دفاع مقدس صحنه هنرنمایی مردان خیبرشکن انقلاب بود

به گزارش رکنا ازقزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در مراسم تجلیل از دست اندرکاران و خادمین راهیان نور گفت: قزوین ستارگان بی فروغ آسمان شهادت کشور است و شهدای شاخصی دارد که در دوران دفاع مقدس همواره خوش درخشیدند. شهید زین الدین سرلشکر شهید حسن پور را جانشین خویش قرار داد و در دوران دفاع مقدس رشادت ها از خود به یادگار گذاشت.

وی تصریح کرد: در تاریخ اسلام خیبر اتفاق افتاد و قلعه نفوذ ناپذیر را یهود به دستان توانمند علی ابن ابیطالب فتح شد. در دوران دفاع مقدس مردان بلند آوازه قزوین خیبری دیگر رقم زدند. اگر دفاع مقدس را درست روایت نکنیم دیگر اثری از خیبر باقی نخواهد ماند.

وی عنوان کرد: وقتی عملیات خیبر در شرایط سنگین قرار گرفت. مهدی زین الدین می گوید؛ به امام سلام برسانید و بگویید ما به تکلیفمان عمل کردیم. سرداران بی ادعایی که برای رضایت خدا و اطاعت از ولی خدا سنگ تمام گذاشتند امروز همه ما سرداران خیبر هستیم.

آتانی افزود: دفاع مقدس صحنه هنرنمایی مردان خیبرشکن انقلاب بود که پس از ۱۴۰۰سال فرهنگ جهاد و شهادت را زنده کردند و مکتب عاشورا را در جلوی دیدگان جهانیان به نمایش گذاشتند. در باره راهیان نور که کاروان عظیم فرهنگی است دولت تصمیم گیری کند و وظایفی را برای نهادها معین کند و در تامین زیرساخت ها که بستر روایتگری است مهیا کند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: با زیر ساخت لازم برای روایت گری صحیح و کار هنری ماندگار آثار خوبی را برای انتقال این فرهنگ به نسل های آینده به یادگار بگذاریم. در قرارگاه وظایف و هماهنگی ها مهیاست. کتاب زندگی نامه سرلشکر شهید حسن پور منتشر شد و در اینده نزدیک نیز کتاب زندگی نامه طلبه شهید سید باقر علمی در دست تهیه است و امیدوارم مورد عنایت خدای متعال قرار گیرد.

 

photo_2023-07-16_12-04-29

کیفیت اردوهای راهیان نور ارتقا می یابد

 

رئیس سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سازمان بسیج کشور گفت: با همکاری استانداران سراسر کشور کیفیت برگزاری اردوهای راهیان نور ارتقا می یابد.

سردار مجید سوری دراین مراسم افزود: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند؛ راهیان نور یک فناوری اطلاعات بزرگ برای استحراج مفاهیم معرفتی از گنجینه دفاع مقدس است و با تولید محتوا می توان رویه خوبی را در کشور جاری کرد.
سوری گفت: راهیان نور به عنوان معدن محتوایی دفاع مقدس باید به درستی روایت شود. تاریخ این حماسه را اگر درست ننویسیم دیگران برای ما خواهند نوشت و نباید اجازه دهیم روایت های تحریف گران در جامعه رواج پیدا کند.
مسئول سازمان اردویی راهیان نور سازمان بسیج مستضعفین کشور در ادامه تشریح کرد:  تاکنون قشر دانشجویی و دانش آموزی به مناطق عملیاتی غرب کشور اعزام شدند و تصمیم داریم در سال جاری سایر اقشار بسیج و مردمی به مناطق عملیاتی اعزام کنیم و برنامه ریزی و زیر ساخت برای مناطق شمال غرب فراهم شده است.
وی افزود: رویکرد دوم سبک سازی هزینه اعزام به مناطق عملیاتی در قالب کاروان راهیان نور است که بخشی از هزینه اعزام را در مرکز تقبل کنیم و در چارچوب قانونی به ستاد راهیان نور خدمات بایسته ارایه شود.
سوری در پایان گفت: راهیان نور باید به عنوان مبنای فکری محتوایی فرهنگ غنی دفاع مقدس مورد توجه قرارگیرد و چنانچه این گنجینه درست استفاده نشود در زیر خروارها خاک تاریخ محو خواهد شد.
 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 909581 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟