری کنید نصرت الهی پشت شما باشد کسی بر شما غلبه نخواهد کرد و امروز هم باید با اتکا به خداوند و ایمان به مسیر خود ادامه دهیم. 

وی یادآورشد: مجاهدت ها و ایثار رزمندگان، پیش کسوتان دفاع مقدس و ایستادگی مردم، هیمنه پوشالی استکبار و آمریکا را در هم شکسته است.

وی افزود: آن هیبت و قدرت ظاهری و دروغین دشمنان که به جهانیان زور می گفتند امروز فروریخته و دیگر طبل خالی هم نیستند. 

امام جمعه قزوین بیان کرد: امروز آمریکا دیگر طبل توخالی هم نیست و به برکت سند ایمانی شما دیگر هیچ هیمنه ای ندارد.

پیشکسوتان دفاع مقدس زبان صادق انقلاب هستند

سردار رستمعلی رفیعی آتانی در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و نام یه هزار شهید گلگون کفن دفاع مقدس و شهدای مدافع وطن و حرم بیان کرد: شهیدان بزرگ و فرماندهان خط شکن بزرگی همچون شهید حسن پور، افتخارات بزرگی را در تاریخ این مرز و بوم ثبت کردند و عزت لشکرهای دوران دفاع مقدس هستند.

IMG-20220921-WA0040

وی گفت: فرماندهان بزرگی همچون احمد اللهیاری، فرماندهان خط شکن در رکاب شهید مهدی باکری، فرماندهان خط شکن در رکاب شهید مهدی زین الدین، فرمانده نام آور در رکاب شهید فضلی، سردار عراقی، نام آوران قزوینی بودند. چه آنهایی که به سلسله شهدا پیوستند و چه ایثارگران و رزمندگان و جانبازان، بزرگ مردانی هستند که تجلیل و یادآوری نام آنها تجلیل و تکریم از حماسه دفاع مقدسی است که اسلام را از غربت نجات داده است.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار کرد: در تجلیل شما نام آوران حرف های گنگ بیان نخواهد شد و عمل موفقی در مقابل دیدگان ملت ایران از شما قرار دارد و مراجعه به عمل شما باید به پیوند عاشورای امام حسینی(ع) تا به امروز باشد. هنر شما پیشکسوتان دفاع مقدس همان هنر امام راحل است و امروز در چهل و دومین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس این واقعیات و افتخارات شما باید بیان شود و آنهایی که به دروغ از ایران صحبت می کنند، خود فروختگانی هستند که ارزش خاک خود را نمی دانند.

سردار آتانی عنوان کرد: هنر شما، هنر شهیدان و رزمندگان همان هنر امامشان بود که ایران را به خدمت اسلام گرفت. امام راحل می خواست انقلاب کند و مردم مومن را پای کار بیاورد و هنر امام راحل این بود که به این خاک و سرزمین بها داد. هنر امام راحل این بود که خاک ایران را کربلا کرد. کربلا بی نام امام حسین، بی ارزش است و خاک ایران نیز به وجود انسان های بزرگ همچون شما و اعتقادتان باعظمت است و ارزش یافته است.

وی افزود: دومین هنر امام این بود که سربلندمان کرد. به اراذل و اوباش داخل و خارج وطن می گوییم که هنر امام راحل این بود که اسلام را برای دفاع از ایران به میدان آورد. به دفاع مقدس باید از این منظر امام راحل توجه شود. از روزهای ورود ایران به جنگ، امام راحل، ملتش را در مکتب دفاع و ایثار و شهادت تربیت کرد تا ایران بر بزرگی دین در مقابل دیدگان جهانیان قرار گیرد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تصریح کرد: کشورهای زیادی طی سال های اخیر سرزمین خود را بر اثر جنگ از دست دادند اما نتوانستند از حیثیت خود دفاع کنند چون مبنایی برای جنگیدن نداشتند. هنر امام راحل و پیروانش باید بیان شود و باید از این هنر تجلیل شود. هنر مردان خدا شهادت است و هنر شما شهیدان زنده این بود که به ما آموختید در فرهنگ دینی و ولایت و اهل بیت می شود با عزت زندگی کرد و اگر هزاران سال هم بگذرد عاشورا و فرهنگ غنی دفاع مقدس تمام نخواهد شد چون شما به سرچشمه فیاض اهل بیت متصل شده اید.

سردار آتانی در ادامه با اشاره به اقتدار پلیس ایران اضافه کرد: شما پیشکسوتان دفاع مقدس، زبان صادق جامعه و انقلاب هستید. نظام جمهوری اسلامی امروز اوج رأفت اسلامی خود را به بازار آورده است.  حادثه تلخی که اتفاق افتاد برای ما جریحه دار است. در مقابل طوفان های روزگار می ایستیم و خم به ابرو نمی آوریم تا حوصله و فهم ما بر جهان نمایان شود. ما اهل خسته شدن و ناامیدی نیستیم بلکه اهل خرد جمعی هستیم و در محضر رهبر فرزانه و مقتدر خود هستیم.

دراین مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس ومستقیم با حسینیه امام خمینی برگزار شد حاضران، مستمع بیانات مقام معظم رهبری شدند.

در این مراسم از ۱۲۰ پیش کسوت دفاع مقدس تجلیل شد.

لیلا بیگدلی/قزوین 

کدخبر: 827475 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟